{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Hvad mener i om at man tilrider en hest selv?
Jeg har været oppe og sidde på min hest og er blevet trukket rundt, hvilket hun har taget fint. Men er meget i tvivl om hvad jeg skal nu. Skal jeg gå videre selv? Evt. med en berider som underviser?
Eller skal det være en berider som gør det?
Ville egentlig gerne selv, men ved ikke om det er en dårlig idé.
Er bare heller ikke så meget for at sende hende i tilridning på rideskolen, da jeg har hørt at ham som står for tilridning kan være meget hård.

Hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning
  • #1   3. jun 2014 Hvis du vil selv eller gerne vil og har modet til det så syntes jeg selv du skal gøre det også evt. Sætte den i ud til en som kan videre uddanne den (hvis ikke du selv kan uddanne den i starten) smiley :)

  • #2   3. jun 2014 du skal være sikker på at du gør det rigtig. ellers ville jeg finde en der kan give dig undervisning hele vejen igennem eller finde der kan gøre det... om det er en berider eller ej synes jeg ikke det store problem...

    jeg tilbyder selv at tilride, bor dog på Sjælland ( www.teamhotzip.weebly.com/)


  • #3   3. jun 2014 Så længe du har styr på hvad du laver, og har erfaring med heste, vil jeg ikke mene det er et probrem selv at tilride, det kommer også an på, hvad du vil bruge ponyen selv, vil så lige sige at du jo kender din pony bedst , hvilket også kan være en fordel:D

  • #4   3. jun 2014 Jeg synes det er vigtig det bliver gjort rigtigt første gang - for hestens skyld. Så må du jo vurdere om din viden, erfaring og ridetekniske evner er gode nok til det - og hvis du tvivler så send den i ridning eller i det mindste få MASSER af undervisning og rådgivning af en der har erfaring med ungheste!!

  • #5   3. jun 2014 Og at sende den i ridning betyder ikke nødvendigvis at sende den til berider, men måske din underviser eller en anden har den nødvendige kunnen til at gøre det?
    Jeg tilbyder også tilridning - men bor i midtjylland smiley

    Held og lykke!


  • #6   3. jun 2014 Jeg starter tilridningen af min egen til August. Jeg har gjort mange heste ryttervendte og for knapt 2 år siden gik jeg i gang med min venindes pony. Jeg er MEGET prippen med hvem der håndterer min hest og jeg vil intet få ud af at sende ham i tilridning så jeg gør det selv med underviser på. Min hest skal dog ALDRIG ud at starte store stævner, vi skal ud at ride jagter med tiden. Jeg vil sige det på denne måde.
    Hvis din hest er af god afstamning og en populær race så send den i tilridning og få den uddannet alderssvarende... Jeg er dog personlig imod mange berideres krav og måde at håndtere hestene på da jeg mener man ikke får en holdbar ridehest af at følge DRF sine alderstrin.. Man får en lækker ridelig hest som ofte er presset for meget og som ikke holder i ligeså mange år som en hest der bliver redet med tanke på dens biomekanik og indlæring. Har du feks. en blandingshest eller en hest af mindre populær race der aldrig kommer/skal ret langt så gør det selv da du ikke ville kunne få dine penge tilbage ved evt. salg.

    Mvh TT


  • #8   3. jun 2014 Jeg skal have underviser 2-3 x ugentlig den første tid og så 1x ugen når vi er godt på vej smiley

  • #10   3. jun 2014 Altså... var jeg dig, så ville jeg forsætte, hvis du har kompetencer til det. Det er SÅ nemt at gøre noget forkert, synes jeg. Har ikke noget imod at vænne en hest til rytter samt lære den signaler, men videreuddannelse og den slags ville jeg ikke gøre selv. I hvert fald ikke det første den skal lære, fx finpudsning af galopanspring og sådan noget smiley

  • #11   3. jun 2014 Jeg synes selv du skal hvis du har modet til det, da men får en utroligt bånd til enes hest. Er selv igang med at tilride min og har fået et utroligt bånd til ham!:))

Kommentér på:
Tilridning

Annonce