{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Hvordan træner man en hovedsky plag?? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har en lille baby 3 års hoppe ( kun officielt 3 år her den 1., bliver rigtigt 3 den 28 maj), som er hovedsky. Hun HADER når jeg skal tage grimen af og på, jeg KAN ikke få en trense på hende ( det går fint når jeg endelig har fået den på) og hun hader når jeg strigler hende med en meget ultra lille, blød børste i hovedet for at få mudder væk....Det er lidt belastende smiley Synes det er trist at man ikke kan lægge en grime på hende, uden der bliver kamp, for der er jo ingen af os der gider slås hver gang...:( Jeg elsker jo min lille pige, men grime skal hun altså have på!
Hvad skal jeg gøre for at vænne hende fra at være hovedsky?? Det er ingenting når man sætter tov i grimen eller når man binder hende..Hjæææælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan træner man en hovedsky plag??
  • #1   1. jan 2014 Det kunne godt tyde på, at hun har været udsat for noget grumt inden du fik hende - medmindre du har haft hende som hun blev født. Men træn, træn og atter træn. Så skal det nok blive bedre på et eller andet tidspunkt. (:

  • #2   1. jan 2014 Hun blev født hos en hestehandler og som 6 måneders var der en sød dame der købte hende, og det er så fra hende jeg fik lov til at købe hende. Kan det have været fordi hun engang har kommet til skade som føl måske?? smiley

  • #3   1. jan 2014 prøv så hvidt muligt at give hende grimen på og af i nogle "perioder" f.eks. om morgen når hun skal ud så tag grimen af og på ca. 20 gange, bare helt stille og roligt inden der er nogle der er kommet ud, og det samme om aften og når du skal have grimen af for at give hende transe på smiley

    brug nogle rolige bevelser omkring hovet og måske skal du træne hende i at tage hovet ned så hun kan slappe af?


  • #4   1. jan 2014 Jeg tror hun har været udsat for vold og det kan godt stamme fra hestehandleren. Det er ikke dem alle der behandler heste lige pænt. Tror ikke det har noget at gøre med, om hun har været skade eller ej.

  • #5   1. jan 2014 Team Hot Zip: Okay, det vil jeg prøve. Kan desværre ikke være hos hende om morgenen men tror du at hvis jeg gør det hver aften at det bliver bedre? smiley
    Sandra: Ja, og jeg er så ked af at NOGEN hestehandlere kun tænker på penge og ikke på hvordan hestene har det smiley


  • #6   1. jan 2014 Det har virket ret godt for mig (har dog stadig nogle probleer men det går bedere) med ''grime på, godbid''

  • #7   1. jan 2014 Jeg passer en 3 års der engang fik mast sit øre under trensen. Efter det kunne han ikke lide at få noget på hovedet og der trænede vi stille og roligt med at give grimen af og på hver dag, dette gik hurtigt over, dog var trensen stadig et problem og den fik han så bare af og på når den skulle bruges men blev der ikke gjort mere ved. Dog valgte jeg for en uge siden at prøve tage ham ud i grime og træktov og så startede vi med hele tiden at tage tøjler over hans hoved indtil han accepterede dette og så ellers hele tiden tage et skridt videre og vi endte med at kunne tage trensen på uden bakken og at tage han tog hovedet op eller søgte væk smiley dette er noget vi vil træne over den næste periode, men kunne helt klart mærke store fremskridt smiley
    mens vi gjorde dette har han fået lov at søge væk osv. hvor han er endt ud med selv at søge trensen smiley
    ved ikke om dette hjælper på din, men det her har hjulpet rigtig meget for mig smiley


  • #8   1. jan 2014 Mia&Tjalfe<3: Ej hvor godt! Så skal jeg bare ud og træne en masse med hende, men grime og trense...:) Håber hun bliver god igen, hader at se hende på den måde smiley Hun ser helt skræmt ud og vender det hvide ud af øjnene smiley

  • #9   1. jan 2014 ja det ville jeg mene smiley du kan gøre det når du kommer for at tage hende ud af boksen og så igen når du har strilet eller andet og så gør det igen når du sætter hende ind i boksen igen, hav evt. noget "guf" til hende så hver gang hun er bare gør det mindst der er godt så ros hende og giv hende en "guf"... smiley

    hvis du "holder træningen" og gør det min 2 gange om dagen så vil jeg næsten garantere for at hun er blevet beder inden for 14 dage smiley

    sådan har jeg trænet vores hvis der har været problemer smiley og det med berøring i hovet, der kan du bare bruge din hånd og "nusse" op af halsen og så berøre hende i hovet og er hun god (hun kaster ikke med hovet eller fjerner det) så bare ros og giv hende en guf smiley


  • #10   1. jan 2014 Okay smiley Tak for de gode råd smiley Det vil jeg helt sikkert prøve smiley Jeg er villig til at prøve alt, for det er pænt belastende xD

  • #11   1. jan 2014 Du tager et par æbler og rydder kalenderen i et par timer
    Start når hun har en grime på med snor i . det er bedst inde i boksen og hun skal ikke være bundet fast. Tag en ny grime, gerne lidt stor i det som er nem at få over ørerne.
    Stil dig lige som når du skal give trense på , med den ene arm under hendes hage og tag fat i næseryggen . Hvis hun kæmper imod så hold godt fast og kommer hun fri prøver du bare igen.
    Det gælder om at have tid og blive ved.
    Når hun så (måske efter 1 time) lader dig stå og holde om næseryggen giver du hende en godbid og slipper hende i et par minutter.
    Så lærer hun at når hun gør det rigtige så forsvinder presset.
    Gentag til du uden problemer kan gøre det .
    Derefter fører du grimen op omkring mulen og holder den der . når hun står stille og finder sig idet ,belønning og væk.
    gentag til det er ok. Derefter fører du grimen op over ørerne og voila så er problemet løst.
    Gør det samme med trensen.
    Det tog en aften så kunne jeg uden problemer lægge hovedtøj på min total rå 5 års der ellers både havde forsøgt at stejle og rende mig ned for at slippe.


Kommentér på:
Hvordan træner man en hovedsky plag??

Annonce