1.041 visninger
|
Oprettet:
Manglende balance i Galop. og longe problemer {{forumTopicSubject}}
Hej HG-Folk.
Min skønne part Dacapo, mangler en del balance i galopen.
Vi har nu trænet traven godt og grundtit, og han samler sig rigtig godt der. Vi kan ikke rigtig komme videre da jeg virkelig ikke ved hvad jeg gør forkert når jeg prøver at træne balancen i galop? for det hjælper ikke.
Det skal lige siges at longering ikke er det han er mest til, for de 3 gange jeg har prøvet at longere ham i galop endte det med en farende hest på banen og en masse brændmærker på mine hænder... så hvis i ved hvordan jeg kan styre ham i longe så skriv endelig
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Så skal du bare ud og lave en masse volter. Til at starte med kun på den størrelse, hesten kan gå med til og langsomt gøre volten mindre. Men ikke så lille, så hesten stiver i kroppen og sætter farten op
dec 2013
Følger: 175 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 44 Svar: 108
Det er hårdt for en hest at skulle gallopere samlet på en volte, men det kommer med tiden jo mere man får trænet det...
evt. rid nogle ture i skoven eller i det fri hvor der mulighed for gallop på en lige strækning
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 13
Hvis du longere, så start i skridt, trav, indtil den er tryg v longen, dig, pisken og kan stoppe og sætte igang ved dine kommandoer. Hvis det er pisken så kan enden af rebet bruges eller bare en alm lille pisk. God arbejdslyst.
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 194
dec 2009
Følger: 111 Følgere: 111 Heste: 6 Emner: 100 Svar: 402
Camilla: også i skridt stikker han af
Manglende balance i Galop. og longe problemer