{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STUBMARKER
  • #1   10. aug 2014 Weee, vi suser afsted så ofte vi kan smiley Det er så lækkert!

• #2   10. aug 2014 Hvis bare man kunne, men tror desværre ikke, der er nogle i mit område smiley Ser ellers utrolig dejligt ud!

• #3   10. aug 2014 Jepper, første tur på min 3 års var på mark og også der hvor han lærte og skridte godt fremad og få en god arbejdsgalop, dejligt med de lange gode strækninger smiley

• #4   10. aug 2014 Jeg kunne SÅ godt tænke mig en ordenlig galopper på den stubmark der ligger lige klods op ad gården og frister...

Men jeg aner ikke hvis mark det er og vil ikke fræse rundt på den uden at få lov smiley

• #5   10. aug 2014 Nyder at kigge på dem. Kan ikke lide at galopere på marker, fordi jeg har det som om min hest stikker af med mig, så det gør jeg aldrig smiley

• #6   10. aug 2014 Nu spørger jeg nok dumt.. Men skal man have tilladelse til at jorde på en stubmark? For man kan jo ikke rigtig ødelægge noget, da marken skal pløjes? smiley
    For det har jeg i hvert fald gjort nogen par gange nu..

• #7   10. aug 2014
    Selvfølgelig skal du have tilladelse!

Det er privat jord. Det er en anden der ejer det, ligesom folk ejer deres baghave.
    Så det er møg uhøfligt og ride der u den og have fået lov.

Derfor har jeg ikke redet på nogen endnu da jeg ikke kender ejermanden.

• #8   10. aug 2014 Har virkelig ikke tænkt over det sådan.. Men bare tænkt, at jeg ikke ødelagde noget. smiley får helt dårlig samvittighed nu.

• #9   10. aug 2014
    Du ødelægger muligvis ikke noget - men du kan ødelægge det for andre hestepiger der spørger landmanden om lov og får et nej, fordi folk har gjort det uden at have fået lov.

• #10   10. aug 2014 Man kan faktisk godt ødelægge noget, hvis der er udlæg eller hvad det hedder i marken. - Og det er ikke noget som vi ryttere bare kan se.

Jeg har endnu ikke været ude på en stubmark, da jeg ikke har modet til at spørge landmændende haha!

• #11   10. aug 2014 Uff.. Jeg håber det holder tørvejr imorgen så jeg kan komme ud at ride på vores stubmarker ..

Og til Katrine Nielsen en stubmark kan også være sået med græs og det vil landmændene nok ikke være så glade for du rider i :'D Så husk altid at spørge om lov!!

• #12   10. aug 2014 Ja, det vil jeg da huske fremover! Har bare aldrig fået af vide, at man skal spørge landmændende,(hvilket lyder dumt nu..) og har redet på stubmarker med voksne også, så har bare aldrig tænkt over det.. smiley

• #13   10. aug 2014 Har faktisk ikke været på stubmark endnu men en af nabogårdene har to græsmarker lige op af os så dem har vi flittigt benyttet både forår og sommer. smiley
    Der er spurgt om lov på at ride på græs der skal slås til ensilage og så længe vi ikke river græsset op er det helt fint.

Man har ofte et bedre forhold til naboerne og får lettere lov at ride på diverse marker hvis man spørger først, én person kan ødelægge det for mange desværre - på den måde er jeg glad for der ikke er andre hestefolk lige rundt om hjørnet.

• #15   10. aug 2014 neeeeeej smiley

Den ene har haft smidt en sko i 2 uger, og smeden har holdt ferie.. dog tror jeg nok den kommer på i de kommende dage.

Og den anden, vor fader bevares! Den kan gå 200 m. hjemmefra og så vender den om og løber hjem, det er svært når man er 10 år og nytilredet og man aldrig er blevet bedt om at gå hjemmefra fra sin moar smiley Sidste gang kom jeg dog en HEL kilometer hjemmefra, så sater på at forsøge mig med en stubmark imorgen, mens min søster overvåger det, så det er nogle til at ringe, hvis jeg falder af og dør halt smiley

• #17   10. aug 2014 Der er allerede blevet pløjet her smiley Snøft.

