{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Få hest i holdning + balance. {{forumTopicSubject}}

Holdning:
Jeg har som sådan ingen problemer med holdningen, men er åben for gode råd til andre metoder.
Jeg leger lidt med tøjlerne indtil hesten selv forstår pointen i at holde hovedet nede og så holder jeg ellers løse tøjler og det mindste hesten giver tegn til at han vil op med hovedet, leger jeg lidt med tøjlerne igen.
- Jeg har også fået et råd, hvilket jeg bruger på et "lille" volte, hvor vi øver med balancen lige pt. Men at styre med indvendige tøjle og lege lidt med udvendige tøjle, til hesten forstår pointen til at holde hovedet nede. Vi bruger dog kun denne metode på lille volte da jeg stadig har lidt svært ved den, da jeg ikk er den bedste multitasker. Så når jeg kan metoden ordenligt, prøver vi på stor volte.

Har i nogle andre metoder, som i bruger?

Balance:
Hesten har en fin balance i skridt og trav, men da galoppen først er taget hånd på i år er balancen jo ikke lige helt den bedste.
Han enten sætter i trav, eller vil væk fra hovslaget før tid og drejer sig før et hjørne. Vi øver lidt med det i longe og fri longe. Balancen driller kun på den ene volte, så den arbejder vi meget på.

Har i evt. nogle god råd til hvad jeg kan gøre udover de ting jeg allerede gør?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få hest i holdning + balance.
  • #1   9. jun 2014 Klassisk svar: får du undervisning? smiley

Der er tusinde måder at gøre tingene på. Men det at få den i holdning er fint men du får en hest i holdning der rander på forparten og er fuldstændig indaktiv i bagparten og overlinjen. Du bliver nød til at holde tøjle kontakten og ride den frem til tøjlen så den går i holdning bag fra smiley

Når den har svært ved balancen skal den have en masse hjælp. Her er det vigtigt du holder kontakten med arme ig ben! Støt den godt med tøjlerne hele veje gennem hjørnet og også med benene smiley

• #2   9. jun 2014 Lad endelig være med at pille i tøjlerne! Hesten går ikke ned, fordi den bruges korrekt, men fordi den vil slippe for det ubehagelige tryk i munden.
    Få den istedet til at bruge sig korrekt, og så vil hovedets placering komme automatisk smiley

• #3   9. jun 2014
    Jeg holder mig fra at lege eller andet med tøjlen - min hest søger selv ned. Det andet er bare negativ forstærkning og en hest der tager hovedet ned, for at slippe for presset.

• #4   9. jun 2014 jeg har også i maange år leget med tøjlen, sjovt nok så fik jeg til stævne altid af vide at hesten var på forparten, lige gyldigt hvilken hest det var. Nu pille jeg ikke længere i tøjen fordi at jeg rent faktisk er begyndt at lære og ride, det har også resulteret i, at hesten ikke længere er på forparten.

Jeg ville derimod begynde at få undervisning/skifte underviser og så ville jeg ride hesten frem bag fra og så få den i balance, så kommer holdningen helt af sig selv.

• Kirsten P
    Kirsten P Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Svar: 7
    #5   9. jun 2014 Prøv at søge på emnet inden denne tråd igen igen bliver en gentagelse af alt det der allerede er skrevet om emnet smiley

Kommentér på:
Få hest i holdning + balance.

Annonce