{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Min pony keder sig når vi rider {{forumTopicSubject}}

Hej jeg kunne godt tænke mig at få lidt råd og vejledning:) Jeg rider dressur ca 2-3 gange om ugen på ham så springer jeg ca 1 gang om ugen så laver jeg jordtræning og rider hyggeture i skoven for resten og så får han altid 1 fridag i ugen. Lige nu vejer han lidt for meget, men han er på slankekur. Problemet er at i dressuren er han doven og har ikke rigtig energi, det sker også nogle gange på springbanen, dog ikke så ofte. Noget af det hænger selvfølgelig sammen med at han er lidt tyk, men han har også kedet sig eller været doven når han ikke har været tyk. Jeg prøver at variere vores træning så meget som muligt. Håber i har noget der kan hjælpe mig. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony keder sig når vi rider
  • #1   19. maj 2014 Udfordre hesten, og forlang lidt af den .. Dyr generelt elsker at få udfordringer og elsker at "løse opgaver".

Min dreng var blevet rigtig doven og kedelig efter han var faldet til ro efter hans skade .. Nu er der gang i ham og han rider altid villigt frem og arbejder så fint og jeg kan mærke han virkelig gerne vil udfordres og han prøver alt hvad han kan for at gøre det godt. Det jeg gjorde var udelukkende bare ride frem, frem, frem, halvparade og igen frem, frem, frem. Han bliver derfor nød til hele tiden at være opmærksom for han aner ikke hvornår han skal stoppe, ride frem, dreje, lave en overgang eller andet!

Så mit råd vil være, rid frem, frem, frem og lav en masse mærkelig øvelser! Det skal ikke være noget bestemt overhovedet, men fx. rid skråt igennem, men så læg 3-4 volter ind mens du rider skråt igennem. Samme op ad midten, ned af langsiden, rid indenfor hovslaget osv.! smiley

• #2   19. maj 2014
    Nogen heste synes bare ikke banen er specielt fed uanset hvad man laver.
    De heste har jeg holdt til at være tur heste, det andet er ikke sjovt for nogen af parterne :o)

• #3   19. maj 2014 Få tjekket om den får sine vitaminer, og om den har mangel på noget. Det kan man se ved en blodprøve smiley

Ellers er det altid en god idé at give B-vitaminer, specielt i fældningssæsonen, og dem kan de heller ikke få en overdosis af smiley Det har tit hjulpet på mine, hvis de har været lidt trætte og sløve, at give dem B-vitamin. Du kan bl.a. få noget ved Blue Hors smiley

• #4   20. maj 2014 Lig bomme ind i din daglig træning smiley

• #5   20. maj 2014 jeg ville få tjekket om den får de nødvendige vitaminer som den har brug for til at starte med, evt give den et tilskud.
    ved ikke præcis hvad du laver når du rider dresssur, men prøv at lære den nogel nye øvelser.

• #6   20. maj 2014 Hvad gør han, som giver dig anledning til at tro han "keder" sig? smiley

• #7   20. maj 2014 hvorfor skulle han kede sig? Fabius er også ultra fed, han er også doven. Kan fornemme det ikke er fordi han keder sig. Men han vil bare gerne slippe let udenom ^^

• #8   20. maj 2014 Det kan sikkert godt være fordi han ikke gider smiley men han er blevet svær at få i galop han er doven i traven og kan godt finde på af stoppe op og så ikke gide og gå frem når vi rider. Men ja det kan helt sikker godt være jeg skal udfordre ham noget mere tak skal i have smiley

• #9   20. maj 2014 Ved i hvor meget det koster at få taget en blodprøve på ham? smiley

• #10   20. maj 2014 Du kan prøve at spørge dyrlægen ad smiley

Men, hvis jeg var dig, ville jeg give ham en B-vitamin kur på 14 dage! Det hjælper altså bare, selvom man ikke skulle tro det!
    Desuden, hvis han sveder meget når i rider, kan det være en god idé at give elektrolytter, så han ikke drikker for lidt smiley

• #11   20. maj 2014 Du kan også prøve at give ham kompeet fra trevo (tror jeg) det giver energi også en B vitamin kur. Mener ikke det er helt så dyrt med blodprøve

• #12   21. maj 2014 Okay mange tak skal i have! smiley

• #13   23. maj 2014 Hvis han ikke altid har været doven på banen, ville jeg som Maria også skriver, give ham en 14 dages B-vitamin kur, og ja, sveder han meget, så helt klart elekrolytter, der får min også på varme dage (også de dage jeg ikke rider, da jeg vil være sikker på at han får nok væske)

Prøv at lave noget mere af det du fornemmer han syntes er sjovt, hvis det er at ride en tur i skoven, så gør det noget mere, eller hvis han godt kan lide at lave tricks så gør der mere i en periode, beløn ham med det han syntes er sjovt (med mindre det er at stå stille) smiley

Kan han have ondt, være signal forvirret, ligger sadlen rigtigt?

Da min blev træt af dressur, gjorde jeg det at vi red mest tur, for det kan han godt lide, jeg lånte naboens travbane og legede galopløb (det var et hit!) Men fordi vi skulle til championat kunne jeg ikke undlade dressurtræningen, så jeg skridtede varm op og ned af vejen, red 15-20 min dressur, stoppede inden han blev sur/træls og så skridtede vi en tur i skoven for løse tøjler bagefter, som ros for at han gik pænt på banen. jeg red dressur ca. 2 gange om ugen.
    Han fik desuden fysioterapeut som rettede hans korsben og tilpasset udstyr, både bid, hovedtøj og sadel og nu går han så fint på banen smiley

Kommentér på:
Min pony keder sig når vi rider

Annonce