• #18   10. aug 2014 Min Bassemand elsker en fræser på stubmarkerne, vi rider også dressur på dem. Men han foretrækker at der er lidt fart på smiley

• Trine R
    Trine R Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 8
    #20   10. aug 2014 We love it mig og Freja

• #21   10. aug 2014 Jeg er lige kommet hjem fra ferie med ponyen og hvad ser jeg? Min stubmark er pløjet smiley

Nå, der skulle stadig være en til mig endnu :o)

• #22   10. aug 2014 Vi fik lige prøvet den kæmpe stubmark af, vi har lige ved siden af stalden den anden dag. Desværre kostede det en tabt forsko, men det var det hele værd - for Nøj vi hyggede! ??

• #23   10. aug 2014 Min far har marker hele vejen rundt om gården -vildt dejligt!
    Problemet er så bare lige, at jeg er blevet for langbenet til min pony smiley

• #24   10. aug 2014 Alle markerne omkring mig er allerede blevet harvet smiley

ha redet på markerne en enkelt gang og efter kun en uge blev der spredt gylle og de blev vendt... det er lidt surt... men heldigvis kan vi ride på vores "wrap mark" til efteråret når græsset er bidt ned og er ved at gå ud smiley

• #25   10. aug 2014 Heldigvis ejer ham jeg står ved stubmarkerne ved os, og vi har fået lov så det er lækkert smiley

• #26   10. aug 2014 Ingen stubmarker til os smiley Nu kender jeg et par stykker der har brækket benet med det jorden afsted derude, så selvom sandsynligheden er lille tør jeg ikke tage den. Så vi bliver på banen og skridter nogle ture i skoven smiley

• #27   10. aug 2014 Nej desværre. Min gamle dreng på 27, Jeps hele 27 år, vil så gerne. Men jeg er flomme fed og det er ikke for mange is denne sommer. Har termin på tirsdag d. 12/8, så jeg må nok hellere holde mig fra markfræs og kan slet ikke sidde på en hest mere uden at tisse i bukserne.

• #28   10. aug 2014 Jeg har været på stubmark på min 5 - års ismule for første gang. Det var ret alternativt da hun var sikker på at der lå en løve bag hver rundballe halm.
    hvis man Googler matrikelkort og ens kommune kan man finde den pågældende marks matrikelnummer. Her er også oplyst hovedmatriklen og derved kender du adressen på markens ejer. Så kan man få spurgt om lov på ordentlig vis.

• #29   10. aug 2014 Har kun skridtet og travet på stubmarken i år, for da jeg ville prøve at sætte i galop smed han mig af, som resulterede i hjernerystelse, og gangen efter blev han bange på marken, så han satte i fuld galop på marken, og jeg red uden sadel, som resulterede i jeg fald af igen, og fik trykkede ribben :s
    Og det væreste er, at jeg kun har haft ham i lidt over en måned.. Han er 5 år, så han er ret "fræk" nogle gange xD
    Og ja.. vi har lidt problemer med galoppen, så skal nok regne med flere fald endnu :C Og NEJ, han har ikke ondt, han er vidst bare signal forvirret, og derfor sætter i buk, fordi jeg "presser" ham til noget han egentlig måske ikke aner.. jeg er hans 5-6 ejer på 5 år, og han har været ved 2 forskellige hestehandlere, så der er noget at arbejde med c:
    Har tilladelse til at ride på markerne jeg rider på (:
    Har dog haft fotoshoot foran en mark :3

• #30   11. aug 2014 Jeg drømmer om de smiley Bogstavelig talt drømmer... smiley Jeg EEELLLSKER stubmarker smiley og i nat drømte jeg at jeg og Tindur skulle ud på en selv om vi først starter tilridningen i dag smiley Så det var med blandede følelse af fedt og frygt i drømmen da han ej hellere var ordentlig tilredet i den smiley Meget underlig drøm smiley

Mvh TT

• #31   11. aug 2014 Elsker stubmarker og fik da også en god galop smiley .

profilbillede
Kommentér på:
STUBMARKER

Annonce