{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

Hvordan får man hesten til at gå når den skider? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger: hvordan får man hesten til at gå når den skider?

Min hest stopper altid og uanset hvor meget jeg sparker til hende går hun ikke videre før hun har "gjort det hun skulle."

Det går bare ikke for skal snart på efterskole (ridelinje) og så kan hun jo ikke bare stoppe midt i det hele og bremse alle de andre. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man hesten til at gå når den skider?
  • #1   5. aug 2014 Du kunne jo prøve og droppe at sparke den. ellers ender det med at den bliver signal døv. tag en pisk med og brug den som støtte. når den så stopper op, giver du den et lille klap på numsen med pisken, det blejer at virke. ellers må du jo få en til at komme og trække hende når hun stopper, og så må personen trække hende i mens hun så skider, og når hun så er færdig kan du ride videre selv. smiley

• #2   5. aug 2014 Jear men rider ik med pisk. Kan prøve det med at trække hende men det duer ik på tur smiley

• #3   5. aug 2014 så start inde på bane, når hende/ham der så trækker, og får hesten til at bare løfter benet og skal til at gå, til sidst så prøv og lade trækkeren gå lidt væk, men først når hesten ikke bare stopper smiley held og lykke

• #4   5. aug 2014 Du kan prøve at gå med den og når den skider rører den på numsen med en pisk så den lære at den skal gå frem når den mærker pisken smiley ellers kan du 'bare' sparke ligeså stille og sig "gå frem" eller "så det nu" eller et eller andet? Bare så den ikke bliver døv på pisk eller ben smiley for så for du et meget stort problem! smiley jeg havde det samme problem med min gamle pony. Det skal siges at den "kun" var 3 år. Den stoppede også når den skulle skide, jeg sparkede lidt til den og sagde "kom så!" Wå lærte den at den ikke skulle stå og skide på sammen tidig! smiley held og lykke! smiley

Hilsen Ida Marie og Lucky

• #5   5. aug 2014 Selvfølgelig er der situationer, hvor det ikke er så smart den stopper, når den skider... Meeeen hvem ville egentligt have lyst til at gå samtidig med vi skider smiley ikke mig ha ha... Vi forlanger skisme meget af vores heste smiley

• #6   5. aug 2014 Tak folkens smiley

• #7   5. aug 2014 Selv tak

Kommentér på:
Hvordan får man hesten til at gå når den skider?

Annonce