{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Minimum højde (kørsel lille pony) {{forumTopicSubject}}

Godeftermiddag alle HG mennesker!

Tænkte lige på om der egentlig er en minimum højde på, hvor lav ponyen må være når man kører med dem..??

Altså må de minimum være 70-80 cm. eller hvad? Er der regler for det?

Selvfølgelig skal det ikke være en lille bitte hest, da den jo skal kunne trække vogn, og menneske..!

Tror i en pony på 80 cm. kunne trække en lille vogn med menneske? smiley

Knus smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minimum højde (kørsel lille pony)
  • #2   16. jun 2014 Shetlandsponyer er bygget til at trække vogne med store mængder kul, så der kan jeg intet problem se. smiley
    Miniature ponyer og lignende er jeg dog lidt mere i tvivl om, og har ikke nok viden om dem til at jeg tør udtale mig. smiley

Men synes du skal tage et kig på din pony, og selv vurdere om den har kraft og muskler til det. smiley

• #3   16. jun 2014 Men små ponyer kan være af MEGET forskellige bygning, så vi kan ikke vurdere det 100% hvis vi ikke ved hvilken type din pony er. smiley

• #5   16. jun 2014 Tænker mere på bygningen fremfor højden. smiley

• #6   16. jun 2014 Altså ved godt det ikke er det samme men jeg træner weightpull med mine hunde.
    Det er en diciplin hvor hunden skal trække en "vogn" 5 meter med vægt.
    Min mindste hund vejer 15 kg og han har været oppe og trække 145 kg..
    Så vil gætte på at så længe man træner ponyen op og passer på den, så kan det vel gå smiley
    Hjulene på en hestevogn er også større end på en weightpull cart, det vil sige at jo større hjulene er, jo nemmere er det at trække

• #7   21. jun 2014 Nu skal ponyen jo ikke kun trække vognen få meter. Der findes osse weightpull for heste og her kan de faktisk trække rigtig meget, men det er jo kun over meger kort afstand og siger ikke så meget om hvor meget de kan trække ved alm kørsel.

Med det sagt, en mindre shetter kan fint trække en tohjulet vogn med 1-2 pers (altefter størrelse/vægt)

• #8   22. jun 2014 Michelle - siger heller ikke det er det samme.. Men hvis en hund på 15 kg kan trække 145 kg på 5 meter, så kan en sletter vel også trække en vogn med store hjul en god tur

Kommentér på:
Minimum højde (kørsel lille pony)

Annonce