{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

galop {{forumTopicSubject}}

Hej
Vil hører om der er nogen der har nogle gode ideer eller råd til en hest der bare ikke vil slå an i højre galop?
Ligger benene så tydeligt som muligt, så den forstår at den skal slå an i højre galop, men vil bare ikke. Der er ingen problemer i hverken skridt eller trav på højre volte, det er kun i galoppen.
Det er 6 årig vallak, der har haft lidt problemer med skæv skulder (højre), så det kan også have noget med det at gøre... ved bare ikke hvad jeg skal gøre mere.
så please kom med nogle ideer og råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  galop
  • #1   13. nov 2014 hmm da min havde muskel knude i højre skulder, longerede jeg ham en masse, først i skridt og trav, og begyndte at tage mere galop på smiley derefter sørgede jeg for at forsøge at slå ham i højre galop som det første og sidste (altså når jeg har varmet godt op og inden jeg traver/skridter af) smiley

Så mit råd, en masse longering? smiley

• #2   13. nov 2014 Halløj! Har selv haft det problem... Det hjalp mig at ride en 10 meter volte i hjørnet, og lige ved starten af hjørnet springe an, og huske at hesten/ponyen skal være stillet ind af, og det er den nemmere på den lille volte. Selvfølgelig ikke ride på den lille volte i galoppen. smiley Håber du kan få stå og bruge det! smiley

• #3   13. nov 2014 Min ville heller ik en overgang - havde en massør ude.. Hun gjorde noget magisk og siden har vi ik haft problemer.. Det var en låst muskel i bagparten..

• #4   13. nov 2014 Hvornår fik den sidst tjekket skulderen og resten af kroppen?

• #5   13. nov 2014 Måske kan det hjælpe og ride en volte, stil heste indt indad, men ikke overdrive for så bliver det sværer for den at springe an, også kan det være en fordel hvis du tænker på at du selv ser lidt ud af volten, det lyder måske skørt, men det gør så den bedre kan "springe op".. Det har hvert fald hjulpet mig nogle gange smiley

• #6   13. nov 2014 Tak for de gode inputs - skal lige have rettet lidt på det, det har været den venstre skulder den har haft problemer med, men der er ikke noget mere, de har haft fys ude og se på ham.
    smiley

Kommentér på:
galop

Annonce