870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hjælp! At stoppe en hest Hjælp! At stoppe en hest

Hej alle sammen
jeg har det åndsvage problem at jeg simpelt hen ikke kan finde ud af at stoppe hesten. Basse, som min skønne part hedder, kan jeg simpelt hen ikke finde ud af at stoppe. Altså hvis jeg virkelig vil stoppe, så kan jeg, men jeg vil gerne gøre det på en ordenlig måde, med sæde og let træk i tøjlerne (eller hvad man nu end gør xD) I stedet for at ride rundt i volter ind til HAN gider stoppe. Føler mig bare så uduelig. Det ligesom hvis man trækker hårdt, er det som om han lader som om man ikke gør noget, men hvis trækker blødt i tøjlen er det kun nogle gange han reagere.
Please hjælp mig.

Tak på forhånd.

Mvh Caroline

Ps: Sry overskriften. (kunne ikke finde på noget, der ikke blev for langt xD)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! At stoppe en hest
  • #1   21. nov 2013 Sigende overskrift smiley

• #2   21. nov 2013 Brug knæ og pres ind mod sadlen samt træk roligt i begge tøjler dog sørg for de er lige lange.. og læn dig lidt tilbage..

• #3   21. nov 2013 Det lyder som om det er stopsignalet han skal have lært smiley
    Mit bedste tip er at starte fra jorden også senere når du rider

• #4   21. nov 2013 Jaa.... Så det bare lige HVAD jeg skal gøre for at lære ham det fra jorden af. Er kinda Newbee xD

• #5   21. nov 2013 Hvor gammel er hesten samt hvor langt er den med det grundlæggende? Hvis den kan så som stop signalerne og al' det så spørg ejeren og hør hvilken måde der skal bruges for at stoppe din part..

• #6   21. nov 2013 Han er 16 så det er nok ikke uddannelsen, men man kan jo altid prøve. Har spurgt ejer, men har ikke fået noget klart svar.

• #7   21. nov 2013 Hehe lol vidste ikke at mods kunne ændre overskrifte, så ved man det smiley

• #8   21. nov 2013 prøv at brug knæene og pres ind mod sadlen samt hiv let i tøjlerne og husk ikke at pres mod hestens side med foden imens.

• #10   21. nov 2013 Tusind tak alle sammen. I sær til dig Maiken Super god forklaring smiley

• #11   21. nov 2013 Er enig med Maiken - træning træning træning og få en hjælper med vis du har muligheden....
    Har selv lært min part at stoppe fra jorden når jeg sagde 'wooow' og tog let i grimen (el. tøjlerne) Med mere og mere træning behøver jeg kun at sige 'woow' så stopper hun, både fra ryggen, lange liner og jorden smiley

• #12   21. nov 2013 Jeg er selv igang med at lære min hest stop signalet.
    Det jeg gør er at jeg holder et let pres på tøjlen, og holder presset indtil hun reagerer. Når hun så står stille, så slipper jeg med det samme ALT pres og MASSER af ros! Du kan også klemme let med knæende, gør jeg dog ikke.
    Men du må IKKE ændre på presset og du skal holde det, indtil farten sænkes eller han helt stopper :-).

• #13   21. nov 2013 jeg lærte at stoppe min hest af en gammel gardehusar
    han sagde at jeg skulle gøre følgende:
    1. læne mig lidt til bage
    2. klemme let med knæene
    3. tage en kort an holdning på tøjlen hvor lige efter man giver efter tager man en nu og den holdes indtil hesten stopper lige når den stopper gives tøjlen efter og masser af ros

nu ve jeg ikke hvordan din hest er men med min måtte jeg virkelig holde hende i lang tid før hun stoppede men nu behøver jeg næsten ikke bruge tøjlen men bare knæ og vægt smiley

• #14   21. nov 2013 Hvis du er ny med ridning kunne problemet godt være, at du hænger lidt i tøjlen eller er uklar. Hvis hesten for eksempel vænner sig til at tøjlen bliver brugt af rytter til at støtte sig på i letridning, vil den få sværere ved at finde ud af, hvornår du hænger i tøjlen, og hvornår du rent faktisk mener noget med det. Mit råd er, inden du prøver at pille ved hestens grunduddannelse - den er trods alt 16 - at være meget opmærksom på netop kun at give signaler, når du har brug for at korrigere hesten. Held og lykke!! smiley

• #15   22. nov 2013 Er ikke ny med ridning, men jeg har aldrig redet en som ham.

Kommentér på:
Hjælp! At stoppe en hest

Annonce