{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!
Jeg har en Oldenborg hoppe derhjemme på 4 år, som skal tilrides ligeså snart jeg kommer hjem fra efterskole. Hun kan alle de basal ting, longeres, sadel, hovedetøj og alt det fungere uden problemet. Men! Ligeså snart man kommer højere op og fx. står på en skammel, bliver hun utryg og rejser hovedet og rykker sig væk. Derfor vil jeg høre om i har nogen gode råd til noget jord træning man kunne gøre? Det er ikke mig hun er utryg ved, for det er kun mig der arbejder med hende, og hun er født hos mig, så hun har alle dage kendt mig. Håber at høre fra jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning
  • #1   2. apr 2014 Du må alliere dig med en der holder den mens du stiller dig op på en skammel.

• #2   2. apr 2014 Du skal træne din hest til at blive parkeret. Øv på folden fra jorden og få din hest til at blive stående på et signal imens du går rundt om den og flytter dig frem og tilbage. Jeg løfter hånden og så bliver min hest stående. Dette har jeg øvet gradvis hvor jeg har bevæget mig længere og længere væk fra den. Den får godbidder som ros når jeg kommer frem til den igen og han har stået stille. Jeg begyndte så at lære min hest at flytte bagparten. Når han nu skal parkeres op ad noget så får jeg ham til at stille sig tæt indtil skammelen eller hvad jeg nu bruger. Så siger jeg stå og løfter hånden. I starten flyttet han sig som din gør. Da hoppet jeg ned og prøvet igen. Jeg lænet mig over ham og gav ham godbidder fra den modsatte side først og så på min side og kløet ham og hygget når han stod stille. Jeg sørger altid for at hoppe ned og bede ham gå når jeg mærket han begyndte at få nok. Nu kan jeg også parkere ham i skoven smiley
    Mvh TT

• #3   2. apr 2014 Tusinde tak for din tilbagemelding! Det vil jeg prøve! smiley

Kommentér på:
Tilridning

Annonce