{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

Hoof boots? - Hest der smider sko! {{forumTopicSubject}}

Kan i anbefale nogle gode hoof boots? Kom gerne med jeres erfaringer med dem, og hvorfor jeres hest skulle have dem på.
Red i med dem eller var det bare på folden?

Kan godt være jeg spørger dumt nu, men har hesten sko på indenunder eller erstatter booten skoen? Hvis man så rider med dem, hvad gør man så med en hest der skal have mordax i?
Hvis hesten så ikke har sko indenunder, så skal man ride med dem hvis hesten ikke kan gå uden sko?

Jeg selv overvejer til min hest, da hun smider sko ret tit og det tager en masse af vores træning. Lige nu står hun fx uden sko, og med en hov der er flækket en del af. Hun får smed imorgen, så er spændt på at høre hvad der skal gøres smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoof boots? - Hest der smider sko!
  • #1   9. jun 2014 Jeg benytter mig af boots, da min hest har meget tynde såler, og har derfor en nem tendens til at få hovbylder.

Jeg rider kun med dem på tur, da det er der der er fare for små sten eller lignende. På banen rider jeg uden, og jeg ville ikke bruge dem på folden.

Booten erstatter skoen helt, og så kan man så får skridt, trav eller galop - boots. Jeg bruger trotting/ canter boots, da det er umuligt for mig at skridte en hel tur smiley

Min havde også FRYGTELIG tendens til, at træde skoene af hele tiden. Det var hvert fald én gang om ugen. Så det endte med at han blev barfodet smiley

Håber at det var lidt nyttig information smiley

• #2   9. jun 2014 Tak for svar!
    Så man skal altså ikke vælge til en hest der ikke kan gå uden sko? for så skal den vel have booten på 24/7 og så har vi også et problem mht mordax når vi springer? smiley

• #3   9. jun 2014 Har lige købt cavallo simple boot til min pony. Første gang nogensinde så det er jeg spændt på, hun ømmer sig altid efter hovsmed, i grus og meget ujævn hård bund. Om ikke andet så om str. Passer. ?? ellers må de retur. Vil dog lige tjekke om de passer baghove først. For så må de på lager og bestille nogen andre. Meningen for mig er kun når vi rider i skoven osv. Hun er fin rengående på banen efter hovsmed. Og så får hun dem af på marken. Så for mig er det ikke 24/7 løsning. Kun for at vi kan få noget motion i hende. Hovmeden målte op. Og sagde at efter 14 sagde kunne det mål han gav, at alt efter hvor hurtigt de vokser kunne de godt blive for små. Men der skulle hun så heller ikke være ømtået. Så det er jeg spændt på da. ??

• #4   9. jun 2014
    Du kan få boots der kan sættes mordax på ;o)

• #5   9. jun 2014 Den skal ikke have booten på 24/7 nej, så skal du enten vælge om du vil have sko eller boots smiley

Jeg fortsatte med sko i et længere stykke tid, og det endte med et helt år til, at få sålerne nogenlunde genetableret. Så den skal lige så stille fravænnes fra sko, og så kun rides på bane og vej med booten.

Jeg benytter mig af verdens sødeste barfodssmed der kommer fra Australien, som har fuldstændig styr på boots og går meget indenfor hestens ve og vel. Han fandt nogle til mig, og har guidet mig gennem hele dette vildnis!

Det er nemlig ikke så udbredt i DK, men hvis du kigger brugt kan du være heldig, at finde nogle velligeholdt smiley

• #6   9. jun 2014 Okay, tak for svar! Er kommet frem til jeg ikke skal have boots til min hest smiley

• #7   10. jun 2014 Jeg brugte boots på min hoppe i en overgang, da hun smed skoene hele tiden og til sidst ikke rigtig havde mere hov tilbage.. Mine hedder equine fussion. Dem er jeg rigtig glad for! Man kan ride med dem og de kan have dem på på folden. (Hesten skal ikke have sko på i dem) derudover synes jeg rigtig godt om dem, fordi de er lette at sætte på, og de er af lækkert materiale der ikke slider for meget, hvis den bare passer smiley en boot jeg kun kan anbefale!

• #8   11. jun 2014 En boot er genial til hvis en hest træder en sko af ofte... Så kan man stadig ride... Der er Equine Fusion nok mest optimal, da de passer mellem smedebesøg...

Emilie: Adam er fantastisk... Bruger ham til mine drenge smiley

• #9   11. jun 2014 Flapsko??

• #10   11. jun 2014 Fordele ved flapsko;
    Din hest beholder skoen på, såfremt dens problem ikke er at hestens hovvæggen er for tynd så sømmene alligevel arbejder sig ud.
    Når hesten træder op bagi forhoven, træder den på gummiflappen. Og istedet for at træde skoen af som med en alm sko, vil gummiflappen blive bøjet ned, og flappe op på plads nå hesten træder frem igen.

Ulemper;
    (Ikke som sådan en ulempe) Det larmer når heste træder sig over foden. Et stort svup siger det. Ellers de eneste minusser er, at man ikke så godt kan rense hestens hov......

• #11   11. jun 2014 Maria
    Flapsko? Jeg ved ikke engang hvad det er. Jeg overvejede hoof boots smiley

• #12   12. jun 2014 En flapsko er en plast sål og en halv sko. Træder hesten så op i forskoen, for det er sådan de fleste sko bliver tabt, så vipper skoen ned og "flapper" tilbage, og skoen bliver siddende.

Hvis du evt. Vil vide mere, så søg på Google smiley

• #13   12. jun 2014 Okay tak smiley

Kommentér på:
Hoof boots? - Hest der smider sko!

Annonce