741 visninger
|
Oprettet:
Nervøs pony! {{forumTopicSubject}}
God aften!
Min part er begyndt at blive meget nervøs. Han bliver bange for de mindste lyde.
Jeg aner ikke hvad der sker med ham!
Fx. da jeg havde sat ham ind i sin boks, brækker jeg en gulerod i halv. Han springer til siden og puster voldsomt.
Jeg håber i har nogle ideer til at få ham til at falde lidt mere ned
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Sørge for at hesten ikke får noget foder med meget stivelse i, så det gør den ekstra vågen. Sørge for at hesten oplever en masse - at i der hjemme træner og se en masse ting som plastic, paraply osv. osv. og at i kommer ud forskellige steder også uden det nødvendigvis er et stævne.
En meget skræmt hest, kan dog i nogle tilfælde også være en hest der har låsninger i nakken.
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 175
Evt magnesium?
-Min fuldblod, er blevet lidt mere til at have med at gøre, efter han er startet på magnesium. Selv om han stadig er prop fyldt med energi, og meget nervøs
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 215
tror det er fordi at deres fæugtinstinkt bliver mere tyde ligt, da de jo ved at de ikke kan rende så stærkt væk fra rovdyret, hvis de har ondt...
Mvh Marias
mar 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 215
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 86
Jeg uddyber.. Hvis hun f.eks. har været bange for lyden af velcro fra en jakke så har jeg bare blevet ved med at lave lyden til hun egentlig var ligeglad.. Det kan bruges til småting, selvfølgelig skal man ikke binde hesten til en bil hvis den er bange for trafik. Men blot overbevise hesten om at du har så meget styr på situationen at den slet ikke behøver at være bange..
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 86
Nervøs pony!