{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Passe på med at ikke spænde ben på sig selv :-) {{forumTopicSubject}}

Bare en interessant tanke jeg fik da jeg blev inspireret af et andet emne..
Når hen hest bliver bange så vil vi jo foretrække at den stopper op og kikker i stedet for at løbe.. Og når man opdrager mange heste (ikke min stil) så må hesten ikke stoppe når den bliver bange men bare gå videre..De bliver presset til at blive ved med at gå i stedet for at lade de stå og kikke lidt før man igen giver frem signalet... Også brokker man sig over de heste der stikker af og løber når de bliver bange... Hmm No Wonder... Så har man netop spændt ben for sig selv smiley
Andre med nogle tanker omkring det at spænde ben for sig selv i træningen?? smiley Så lad os blive klogere sammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passe på med at ikke spænde ben på sig selv :-)
  • #2   14. jan 2014 Det havde jeg faktisk ikke tænkt over smiley
    Ikke at jeg bliver sur og, at den bare skal gå vidre, men jeg kan da ikke lade værre med, at tænke den er et fjols. Dog er jeg da lykkelig for, at jeg aldrig har redet heste der stak af når de blev forskrækket smiley

• #3   14. jan 2014 Det er netop grunden til at jeg altid beder min hest om at stoppe op og gå over og snuse og evt træde på det smiley

• #4   14. jan 2014 Jeg spurgte min ridelærer om det samme, jeg syntes jo hesten skulle have lov til at kigge når alt var nyt, så han kunne se det ikke kom og spiste ham, men hun mente at når han var på arbejde så var det altså arbejde og ikke al mulig andet . Og nu vil jeg give hende ret . Men indtil seriøst arbejde syntes jeg altså de skal have lov og stå og kigge .

• #5   14. jan 2014 Ej gør man virkelig det? Jeg er vokset op med at man skal lade hesten stoppe og kigge hvis den ser noget farligt smiley

• #6   14. jan 2014 Lady - Ja, har set det flere gange..Sørgelig.. Og jeg stoppet med at træne hestene pga. den måde de mente det skulle foregå på... smiley

• #8   14. jan 2014 Tja min hest og jeg spænder vidst tit ben for hinanden så, men det går nu meget godt alligevel smiley

• #9   15. jan 2014 Nogle gange lader jeg min stå at kigge, men oftest bliver jeg ved med at give ham signalet til at gå frem og jeg har ikke oplevet at han stikker af, hvis han bliver bange for noget når jeg går med ham i træktov og grime, løber han måske to skridt frem, men stopper igen og går stille ved siden af mig, det er det samme hvis jeg er ude at ride, hvis han bliver meget bange hopper han måske et skridt til siden eller går hurtigt forbi, men han har aldrig stukket af med mig.
    - Så på det punkt kan jeg ikke se problemet, ved at give ens hest fremad signalet, når de bliver bange for noget, for selvom man giver den lov til at stå og kigge, kan den jo også godt løbe eller stikke af. Jeg kan ikke rigtigt følge din teori smiley Har heldigvis en meget cool unghest, der synes at de farlige ting er meget spændende og derfor vil han heller undersøge tingene, da han er nysgerrig af natur, men også fordi jeg tit har redet eller trukket ham hen til det han synes er farligt.. Så det der med at stoppe og lade ens hest kigge, fordi den så ikke vil løbe når den bliver bange, kan jeg ikke rigtigt følge, da jeg egentlig heller ikke har oplevet det med andre heste og alle dem jeg rider med driver deres hest frem og forbi det de synes er farligt, men de er aldrig løbet eller stukket af smiley

Loui - Jeg har det meget på samme måde som dig smiley

• #10   15. jan 2014 Jeg siger ikke at dette er en ting jeg lægger som "facit"..Som sagt bare en tanke da de heste jeg har haft i hænder enten har været opdraget på den ene eller anden måde og mærkelig nok så flygter de fra det farlige hvis de bliver bange, i stedet for at stoppe op, være nervøs og kikke og finde ud af at det ikke var farlig.. Imens de heste jeg har haft i hænder der har fået lov til at stoppe op og kikke ikke sætter benene på nakken... Jeg prøvet til og med at træne den ene til (13 år) at "konfrontere" det farlige men han stak bare af med mig... Men der er jo sikkert forskel smiley Jeg har nok bare været heldig/uheldig... Skal man have en top koncentreret konkurrence hest bliver man vel nødt til at kræve dette af de imens man kan tillade sig mere med en almindelig hest... Dog aldrig sjovt med en løbende hest...

• #11   15. jan 2014 Burnie, som er min unghest er nemlig en konkurrence hest, så han er nødt til at fortsætte, for det hjælper jo ikke hvis de stopper op på banen midt under et program smiley

• #12   15. jan 2014 Det havde jeg ikke liiige tænkt på. Jeg er dog lige begyndt at ride en unghest. Hvis jeg ikke driver hende frem imod det farlige - selvfølgelig stopper ved det, så hun lige kan snuse - så vender hun om og løber hjem. Så hun er nødtil at gå hen til det og evt. snuse, ellers løber hun hjem igen smiley

• #13   15. jan 2014 Plejede bare at drive hesten frem, da den stoppede, og den stak aldrig af fra mig.
    Men min nuværende hest gør ingen af delene smiley – ikke mere.

• #14   15. jan 2014 Hippie - Ja den får lov at udforske det...Den bliver ikke bare presset videre for så løber den.. Godt du har fundet ud af det så du undgår at den lærer at kunne løbe med dig smiley

• #15   15. jan 2014 Da jeg var lille sagde min mor altid når vi fx red tur og der kom en anden hest, eller bil så skulle jeg bare galopere væk.
    Det gjorde jeg, men lærte senere at lytte mere til min hest end min mor..
    Så istedet lader jeg altid hesten undersøge det, og først ride eller gå videre når hesten finder det uinteressant :0)

Kommentér på:
Passe på med at ikke spænde ben på sig selv :-)

Annonce