{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Anspændt hest + nervøs pige {{forumTopicSubject}}

Hej!

Sagen er den, at ejeren af min part også ejer en anden pony, som jeg har fået lov til at ride ind i mellem, da han simpelthen ikke kommer nok ud her for tiden. Han har meget energi i sig, og går samtidig også meget anspændt.. Han er på fold fra klokken 6 om morgen til det begynder at blive mørkt. Han bliver heller ikke redet hver dag, men lige for tiden 1-2 gange om ugen, eller når jeg lige har ham i hænder.

Jeg arbejder rigtig meget på, at han bare skal søge ned og slappe af, og det virker også utrolig godt på ham. Vi fik endda en galop i dag, hvilket er stort. Han har det så med, at når han virkelig er anspændt/ser spøgelser sætter han frem i galop og leger ellers rodeopony (hvilket sker utrolig tit!). Jeg bliver siddende, og egentlig rør det mig ikke. Jeg tager det hele med ro og slapper egentlig bare af og klemmer med knæene, tiltrods for bøjlerne ind i mellem ryger af. Efter han så er færdig med sit show, stopper jeg ham op, og han får først lov til at gå, når han slapper af. Skridter eller traver vi, og han lægger an til det, laver jeg enten en parade eller tager ham en gangart ned. Hans balance er heller ikke den bedste, og det virker også til, at han gør det når balancen svigter (hans rodeo^^).

Dyret har ikke ondt, han er blevet tjekket, og alt udstyr passer. Han plejer at være lidt strid om vinteren i forhold til sommeren, men jeg har ladet mig fortælle, at det er helt ekstremt denne her vinter (jeg har redet på stedet i 2 måneder). Det bliver bedre og bedre, jo mere han kommer ned og slapper af og når han bliver redet lidt oftere, så er det bare vejen fremad?

Oveni det her, er hans ene part begyndt at blive lidt bange for ham, og jeg har lovet at hjælpe hende, da jeg selv har nogenlunde styr på ponyen og ikke lader mig påvirke. Jeg er helt med på, at det skal foregå i hendes tempo, og indtil videre skal vi egentlig bare have fokus på, at hun kan gå rundt med ham på banen, uden hun selv bliver nervøs. Hvordan ville i gribe det bedst muligt an? Jeg har selv lidt idéer, men andres erfaringer modtager jeg med glæde (-;

//Katrine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anspændt hest + nervøs pige
  • #1   27. feb 2014 Jeg synes det er dumt at lade hende ride ham så længe han er så anspændt. Der skal virkelig ikke meget til før de begge to får en rigtig dårlig oplevelse og du ender med at starte forfra med dem begge to.

Lad ham komme i en afslappet og god balance først og derefter er der også større chance får at hende rytteren bliver tryg ved ham.

• #2   27. feb 2014 Det er heller ikke planen, at hun skal op på ham endnu. Som der også står nederst, er planen, at hun bare skal kunne gå med ham, uden hun bliver nervøs.

Jeg har selv stået i hendes situation før ved min tidligere part, så er godt klar over hvor lidt, der skal til. Det er også derfor, alting skal foregå i hendes tempo, så hun ikke bliver presset til noget (-;

Når ejers egen datter (det er hendes pony) bliver rask, skal hun også selv i gang med ham igen, så han kommer til at blive redet 3-4 gange om ugen. Jeg regner også med fortsat at skulle ride ham, og arbejde videre med ham, indtil parten er tryg ved ham igen.

• #3   27. feb 2014 Det lyder PRÆCIS som det der er sket for mig og min part Shrek efter jeg faldt af og fik en hjernerystelse. Jeg har holdt ridepause på Shrek, trænet lidt fra jorden med ham (dog brugte jeg lige hele vinterferien på at være syg) og reden hans ejer/min undervisers venindes rolige fjordhest

og allerede efter en ridetur føler jeg at jeg er klar til at komme tilbage på Shrek

Men jeg syntes det er dejligt at jeg stadig fik reden (selvom jeg har været ved at dø af skræk) så viljen til at komme tilbage på ham overvinder skrækken smiley

• #4   27. feb 2014 I dag fik hun også lov til at ride min part, da det er vigtigt for mig, at hun ikke bliver bange for bare det at ride.

Kommentér på:
Anspændt hest + nervøs pige

Annonce