904 visninger
|
Oprettet:
Flere muskler og større gang. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg har 2 spørgsmål til jer, og håber nogle kan hjælpe.
1 - Jeg har denne Skønne DV på ca. 165 cm på 5 år. Hun har mange muskler i bagparten men ikke så mange i forparten. Hvad kan jeg træne for at der kommer det? Hun er meget smal i forhold til at hun er en DV. De fleste DV'er jeg har set er meget bredere for til.
2 - Har en pony på 140 cm. ca. Hun er 12½ år. Hun har simpelt hen en så lille gang, den er så svær at sidde i. Og den er svær at lave letriding på. Hvad kan jeg gøre for større gang?
Det her er et billede af DV'en ved ikke om i kan se hende ordentlig for til men hun er meget smal.
okt 2012
Følger: 56 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 119 Svar: 416
maj 2011
Følger: 22 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 77
okt 2012
maj 2011
Men hvad med ellers at spørger din underviser? Det er svært at give dig råd, når jeg/vi ikke ved hvad du rider i din hverdag
okt 2012
Var også mere hvis i havde råd til om man ikke kun træne jordarbejde der hjalp med muskler og sådan.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Korrekt ridning vil helt automatisk give korrekte muskler. Alt du laver med hesten giver muskler - det afhænger så hvad af hvad du laver, hvor de muskler sætter sig.
okt 2012
maj 2011
okt 2012
jun 2011
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 60 Svar: 192
bare virkelig ud i terrænet og vær kreativ?
det gør jeg 3 gange om ugen på min! 1: du får en træt og tilfreds hest 2: det pisse sundt for dem!
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
Hvis du går eller rider hesten, så lige når hesten fx. sætter højre forben i jorden, så giver du et sideførende signal mod venstre, sådan at når hesten tager venstre forben frem, så vil det også blive ført ud til venstre, og når så hesten sætter venstre forben i jorden, så giver du sideførende signal til højre.
Det er ikke sikkert det i starten kan lade sig gøre at gøre det for hvert skridt, da hesten lige skal lære det og du skal finde timingen. Men så tag et skridt til venstre og så lidt ligeud og så et til højre osv. Lad være med at forvent at hesten svinger benet en halv meter til siden til at starte med, den skal lige lære hvad der menes og i øvrigt have muskulaturen løsnet op, så hvis du bare fornemmer, at benet bliver svinget længere ud, end hvis den gik ligeud så er det fint.
Når hesten har forstået det, kan du med fordel gøre det sideværs over bomme, for at gøre åbningen af brystkassen endnu større.
Mht ponyen, så kan du forsøge dig med at ride over bomme i skridt og trav, for at træne at den forlænger sine skridt. Desuden kan du gøre brug af udstrækning frem og bagud af både forben og bagben
Flere muskler og større gang.