{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Bekymret! {{forumTopicSubject}}

Hej alle......
I dag da jeg red, gik det bare godt. Men da jeg så travede min hest af, ( med helt løse tøjler ) Faldt han ned på siden og nærmest "knuste" mit ben.( heldigvis er der ik sket noget) Vi er begyndt at tro at han er blevet for gammel til at bliver redet på. Han er 22 snart 23 år, men han er frisk som en havørn. Jeg har prøvet bare at øve HMS, og have ham løs i ride hallen. Hvad syntes i, er han for gammel???
Ps. Da han faldt var det nærmest som om at hans ben ikke gad at lystre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bekymret!
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   28. dec 2013 Få en dyrlæge ud med det samme!

Regner ikke med at den snublede..

• #4   28. dec 2013 Han kan være snublet i et hul eller andet, måske have mistet balancen. Se tiden an og hvis det bliver værre eller fortsætter, så få ham tilset af en dyrlæge. Hvis det ikke er sket før nu og han ellers er nem i ridning, tror jeg ikke du skal være bekymret for at det er noget alvorligt. (:

• #5   28. dec 2013 Jamen smeden kom med det samme og han sagde at der ikke var noget galt med ben/hove. ( han er tidligere dyrlæge )

• #6   28. dec 2013 Måske slappede han bare for meget af eller glemte at han løb. Har prøvet hvor en hest jeg rider slappede så meget af i skridten at hun bare lagde sig ned (der skete ikke noget jeg nåede at hoppe af) min hest er 21 og han er også frisk som en havørn med jeg springer ikke på ham så meget mere fordi hans bagben ikke rigtigt følger med det er som om han ikke altid har kontrol over dem eller hvad man skal sige smiley

• #7   28. dec 2013 Han plejer at gå og snuble lidt men han er aldrig før nu faldet....... Han er nem at ride men høje ben løft, kan jeg sige jer!!!!!!!!!!! Men sikke en forskrækkelse!

• #8   28. dec 2013 Jeg ville nok ringe til en kiropraktor.. det kan være en låsning.. smiley

• #9   28. dec 2013 Tror bare han gik lidt i sin egen verden også glemte hvad han havde gang i også væltede. håber ikke der er noget galt med ham smiley :d

• #11   28. dec 2013 Men nu er jeg jo ikke dyrlæge så syntes du skal få det tjekket eller en kiropraktor ud som "missen" også skriver

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #12   28. dec 2013 Blev den kun tjekket på benene??

Det kan jo være mange ting i kroppen.

Hvis den ikke bare snublede, så ville jeg få en dyrlæge ud straks og tjekke den igennem. En hest bør ikke bare vælte

• #13   28. dec 2013 Han gik skam nok bare og sov som i siger smiley . Der er ikke sket noget med ham, han fik bare et kæmpe chok smiley

• #14   28. dec 2013 Godt i begge er okay, trods alt. Sådan en oplevelse er aldrig sjov. Red engang en hest kort tid efter vi havde fået lagt ny bund, ved ikke hvad der skete, men lige pludselig lagde han på knæ.. /: men ham var der altså heller ingenting galt med.

• #15   28. dec 2013 Altså hende her er 21, og hun bliver ikke 'pensioneret' foreløbigt smiley

Springer stadig nemt 80-100 cm når vi springer, er superfrisk og som hun skal være smiley

Tror bare din pony liiige sov lidt, men hvis det sker igen og igen ville jeg klart få en dyrlæge/kiropraktor ud til ham, for så må du nok gå ud fra, at der er noget der ikke er helt som det skal være smiley

profilbillede
  • #16   28. dec 2013 Mig og mine forældre har også aftalt at hvis det sker igen, kontakter vi en dyrlæge.

• #17   28. dec 2013 Inde på Rockys profil er der også billeder hvor han springer smiley

• #18   28. dec 2013 jeg vil ikke sige en hest i den alder er for gammel, tværtimod har de kun godt af at blive holdt i gang smiley jeg arbejder på en rideklub hvor de fleste af elevhestene er mellem 20 og 30, og det kan man ikke mærke på dem smiley

men hvis han går og småsnubler tit kan det godt tyde på lidt gigt eller stive ben smiley hvis han så samtidig har gået og småsovet, så har han nok bare glemt at løfte benene ordenligt smiley

det gælder jo det samme med gamle heste, som med gamle mennesker, deres reaktionsevne bliver jo nedsat med alderen smiley

• #19   29. dec 2013 Min er 30 og bliver stadig redet - dog kun skridture og kun 3-5 gange om måneden. Men han blev redet regelmæssigt i alle gangarter til han var ca 28.:-)

Kommentér på:
Bekymret!

Annonce