Sikke en dag (Naturtræning) 0.o {{forumTopicSubject}}
Det var jo fantastisk vejr i dag og området hvor min hest står virkede ikke til at være befærdet specielt meget, så selvfølgelig skal vi ud og træne i naturen! Fra jorden af
Sådan mest stå, bakke, frem, højre, venstre og basale kommandoer blandt biler, jernbane og træer og det gik super godt... (hvis man ser bort fra angrebet af en flok hestebremser og andre bidende og stikkende dyr)...
Selve turen:
Vi nåede at komme godt ind i skoven uden nogle insekter, så det virkede bare perfekt og ud af det blå kommer den her flok hestebremser og 'går til angreb' på mig og min hest...
Har jeg aldrig oplevet før!
Til at starte med gik de direkte efter min hest tissemand hvilket resulterer i at han laver et mærkeligt sidelæns hop med begge bagben ind under kroppen i en sidelæns bevægelse (svært at beskrive) og stikker i galop. Jeg når knap nok at opdage hvad der sker og står bare og kigger på min hest der stoppede godt og vel tyve meter fremme. Var helt chokeret, men jeg kalder og han kommer luntende stadig frustreret over bremserne og bider ud i luften, efter siderne og spjætter med bagbenene (Intet mod mig overhovedet).
Men bremserne bliver bare hængene og nu går de også efter mig, så mig og min hest går i relativt tjept tempo hjem (uden flere større forskrækkelser) og er sikker på at vi ligner to der er i gang med at danse regndans... Han går og ryster med hovedet og drejer sig fra side til side hver gang bremserne prøver at bide ham, samtidig med at han spjætter med for og bagben i en mærkelig gangart for at fjerne dem fra bugen og maven. Samtidig går jeg og små hopper og ryster mit hoved, for hver gang de prøver at angribe mig også.
Heldigvis var der ikke flere forskrækkelser eller voldsomme bid, så turen hjem (trods den sjove gangart fra os begge og sværmen af bremser) var rolig og uden problemer.
Er virkelig stolt over hvor fint han tog det trods den enorme sværm og de mange bid, og på den anden side undrer jeg mig over den måde at blive angrebet på...
Har i oplevet noget lignende med sådan en sværm af bremser og lignende? Og de kom ud af det blå og igen forsvandt ud i det blå, næsten som vi krydsede togskinnerne...
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
Eventuelt noget man kan gøre for at forhindre sådan noget igen?
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
Gør det heller ikke bedre jeg bor på en gård med 160 køer = meget gylle = fluer !
jan 2013
maj 2013
Følger: 114 Følgere: 249 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 614
Lorte insekter.
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
det er regnklæg (de "små") og okseklæg (de meget store der brummer)
men de er super irriterende! min er også meget plaget på tur om sommeren, men der er ikke noget at gøre ved dem, for de kan ikke lugte så fluespray er de ligeglade med
min er blevet så vant til at få tæsk på tur fordi jeg klapper klæg XD så folk glor engang når de kører forbi og jeg står og klasker løs på en hest der står helt stille XD
jan 2013
Er der virkelig ikke noget man kan gøre ved dem?
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
de er SÅ væmmelige og jeg hader at skulle klaske dem!
og så vil de bare slet slet ikke dø! så de skal have et ordentligt klask så de falder til jorden og så skal man træde dem
der er desværre mange heste der går i panik på grund af okseklæg - min inkl.
jan 2013
Kaliber tog det heldigvis fint bagefter, selvom de stadig var alle steder og bed som havde man sultet dem i flere år. Det var kun lige chokket i den store sværm og et av av hop over at en stor del af flokken hapsede i hans tissemand.
Jeg var selv lige ved bare at løbe hjem, havde kaliber været et år ældre var jeg hoppet op og ladet ham løbe hjem XD
Men torsdag smutter vi i skoven igen regner jeg med (måske onsdag), så må vi håbe at det ikke sker igen! (må have en ordentlig fluesmækker i lommen)
Sikke en dag (Naturtræning) 0.o