{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Anspring til galop {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg har lidt svært ved at lave anspring til galop fordi hver gang jeg prøver, traver ponyen bare hurtigere og hurtigere.
Jeg lægger det udvændige ben lidt tilbage og det indvændige frem til gjorden. Når jeg så laver en halv parade, og prøver igen sker det samme. Jeg vil ikke bruge spore eller pisk endnu fordi jeg har ikke fået part på den endnu.. Det er lidt pinligt ikke at kunne sætte i galop, og så spørger folk: "Skulle du ikke galopere idag?"
Og så bliver jeg bare nødt til at finde på en dårlig undskyldning. Og det gider jeg jo ikke..
Hvad skal jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anspring til galop
  • #1   19. jun 2014 Jeg havde taget en pisk med, og lige brugt den samtidig med du lægger anspringet smiley

• #2   19. jun 2014 Altså sidste gang jeg sparkede ordenligt og hårdt til hende blev hun helt forskrækket og sprang til siden. Men det er måske fordi hun er kilden?
    Hun kan heller ikke lide at få spændt gjord..

• #3   19. jun 2014 Evt, tage en tur i skoven og lav en masse overgange fra trav til galop smiley

• #4   19. jun 2014 Hun bliver nemt meget forskrækket når vi er i skoven, og har heller aldrig redet hende i andet end skridt i skoven..

• #5   19. jun 2014 jeg HADER når de løber hen i galoppen, men ligesom alt ander er det jo en grund til det. Har du forhørt dig hos ejer/anden/tidligere rytter? muligvis den har andre signaler til anspringet, det havde en af mine parter nemlig.

Den nye jeg er igang med (ikke tilredet) lærer jeg det fra longen og når det så bare sidder der, så kan jeg sætte mig op og sige komandoen samtidig med at jeg giver de signaler til ham jeg finder passende smiley
    Jeg bruger selv min stemme rigtig meget når jeg ride, de parter jeg ellers har haft har jeg kunnet lave alle overgange (med og uden chauffør) udelukkende for stemmen. selvfølgelig også uden stemmen, men stemmen er for mig, et super godt redskab til når man skal have indlært øvelser smiley

• #6   19. jun 2014 Det handler om at hun ikke kender signalet til galop ordentligt, og derfor bliver forvirret eller gør noget andet end det du beder hende om, fordi hun simpelthen ikke ved hvad hun skal. Jeg ville få underviser eller en til at hjælpe dig med at lære hende signalet så der ikke er nogen tvivl om hvad du vil have hende til. Det handler om at træne.

• #8   19. jun 2014 Kan det være at ejer af hesten har et andet signal? Ellers må du nok tage pisken med, og så starte med at lave anspringet som du selv ville gøre det, og hvis den ikke kommer i galop må du give den et lille dask bag i, så den forstår at det er DIG der bestemmer smiley

• #9   19. jun 2014 Hun er 10 år, så ung er hun ikke smiley
    Jeg prøver at spørge ejer om jeg må longere hende, og lærer hende kommandoen, og når den sidder perfekt, sætter jeg mig op på hende, og prøver igen med anspringet..

• #10   19. jun 2014 Brug en pisk på indvendige skulder, bare lige læg den, mens du laver anspringet, det virker hver gang på min, og hun har heller ikke helt balance til at lave et ordenligt anspring endnu. smiley Ellers så prøv at longer hende, og lær hende galopkomandoen for stemmen og så igen fra ryggen, når hun forstår det. Evt prøv at en longere hende, og en andet sidder på hende imens, så hun forbinder de to ting. smiley Men det ville være rigtig godt, at prøve i skoven! Husk at give hurtigt efter på tøjlen når hun gør det og ros! Held og lykke smiley

• #12   19. jun 2014 Mange tak! smiley
    Det er da forsøget værd! smiley

• #15   19. jun 2014 Det prøver jeg!
    Men er nu ret sikker på at hun ikke har ondt nogen steder, bortset fra hun bider efter en når jeg lægger sadel og underlag på. Hun bider også når jeg spænder gjorden, men hun har ingen slidemærker eller sår. Jeg har OGSÅ lagt mærke til at underlaget glider meget tilbage eller også er det sadlen der glider frem (I dont know) men hun bliver i hvert fald sur når jeg sætter det på plads. Det er som om hun har det bedre når det ligger forkert..Hun trækker også benet til sig, når jeg skal lægge gamacher på.

Sikke meget der er galt.. smiley

• #17   19. jun 2014 Arrrh! Sådan smiley

• #19   19. jun 2014 Hahaah! Er du nu sikker på det? smiley

• #21   19. jun 2014 Ellers så træn galopanspring fra skridt - det har hjulpet min meget! Galop på tur gør også kun godt smiley

• #22   19. jun 2014 Tak! smiley
    Er bare nervøs for om hun ville stikke af med mig.. (Har aldrig redet andet end skridt i skoven)
    Hun er normalt nem at håndtere, har aldrig sprunget med hende, så ved ikke om hun bliver meget tændt nå der kommer fart på smiley

• #23   19. jun 2014 måske sadlen skulle tjekket - hvis den glider frem låser den skulderen og derved forhindre et galopanspring smiley

• #24   19. jun 2014 1000 tak for hjælpen! Jeg spørger ejeren i morgen smiley

• #25   19. jun 2014 God ide smiley Held og lykke med det! du skal nok lære det smiley

• #26   19. jun 2014 Mange tak!
    Det håber jeg da også smiley

• #28   19. jun 2014 Tak!
    Måske kan det være fordi jeg måske ikke tror det vil lykkedes og derfor næsten "Ønsker det ikke gør" og også bliver distraheret af de andre i ridehuset..

• #29   19. jun 2014 hvis du siger den bliver sur og bider ud i det den får underlag og sadel på samt for spændt gjorden, ja så kunne det godt tyde på, at sadlen skulle tjekkes.
    Sådan en adfærd komme ikke uden grund jo smiley

• #30   19. jun 2014 Tænker os sadlen. Den må ikke glide, så det af og rette. Og har den givet spændinger, så skal det løsnes smiley og ja sur slipper man ikke bare af med, selv om man løser problemet. Men tjek sadlen så skulderen er helt fri, og ja så de andre forlag ret gode. Longe stemme evt. Snak med ejeren. Undervisning og en pisk, er jo ikke til at slå, men en hjælper til hesten forstår hvad du vil. God. Træning og er du nervøs for galop i skov, så find en rolig hest der kan ride forrest og så rid efter den. smiley

• #31   20. jun 2014 Det handler bare om en masse rutine. Og som en anden har sagt, en god tur i skoven, hvor du øver anspringene. Det er lettere for dem at finde balancen når du rider ligeud

• #32   20. jun 2014
    Hvis hesten bider ud ved sadelpålægning og er sur, så får tjekket dyret af fys og tjekket sadel.

Samt kender hesten overhovedet signalet til galop? Ellers skal det indlæres på ny, som om den slet ikke var tilredet i galop.

Kommentér på:
Anspring til galop

Annonce