{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til stærk pony
  • #1   20. nov 2013 Eventuelt få en underviser ud og hjælpe hende med at lære hesten et stopsignal.
    Og ellers så bare øve stopsignal fra jorden, og når det virker, så bruge det fra ryggen.

• #2   20. nov 2013 Det kan være mange ting at kunne gøre, og mange ting der kan være "galt".

Det kan være biddet der ikke passer helt, sadlen eller andet der trykker.
    Dårlig indlæring af stop-signal.

Du nævner ikke noget om, om hun går til undervisning.
    Men hvis hun gør, så snart med at vende situationen med underviseren, og så må hun hjælpe, så din datter og ponyen kan få styr på situationen.

• #3   20. nov 2013 Sådan er min store hest også.

Det jeg gør er at jeg hele tiden sørger for selv at give efter. Det tager lang tid og er svært at forklare.

Men det handler om at få hesten ind og bærer sig selv så du har mulighed for at give efter uden at den løber videre - hele tiden lav volter, tempo skift osv.

Jeg har svært ved at forklare hvordan jeg gør det - men jeg synes i skal finde en god underviser som kan undervise jer. Det har hjulpet mig vildt meget... smiley

• #4   20. nov 2013 En hest der er stærk fortil, er ofte en hest, hvor rytteren rider med for megen kontakt på tøjlen. Hun skal have en let kontakt på tøjlen, og kun lave anholdning i tøjlen, når hesten skal stoppe. Hvis der rides med megen tøjlekontakt hele tiden, er det svært for hesten at forstå hvornår tøjlen betyder stop (= sæt tempoet ned). Har selv en pony med samme problem og det tager lidt tid at få det ændret.

• #5   20. nov 2013 Hvis den løber afsted med hende så drej hesten ind på midten og i cirkler og få styr på den smiley

Kommentér på:
Hjælp til stærk pony

Annonce