{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Trickstræning ,hoppe, vallak, eller hingst? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG!

Sagen er det, at jeg måske skal træne en lillepony i jordarbejde/tricks træning!

Måske skal jeg videre ud i fremtiden have lille pony, til jordarbejde tricks træning, og jeg tænkte på hvad ville i vælge af køn?? Ved godt at kønnet ikke har den store betydning, men har hørt fra flere at hopper kan være meget stædige, og have deres egen mening.. Men selvfølgelig findes der mange hopper som bestemt ikke er!

Men altså hvis i stod og skulle købe "trickspony" hvad ville i så primært gå efter? Hoppe, vallak, hingst?

Knus!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trickstræning ,hoppe, vallak, eller hingst?
  • #1   13. jun 2014 Som du selv siger har kønnet ingen rolle på tricks træning. Dog skal man ikke hente en hingst hvis man ikke ved hvad man har med at gøre eller kan byde dem et rigtigt liv med fold med andre osv.

Selv har jeg både vallak, hoppe og hingst som trick trænes. Ingen forskel overhovedet, ud over deres personlighed.

• #2   13. jun 2014 Da jeg ledte efter en lille pony - som bl.a. skulle bruges til tricks og sjov - gik jeg KUN efter vallak. smiley
    Endte så op med en hoppe og et hingsteføl....men har ikke fortrudt smiley

• #3   13. jun 2014 Altså Måneskin (hoppe) er okay god, hun er meget lærenem. Hun er god til at kende foreskel på tegn og er bare perfekt til formålet.
    Luckas (vallak) er okay lærenem men kan ikke smile naturligt, ligesom Måneskin kan. Han er lidt sværere at finde noget han kan naturligt og lære derfra, som fx ryste og ligge ned. Men til fx at neje er han god. Men aldrig strid når vi jordtræner. smiley

Dog vil jeg ikke sige der er stor foreskel. Dog tror jeg hingste hurtigt finder noget andet at tænke på og er ukoncentreret.

• #4   13. jun 2014 jeg ville ikke vælge en hingst hvis den ikke skal bruges til avl... det er min mening, at man kun skal have hingst hvis den skal bruges til avl... så kønnet er lige maget smiley

• #5   13. jun 2014 Jeg ville vælge hoppe, men det er nok mest fordi jeg vil have så meget udfordring som muligt, og muligvis et føl også smiley
    Jeg har altid fungeret bedst med hopper pga. deres temperament smiley mine absolutte yndlingsheste er 5/6 hopper smiley og så 1 vallak som bare var perfekt, d hr jeg aldrig fundet en vallak med det samme ''hoppe-temperament'' endnu, men jeg leder da smiley

Men det kommer jo meget an på hvad du selv vil have, og self er hopper ikke kun stædige, der findes lige så stædige vallaker og hingste smiley
    Men jeg ville sige vallak eller hoppe smiley
    Hingst ville jeg aldrig gå efter, medmindre den samtidig skal bruges til avl smiley

• #6   13. jun 2014 Synes kun man skal have hingst, hvis man har i sinde at bruge den til avl. Ellers synes jeg man skal vælge en vallak eller en hoppe smiley

• #8   13. jun 2014 Kønnet er ligegyldigt, dog måske ikke en hingst hvis man ikke vil avle på den smiley

• #9   13. jun 2014 Syntes det er tragisk man går mere op i 'man skal avle' hvis man vil have hingst, end hestens forhold. Avl eller ej hesten skal have et rigtigt hesteliv, uanset køn eller brug.

• #10   13. jun 2014 selvfølge skal en hingst have et godt liv, jeg mener bare at det giver for mange frustrationer for hesten da den fra naturens side ville bedække, og når den ikke kan det så bliver den bare forvirret... og jeg synes ikke man skal avle på "alt hvad der kan kravle"...

så derfor mener jeg ikke man skal have en hingst bare fordi "det er sjovt at have en hingst"

• #11   13. jun 2014 Som hingste ejer kan jeg så fortælle det er langt fra alle der bliver frustreret over det at være hingst, avl eller ej. Ihvertfald af dem jeg har ejet og passet, lige fra avsl hingste til ridehingste der ikke blev brugt til avl.
    Og er de frustreret så er de det også selvom de avler, det går ikke bare lige væk.
    En hingst er ikke anderledes end en hoppe, enten er humonerne der helt ekstremt eller også er de ikke. Skære alle over med en kam kan man ikke smiley

• #12   13. jun 2014 nej man kan ikke skære alle over en kam... men det er blot min opfattelse af det og min holdning, jeg har haft en som jeg måtte klippe da han ikke kunne magte det...

men har man de forhold du har DD så har man måske også beder mulighed for at have hingst(e) smiley

• #13   13. jun 2014 Jeg kan skam kun give dig ret i hvis det er 'sådan en hingst' man ender med at få, så er det snip snap. Dem har jeg selv haft 2 af.

Jeg forstod det blot som am du mente ALLE var sådan. Beklager, min fejl smiley

• #14   13. jun 2014 det er helt i orden smiley der er bare ikke alle der er lige heldige at få en som er "god nok i hoved" til at være hingst, eller har mulighed for at have dem hjemme, hvor det bare er nemmer at have dem smiley

• #15   13. jun 2014 Det er sandt smiley

Kommentér på:
Trickstræning ,hoppe, vallak, eller hingst?

Annonce