2.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Gode rideøvelser Gode rideøvelser

Hej, jeg har lige fået part på en rigtig sød og frisk pony der hedder Lucy. Jeg rider oftest sammen med min søster eller alene på banen. Jeg må ikke ride på tur endnu. Hun rider med bidløst hovedtøj, og det har jeg aldrig prøvet før, så det er sådan lidt anderledes. Men nu til sagen: Kender du nogen sjove øvelser jeg kan lave med hende? De her har vi lavet: slangegang, volter, gå skråt over banen, chancere, parade(det er hun ikke så god til, og jeg skal øve mig i at sidde tilbagelænet) og trav. Hun er ret svær at stoppe i trav, så tror at jeg venter med galop til at vi har helt styr på trav først. Jeg har tænkt mig at øve balance og måske en slags forhindringsbane med kegler eller sådan noget. Og nok også at ride uden sadel, men jeg må lige spørge om det er i orden først.
Tak for at du læste alt det her, håber at i kan komme med nogen gode forslag til øvelser!
Kh Freia:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode rideøvelser
  • #1   19. nov 2013 Hvis du rider bidløst, men ikke har prøvet det før, så bør du instrueres i, hvordan man gør det. Det kan være pga. manglende viden, at du har svært ved at stoppe den i trav smiley

• #2   19. nov 2013 #1 Ja, det havde jeg ikke tænkt over, tak:)

• Menneskefisk
    Menneskefisk Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 25
    #3   19. nov 2013 Hvad mener du med "chancere"?

Du kan træne hendes respons på dine stopsignaler. Øv dig i selv at bruge dit sæde, lår og stemme, før du bruger tøjlen til at bremse hende.
    Træn en masse overgange og temposkift, så hun svarer ordentligt på de fremaddrivende og bremsene signaler.

• #4   20. nov 2013 #3 tak:) du ved, chancere er jo egentlig bare at skifte volte.. Måske staver jeg det bare forkert;)

• Menneskefisk
    Menneskefisk Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 25
    #5   20. nov 2013 Changere kender jeg kun som at skifte galop.
    - Det var derfor jeg undrede mig, da du skriver, at du ikke har redet galop endnu.

• #6   21. nov 2013 #5 ok, var heller ikke sikker på om det galdt som en øvelse, men det er jo på den anden side vigtigt at skifte volte;)

Kommentér på:
Gode rideøvelser

Annonce