1.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

vil jeg kunne sende en hest i ridning hos mig? vil jeg kunne sende en hest i ridning hos mig?

Hejsa alle sammen! smiley Jeg har fået en ide med denne eksperiment at jeg såmænd godt kunne tænke mig at have en hest i ridning hos mig! smiley

Jeg vil nok hellere kalde det en pony, for boksen er ikke særlig stor og svarer til en 3er/2er pony kan stå i den smiley
Jeg tænker muligvis noget tilridning/problem træning af ponyer.
Med min lette kropsvægt kan ponyen jo sagtens holde til mig! Jeg svinger mellem di 47-50 kg nemlig smiley og hvis det bliver en pony hvor det vil for mig være synd at sætte mig op på den så vil være problem træning (hvis ejer har problemer med at hesten bider/sparker/stejler eller lin.)
jeg er erfaren med "problem" heste.. altså hvordan man selfølgelig behandler denne konflikt der er opstået.. muligvis og lærer ejer hvad det kommer af osv.! smiley

Jeg ved ikke helt om det lyder som en god ide, derfor spørger jeg jer til råds! Synes i det kunne være en god ide? Der er jo mange fordomme på at når man er i min alder (16) så om folk muligvis mister interessen hos mig? og hvad synes i generelt om ideen?

Vil jo gerne hører råd så jeg ikke bare sådan slår mig ud i det! smiley
Og selvfølgelig til sidst! God aften til jer derude! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil jeg kunne sende en hest i ridning hos mig?
  • #2   15. mar 2014 Jeg tror at skulle du have en hest i træning, så skulle du kende nogen der kender nogen. Som du selv siger, så er du ret ung, jeg ville personligt selv bruge en der var ældre og derved havde haft mere tid til at få erfaring.
    Dog skal det siges at jeg red heste til for andre da jeg var de 15-16 år, men igen, det var via nogen der kendte nogen og de kontaktede mig og ikke omvendt.. smiley

• #3   15. mar 2014 Enig med de andre smiley

Selv jeg som er 30, ville være bekymret for om folk ville sende deres hest til mig, fordi jeg måske er for ung smiley

• #4   15. mar 2014 Pyyh.. Tror desværre ikke at du ville få ret meget respons herinde fra, for at være hudløs ærlig.
    JEG mener, at hvis du skal have en hest i ridning, skal du jo kunne noget. Pointen med at have en hest i ridning er, at hesten skal blive BEDRE af, at du har redet/omgået den.
    Stil dig selv de spørgsmål.
    Bare et eksempel. Ville du kunne uddanne en pony til fx La dressur eller La spring, hvis det er en dressur/spring hest/pony der kommer ind ? Ville du kunne ride den op KORREKT på "kort tid" (At have den i ridning er jo tidsbegrænset) til at kunne alle disse ting ? Er din viden stor nok til at vide, hvad hesten så skal kunne i de klasser ? (Kunne jo selvfølgelig lige så godt være i en hvilken som helst disciplin. Dette er bare eksempler.)
    Har du viden nok til, at kunne tilride en rå problem hest ?

Husk at stille dig selv de spørgsmål.
    Når du siger problemhest, hvad er det så for nogen problemer du er vant til, osv ?

• #5   15. mar 2014 Go for it! En på 16 med et fornuftig hoved, kan sagtens have mere erfaring end en på 30. Sagtens! Har selv haft 2 heste i ridning, dog skal du altid /ALTID!/ huske en kontrakt - Uanset hvilke forklaringer ejeren kommer med. For det kan utrolig nemt ende galt.. Så snart der er penge med i spillet, så kan folk være meget ondskabsfulde og sære.

Så ja.. Go for it, der sker ikke noget ved at prøve. Man skal bare være sikker på man har erfaring nok, og at man er forberedt på lidt af hvert. Men husk, endelig ikke sæt prisen alt for højt (Eller lavt for den sags skyld!) så folk tror det er en proffessionel. Jeg vil sige en 1500 kr om måneden, i fuldpas.

