{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Bukkende hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg står i den situation, at min hest er begyndt at bukke MEGET hver gang vi rider. Jeg har haft ham i 5 år, og han har aldrig gjort noget lignende. Så snart jeg sætter i galop, bukker han afsted med mig, og han kan også finde på at gøre det i traven. Det er ikke tvivl om, at der er et problem, og jeg ER igang med at kontakte dyrlæge/kiropraktor, så behøver ikke råd den vej smiley
Sadlerne er tilpasset.
Har i selv haft en hest der pludselig fik disse symptomer? Ville være rart at vide hvad der evt. kunne vente mig.

Hilsen en bekymret hesteejer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bukkende hest
  • #1   25. jan 2014
    Første tegn på at noget er galt, er at hesten ændre adfærd :o)
    Så super god idé med en kiopraktor, fys eller andet - ikke dyrlæge i første omgang.

Min havde 117 ting galt i kroppen, hun bukkede dog ikke kun lidt fra stilstand, men sparkede ud efter mine ben.

• #2   25. jan 2014 Har det bare ikke super med kiropraktorer. Den sidste jeg havde ude et par år siden påstod han havde kissing spines og sagde, at hans fremtid så dårlig ud - jeg fik så dyrlæge ud, og han sagde, at min heste fejlede absolut ingenting.

• #3   25. jan 2014
    Så få en anden ud end den samme du fik ud sidst :o)
    Kiopraktorer mener jeg iøvrigt skal være dyrlæge uddannet og kissing spines kan du kun se på røgten.

Så få en fys ud, osteopat - eller andet end den du fik sidst.

• #4   25. jan 2014 Vælg en anden kiropraktor end sidst og sørg for at han/hun er dyrlægeuddannet. Det er ikke alle der har begge uddannelser.

• #5   25. jan 2014 Ja, det gør jeg så, men det var ikke så meget mit spørgsmål... Jeg ville gerne høre om andre havde prøvet noget lignende smiley

• #6   25. jan 2014 Hvor lang tid siden er det sadlerne er tilpasset?
    Det kan nemlig ændre sig på kort tid.

Men uden tvivl, at din hest prøver at fortælle dig noget.

• #7   25. jan 2014
    Ja, jeg har prøvet noget lignede og min hest havde ondt :o).
    Tjek evt. sadelen den ser ud til at ligge lidt for langt fremme, men en god fys mm. vil kunne sige om det er sadelen der forårsager spændninger.

• #8   25. jan 2014 Min pony bukkede sidste år. Også på den her tid af året. Hun gjorde ligesom din. Hun blev undersøgt af dyrlæge og flere forskellige kioprakter og der var intet galt med hende :I Hun gjorde det kun når jeg red dressur, når vi sprang var der ingen ting udover at hun var MEGET frisk. Hun stoppede med at bukke i slutningen af februar og hun har ikke gjordt det siden... smiley

• #10   25. jan 2014 God ide med kiropraktor! smiley Brug en anden en den du brugte sidste gang, personen er jo en klaphat. Kan anbefale ryet.dk. Dyrlæge, kiropraktor og massør smiley
    Held og lykke med det

• #11   25. jan 2014 Min tidl. heste Clarissa begyndte også at bukke voldsomt med mig. Det viste sig så desværre at hun havde svært spat i det ene bagben og havde pga. det fået skævt bækken også.
    Godt du har dyrlæge/kio. på. Men hvis kiropraktoren ikke finder noget, så få taget røntgen, bare for en sikkerheds skyld smiley

• #12   25. jan 2014 Min gør det også her til vinter.. Har fået at vide at det kan være fordi de danner et eller andet hormon mere her om vinteren end normalt og det gør at de får mere energi :). Det ør mange heste feks også når det blæser smiley
    Dog skal jeg også lige have en ud at kigge på hende, for nu er hun begyndt at slå med hovedet når jeg sætter i trav og hun har mistet gejsten fuldstændigt smiley

• #13   25. jan 2014 Landeur gjorde det samme dengang jeg købte ham og jeg fin dyrelægen ud og kigge på ham og han mente en tur i røntgen var nødvendig. Heldigvis var der intet i røntgen men sadlen passede slet ikke og det gjorde musklerne i ryggen hele vejen ned gjorde sygt ondt. Så har du haft en uddannet sadelmager ude?

• #15   25. jan 2014 Hvis det sker i en kort periode kan det godt være ophobet energi som Amanda siger...Men ikke hvis det bliver ved over flere ride timer end et par tre gange..Så er der noget galt.. Så gør som anbefalet..Få en dyrlægeuddannet Kiropraktor ud til at gå hesten igennem.. Evt. røntgen og få sadelmager til at kikke på sadelen igen smiley Har desværre oplevet heste i smerter pga. sadel flere gange + låsninger i kroppen da de har brugt sin krop forkert fordi de ville kompensere for den smerte sadelen gav smiley Så sadel er ikke til at spøge med smiley

Mvh TT

• #16   25. jan 2014 Jeg havde en hest, der viste tydelige symptomer på, at noget var galt. Kiropraktor kunne ikke afhjælpe det, så jeg valgte at få hesten i røntgen. Det viste sig at være kissing spines smiley Håber ikke, det er så slemt for din, men hav det i baghovedet, hvis det ikke hjælper med kiropraktor.

• #17   25. jan 2014 Tak for svar. Det har stået på længe nu, derfor tror jeg ikke det er energi. Det er nok min fejl jeg ikke har reageret før, men har egentlig bare troet han var vinterglad...

Kommentér på:
Bukkende hest

Annonce