666 visninger
|
Oprettet:
islænder hjælp {{forumTopicSubject}}
Har taget en islænder. Ind i trækning det går ok men den 4 gænger redet på tøjlen og med forkert bid så løber. Når man tager i tøjlen pga. Smerte,, men den skal lære tølten og har sat vægt på bagbenene og den tager is to skridt men går så i trav og løber vi træner smidighed ryg muskler og bagpart da den Ik ejer nogen muskler der, selvom den redet ofte de sidste 3 år men hvordan pokker får jeg den til og blive der reagere Ik på sæde og Ik halv parader. Og vil Ik hive den i munden
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Prøv evt med bidløs optømning og så få tjekket hvad der udløser smerten.
Jeg tror også det er urealistisk at træne tølt så længe den ikke er i god grundform.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
At den render fra dig er et udtryk for at den spænder og og mister balancen - den er slet ikke klar til den øvelse endnu.
Jeg er enig i at du ikke kan arbejde fra ryggen når hesten har ondt, og det lyder også som om den lydigheds/muskel/balancemæssigt vil få mere ud af arbejde fra jorden.
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 474
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
Han gik med både bid og sadel der ikke passede og i starten red vi kun skridt som nu er udvidet til lidt trav indtil vi havde helt styr på ham i skridt.
nov 2005
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 237
Derefter tror jeg også du vil have lettere ved at lære den at tølte!:)
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
islænder hjælp