748 visninger
|
Oprettet:
Trafiksikker.. {{forumTopicSubject}}
Hvornår betegner I en hest som trafiksikker?
Tænker der måske er nogle forskellige meninger....
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
den må gerne kigge, og at den måske er lidt mere på dubberne ved tung trafik gør ikke for mig at den ikke er trafiksikker..
en hest bliver aldrig 100% trafiksikker, den kan ALTID blive bange eller utryk
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
- Forstået på den måde at man ikke er nervøs, da man ved hvordan den reagerer på de forskellige ting, hvilket jo så ikke er at hoppe og danse rundt, men gå stille og roligt videre
F.eks. vil jeg betegne min plag som trafiksikker i den forstand, at hun kigger lidt på traktorer, men er fuldstændig ligeglad med dem - det samme med biler, lastbiler, knallerter, scootere osv.
- Og hun er ligeglad med om der er andre med eller ej
aug 2011
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 383
Har set en udsendelse men nogen, der red ude ved Københavns veje, hvor der var frygteligt meget larm, og et hav af alle former for biler, cykelister, og knallerter der kørte i enden på hestene, og de var helt ligeglade - det kalder jeg trafiksikker
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Man kan vel sige der er trafiksikkerhed på to måder.
Hesten for begyndere og nervøse ryttere der aldrig nogensinde bliver bange, det sker en gang hvert femte år eller mindre at den bliver bange og stikker af - men så er det for noget underligt noget, ikke trafik e.l, noget man ikke havde forudset.
Den er fuldstændig ligeglad med al trafik om vi snakker motorvej, tog, busser, lastbiler, traktor mm. klods op af den.
Hesten for erfarne ryttere, ryttere der ikke bliver utrygge hvis hesten bliver lidt bange. Den er ikke bange for biler og lastbiler normalt, men det kan gippe over en lastbil der kommer tæt på, en cykel den ikke havde hørt e.l
Løber ingen steder når den bliver bange, traver højt lidt væk eller hopper - stikker ikke af og er let at holde tilbage selvom den er bange.
Min er en blanding. Ikke bange for almindelige biler, vi har redet igennem Odense - tværs igennem en lørdag formiddag. Overhovedet ikke bange for noget, kun ting i vejkanten. Hun er heller ikke bange for at gå ved siden af et tog der køre forbi lige ved siden af, for fuld fart. Men det kan godt gippe og trippe lidt hvis en lastbil køre meget tæt forbi, traktor mm.
Trafiksikker..