Jeg tog 1500 for den første månede, og efterfølgene 1200 for en hest i tilridning, en stor hest på 165. Fuldpas. Men ja, det var dumt for mig at sætte prisen så lavt da det kun lige kunne svare sig mht. tid.. Men en kat. 3/2 pony æder ikke så meget som en stor hest, så vil nok sige at den første månede skulle koste 15-1600 kr, og derefter måske 1000 kr i måneden. Og det er med fuldpas (Som med mig, var med striglning 4 gange i ugen, dækkenskift, ridning, foder og boksstrøelse, udmugning og div.. Bare ikke smed og dyrelæge selvf.)

Og HUSK gerne at snakke med ejeren i person, FØR du får vedkommenes hest ud. Få en fornemmelse for ejeren, om det er nogen som pludselig vælger at skride fra det hele, virker ustabile osv.. Man må gerne være kritisk når man tager heste i ridning.

God fornøjelse smiley

• #6   15. mar 2014 Det er virkelig dejligt at få diverse svar! smiley Jeg har selv gået med tanken om det var en god ide? smiley

• #9   15. mar 2014 Jeg ville heller ikke sende en hest i ridning til en under 18, men på den anden side, stod jeg selv som 16 årig, og var klar til at tage en hest eller pony i ridning, og har utallige gange stået for de ponyer der er kommet i ridning og tilridning hos min ridelærer. Så jeg ved hvordan følelsen er, og jeg vil mene, at det absolut ikke skader, at lave en annonce, bare for at se om det er i folks interesse. Det vigtigste er bare at få skrevet en kanon god annonce, hvor du præsentere dig selv og dine værdier på bedst mulig vis. Prisen skal du heller ikke sætte for højt, i hvert fald ikke her i starten.

Held og lykke fremover!

• #10   16. mar 2014 Hvis jeg skulle sende hest i ridning hos dig skulle der nogen resultater på banen! Ikke bare Lc Lb la klasser med P klasser først og fremmest. Her efter skulle der en hvis dokumentation for baggrunsviden og grundridningen + der skal dokumentation på at du får regelmæssigt undervisning som min hest indgår i...

Men når det kommer til stykket vil jeg ALDRIG sende en hest i ridning hos et uerfarent barn og slet ikke en "problem hest". Måske hvis du red P klasser og mit barn havde svært ved at lærer ponyen øvelserne eller holde øvelserne og smidigheden ved lige kunne jeg lade en rude den engang i mellem fast eller over en længere periode men med masser af prof undervisning på! smiley

Så når alt kommer til alt vil du aldrig få min hest eller nogen jeg kenders heste... Os i sporten sender til berider eller dygtige yngre piger der modtager undervisning af berider smiley

• #11   16. mar 2014 Som ponymor vil jeg også sige, at jeg ikke ville sætte min pony til ridning hos én på 16 eller anden ikke-kyndig rytter. Benytter selv altid berider både til ridning af pony og undervisning af equipagen. Men havde jeg en pony som ikke var konkurrence-pony, så kunne jeg da sagtens overveje at bruge en dygtig rytter som ridehjælp til mindre dygtig equipage. Men du skal nok huske at gøre opmærksom på, hvilke typer ponyer/heste du tidligere har redet og hvilke resultater, du har fået på konkurrencebanerne inden du tilbyder at ride ponyer op.
    Gå ud på din lokale rideskole og hør, om nogle af pony-familierne har brug for en hjælpende hånd og få dig noget erfaring den vej smiley

• #12   16. mar 2014 Åååh det er dejligt med nogen svar og jeg har truffet min beslutning! Jeg kan selv se det er en dum ide, altså ansvarsmessigt og ridemessigt nu smiley Som jeg skrev i starten af emnet ville jeg jo hører svar inden jeg kastede mig ud i det og tror sørme nok det var en god ide! Tror nærmere nok det bliver en opstaldning istedet med fuldpas! smiley
    Tak for jeres svar allesammen!! smiley

Kommentér på:
vil jeg kunne sende en hest i ridning hos mig?

Annonce