594 visninger
|
Oprettet:
Tilridning? {{forumTopicSubject}}
Hej??
Jeg er igang med at tilride min hoppe, men vil lige høre jer.
Jeg har hørt fra en at man skal bruge tøjterne når man tilrider, når man drejer o.s.v. Men har nu hørt fra en anden at man ikke må, at man skal have lange tøjler, og kun bruge sin vægt når man tilrider og drejer.
Så hvad siger i?? Dejlig dag til alle??
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 132
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Jeg rider selv med lang, løs tøjle og <i>hjælper</i> hesten med min vægt til at finde balance, men styring, stop og baksignaler trænes faktisk udelukkende for tøjlen. Rider med løs tøjle og ligger så et pres i f.eks. højre tøjle hvis jeg ønsker at hesten skal dreje til højre, når hesten reagerer på signalet slipper jeg presset og lader hesten gå lige igen. Jeg bøjer heller ikke hesten men rider i "firkanter"; altså rider jeg ligeud, drejer i et hjørne og rider ligeud igen - tøjlen 'strammes' kun når jeg ønsker at hesten skal dreje eller hvis den skal rettes ind. Så længe hesten går lige og der hvor jeg ønsker det så er tøjlen løs og jeg har ikke kontakt til trensen.
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 132
For vil gerne ha hun reagere på tøjlen. Det bare det, der hvor mine heste står bor der en som hele tiden dsiger man aldrig må bruge tøjlen til tilridning af unghest. Det har jeg bare ik hørt før.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Men det kommer an på om hesten er til dig eller evt. andre. Da jeg tilred min venindes pony foregik det på den traditionelle måde. Nu er så hesten min og det foregår på min måde og efter hvad jeg tror giver den mest holdbare og naturlige hest
Men jeg skal have underviser på der underviser efter hestens biomekanik og indlæring
Mvh TT
Tilridning?