Dygtig "dressur" underviser? {{forumTopicSubject}}
Lige nu går jeg bare og leder efter evt. mulige undervisere engang i fremtiden, når vi har fået styr på det hele
Underviseren skal have styr på, hvordan hesten bruger sig rigtigt og muskelmæssigt vender den rigtige vej.
Underviseren skal kunne undervise mig med løse tøjler (vigtigt)
Underviseren skal være forstået og gå med til, at jeg rider bidløst.
Der skal næsten være mere fokus på mig som rytter og min opstilling end hesten.
Og vigtigst af alt skal underviseren ikke komme med "gode råd" til andet, end jeg har bedt personen om, som er ridningen.
Tror det var det. Har i nogle bud på eventuelle undervisere? Vi holder til i Nordsjælland
Hov, grunden til at "dressur" er i gåseøjne, er fordi det ikke behøver være den moderne slags dressur. Gerne en der er inspireret af lidt af hvert
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 2.001
Personen skal selvfølgelig undervise mig under ridning, når det er det jeg har fået personen ud til
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det er også mit problem med undervisere - kan ikke finde nogen jeg er enige med
De fra BBH syntes jeg går lidt for langsomt frem og har fokus på ting jeg ikke finder brugbare - selvom jeg er enige med deres vej fra unghest til færdig ridehest fx.
Og traditionelle er typisk ikke fan af løse tøjler som jeg mest rider med.
Ved ikke om du har haft en fra BBH ude? Der er en del på Sjælland.
http://www.blueberryhill.dk/index.php/find
Jeg tror Emilie mener gode råd om... ændring af ridestil - altså at man fx gerne vil ride med løse tøjler og mener det er vejen frem, men underviseren mener modsat.
Eller at hvis hun søger mere til opstilling, så skal man ikke hen og undervise i hvordan hesten går.
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 39 Heste: 3 Svar: 19
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Mvh. Julie
maj 2011
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 891
Dygtig "dressur" underviser?