Hoof boots? - Hest der smider sko! {{forumTopicSubject}}
Kan i anbefale nogle gode hoof boots? Kom gerne med jeres erfaringer med dem, og hvorfor jeres hest skulle have dem på.
Red i med dem eller var det bare på folden?
Kan godt være jeg spørger dumt nu, men har hesten sko på indenunder eller erstatter booten skoen? Hvis man så rider med dem, hvad gør man så med en hest der skal have mordax i?
Hvis hesten så ikke har sko indenunder, så skal man ride med dem hvis hesten ikke kan gå uden sko?
Jeg selv overvejer til min hest, da hun smider sko ret tit og det tager en masse af vores træning. Lige nu står hun fx uden sko, og med en hov der er flækket en del af. Hun får smed imorgen, så er spændt på at høre hvad der skal gøres
jun 2011
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 158
Jeg rider kun med dem på tur, da det er der der er fare for små sten eller lignende. På banen rider jeg uden, og jeg ville ikke bruge dem på folden.
Booten erstatter skoen helt, og så kan man så får skridt, trav eller galop - boots. Jeg bruger trotting/ canter boots, da det er umuligt for mig at skridte en hel tur
Min havde også FRYGTELIG tendens til, at træde skoene af hele tiden. Det var hvert fald én gang om ugen. Så det endte med at han blev barfodet
Håber at det var lidt nyttig information
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Så man skal altså ikke vælge til en hest der ikke kan gå uden sko? for så skal den vel have booten på 24/7 og så har vi også et problem mht mordax når vi springer?
aug 2011
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 50
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Du kan få boots der kan sættes mordax på ;o)
jun 2011
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 158
Jeg fortsatte med sko i et længere stykke tid, og det endte med et helt år til, at få sålerne nogenlunde genetableret. Så den skal lige så stille fravænnes fra sko, og så kun rides på bane og vej med booten.
Jeg benytter mig af verdens sødeste barfodssmed der kommer fra Australien, som har fuldstændig styr på boots og går meget indenfor hestens ve og vel. Han fandt nogle til mig, og har guidet mig gennem hele dette vildnis!
Det er nemlig ikke så udbredt i DK, men hvis du kigger brugt kan du være heldig, at finde nogle velligeholdt
dec 2006
jan 2010
Følger: 153 Følgere: 161 Heste: 8 Emner: 34 Svar: 765
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Emilie: Adam er fantastisk... Bruger ham til mine drenge
jun 2014
Følger: 41 Følgere: 37 Svar: 3
jun 2014
Din hest beholder skoen på, såfremt dens problem ikke er at hestens hovvæggen er for tynd så sømmene alligevel arbejder sig ud.
Når hesten træder op bagi forhoven, træder den på gummiflappen. Og istedet for at træde skoen af som med en alm sko, vil gummiflappen blive bøjet ned, og flappe op på plads nå hesten træder frem igen.
Ulemper;
(Ikke som sådan en ulempe) Det larmer når heste træder sig over foden. Et stort svup siger det. Ellers de eneste minusser er, at man ikke så godt kan rense hestens hov......
dec 2006
Flapsko? Jeg ved ikke engang hvad det er. Jeg overvejede hoof boots
jun 2014
Hvis du evt. Vil vide mere, så søg på Google
dec 2006
Hoof boots? - Hest der smider sko!