886 visninger
|
Oprettet:
Agility øvelser {{forumTopicSubject}}
Hej folk! Jeg har et problem jeg træner agility med min shetter, men vi synes det er begyndt at blive kedeligt fordi jeg ikke har så mange forskellige øvelser/udstyr til det... nogle ideer? Jeg har slalom, gå igennem to spring pæle, gå over en tynd træplade og igennem en lille labyrint. håber i kan hjælpe da en masse nye udfordringer hjælper på hans og mit bånd sammen tak på forhånd
sep 2004
Følger: 99 Følgere: 92 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 171
Der kan du jo både træne, at din hest ikke skal blive bange for, at blive berørt over hele kroppen, og at den ikke skal blive bange når du ryster med posen eller åbner paraplyen.
Så kan du jo altid bygge videre på det når den er blevet tryg, og træne at du kan gå rundt om den uden at den går, mens du slår paraplyen op og ned - der er en masse at lave
Du kan evt. også hænge nogle balloner op langs en væg, som i skal gå langs af, eller gå over en presenning (og måske lægge den over din hest eller lade den gå under den)
Eller du kunne have 4 kegler / spande, som du skulle guide din hest rundt om mens du f.eks. stod et par meter fra.
Held og lykke med træningen!
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 5
Trine: tak! Jeg tror han bliver meget skræmt i starten for den paraply da han bare er bange for en svedskraber men den vil jeg klart tage med i træningen fremover! ballonerne venter vi lidt med fordi at de blafrer ret meget presenningen tror jeg aldrig jeg får ham over desværre men vi vil prøve! tak for hjælpen!
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.092
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 117
sep 2004
Følger: 99 Følgere: 92 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 171
Men bare tag det helt stille og roligt i starten Læg evt et par godbidder ned i paraplyen (hvis man holder den opslået nede på jorden sådan så den danner en skål) så han forbinder det med noget godt.
Vores den ene - Ghost Win, var også DØDSENSRÆD for paraplyen og kunne ikke stå nærmere paraplyen end 5 meter fordi hun var så bange. Det har vi så trænet 4-5 gange over en længere periode, og du ville simpelthen ikke kunne genkende hende i dag.
Jeg ved ikke hvad vi kan gøre med den paraply - jeg kan nu løbe op bagfra mens jeg klapper den op og ned uden at hun vrikker et øre, og jeg kan hoppe rundt omkring hende mens jeg slår den op uden hun gør noget, så træning, træning, træning - det skal nok lykkes i et eller andet omfang :D!
Ja jeg ville nok også vente med at tage balloner efter paraply- og posetræning
Det lyder øv med presenningen - men igen, prøv at lægge nogle godbidder på den mens den er fladet ud og så bare giv hesten tid til at se hvad det er (den behøver jo f.eks. bare at se presenningen første træningsdag, så næste træning gå over til den osv.), så er jeg sikker på, at det efterhånden nok skal lykkes
Det var da så lidt! håber at det kommer til at gå godt
Agility øvelser