786 visninger
|
Oprettet:
Træning af unge heste {{forumTopicSubject}}
Davs HG'ere,
jeg sad lige og tænkte på hvordan folk mon har valgt at træne deres unge heste (tænker på heste i alderen 3-7 år). Så hvordan rider du din unge hest til hverdag? Har du en fast plan?
Desuden synes jeg at det kunne være en god ide at nævne alder, niveau (hvad den forventes at gå samt stamtavle), disciplin, stævnestarter osv.
Glæder mig til at høre lidt om jeres daglige træning
dec 2012
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 52
jul 2010
Følger: 133 Følgere: 127 Heste: 3 Emner: 87 Svar: 857
Men engang imellem longere jeg hende lidt, eller går bare med hende, så hun lige lærer det. Hun er virkelig nervøs, så tingene skal gå MEGET langsomt, man må heller ikke komme med pludselige bevægelser, førhen kunne jeg slet ikke fange hende på folden, og hun ville ikke snakke med nogen, men nu kommer hun selv løbende over til mig, og tigger om opmærksomhed.
Alt går langsomt, men min plan er at jeg ihvertfald skal op og sidde lidt inden sommerferien
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Hans uge plan er
Mandag- Longe - og går tur bagefter
Tirsdag- Alm ridning
Onsdag- Undervisning
Fredag- Nem ridning, ikke noget hårdt, lang og dyb.
Lørdag- Alm ridning
Søndag- Fri
Nogle gange når Sune Hansen eller Rune Willum kommer og underviser så bliver planen rykket lidt på da det forgår lør- Søndag
Han er efter
Far: De Noir Morfar: Schönbrunn (Tysk trakehner hingst) hans mor er RDH & HTR Hoppe kåret i hovedstambog i tyskland og Dk.
Han for ventes at gå Grand Prix Og han er dressur hest
jul 2010
Følger: 95 Følgere: 95 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 656
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg har aldrig interesseret mig for dressur. Så alt jeg forlanger af ham der er at have en hest der er stabil i alle gangarter og som bruger sig rigtig. Vores mål er at vi skal ud og ride jagter. Så springningen er noget vi kommer til at gå mere op i. Jeg går meget op i at træne efter biomekaniken og indlæringen hvor han skal lære at bære sig selv rigtig uden at jeg holder ham oppe med tøjlerne. Så jeg rider med løse tøjler hvor det handler om at give efter når han har udført det ønskede. Dette sløver aldrig stopsignalet da der aldrig er konstant tøjlekontakt. Denne træningsform er noget der tager tid. Rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg vælger at bruge lang tid så længe jeg har en hest der bruger sig selv rigtig uden at blive overbelastet og tvunget til ting han fysisk ikke er klar til. Han skal holde som ridehest i over 20 år så vi har tiden til det
Mvh TT
Træning af unge heste