{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

hvornår "tilsprang" du din?? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften sir, hvornår begyndte du at springe på din ?? eller hvor gammel var det /hvor længe var den tilredet??

Fie er tilredet snart 4 mdr. Har løssprunget nogle gange . og redet lidt bomme . hun løsspringer fint har jeg fået afvide . Er ikke selv den store spring rytter så det har jeg jo ikke så meget forstand på . Folk sir jeg godt kan begynde så småt , og jeg har da også prøvet at sætte en lille en op i første hul hvilket svare til 10 cm MAX smiley da jeg ikke vil gå for hurtigt frem(det er dog kun sket en gang) . Hun er jo hest så har tid nok smiley

Sidste gang vi løssprang skulle jeg lige justere noget ved springene . (startede med kun at have bomme på det ene sæt støtter så vi startede med 1 kryds alene) så jeg gav slip på hende i ridehallen . hehe tossen begyndte at løbe rundt , og løb selv ind i "indhæningen"og sprang selv krydset 3 gange . så hun må jo synes om det så .
Men jeg synes jo selv det alt for tidligt . Er det mig der er pyldret eller er det godt at komme i gang i det små for at have noget til afveksling ???

Når vi en gang går i gang blir det spring træning på "kyllinge holdet" smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår "tilsprang" du din??
  • #1   6. jan 2007 Jeg fik jo min som 6 årig så efter jeg havde tilredet ham, tre måneder efter tror jeg begyndte jeg at skridte over bomme og så gik det bare stærkt fordi han elsker spring smiley

• #2   6. jan 2007 hmm jeg tilred isabella da jeg købte hende i sept. 05 der var hun lige knap 3½, og jeg begyndte også så småt og træne små spring på 30-40, efter træning med bomme osv.. nu er hun 4, og springer LD højde til stævner

• #3   6. jan 2007 min 1 er pony startede vi med at løspringe inden den blev tilredet men jeg begyndte først at springe på ham da jeg havde det grundlæggende dressur i orden..

• #4   6. jan 2007 Hmm hvornår synes i man skal begynde at løsspringe med hesten ? ? Nogen speciel alder ellr hva synes i ?

• #6   6. jan 2007 det er meget forskellige fra hest til hest og fra race til race hvornår de skelet mæssigt er klar til tilridning...

• #7   6. jan 2007
    Team Skimmel Power ! okaay ja... det jeg meget enig i...

er også enig i med at tilride en 3- års fremfor en 4 års..

• #8   6. jan 2007 omvendt self smiley

• #9   6. jan 2007 Team Skimmel Power ! - Fie er 8 . Bare kommet sent i gang smiley

hehe nej det har du helt ret i . Mente bare det kan jo have noget med muskler at gøre jo . Eller noget jeg ikke har forstand på smiley

Helt enig . hellere vente . til den er min. 3½ helst til de er 4 smiley

• #10   6. jan 2007 Min er 3½ ca. jeg er så småt at begyndt at ride over bomme (nu går der lge lidt tid inden jeg gør det igen, han står skadet), og han løsspringer også (ikke ligenu selvfølgelig) 1-2-3 gange om måneden, da det er en god afveksling, og det er gymnastik, og han får brugt en masse energi! Dog får han log til at hoppe 5, MAX 7 gange..

• #11   6. jan 2007 Hvorfor vente til de er 4?? Jeg gør når de er 3, for så er de stadig "små", og der er FOR DET MESTE ikke så meget modstand, de bliver gjort ryttervante, lære at skridte og trave UDEN longe, og får så pause i 2-3 mpneder, hvorefter vi går rigtigt i gang med dem

Sådan plejer vi at gøre..

• #12   6. jan 2007 Jeg tilsprang Yabadoo da han var 3, eller næsten 4 år gammel, inden da havde den løssprunget et par gange (og var tilredet, havde vist været det i et par måneder)

• #13   6. jan 2007 Pernille H.G Larsen . Og det sys han var fedt eller smiley ??

Lyder som om jeg godt kan begyndte på "kyllinge holdet" om inden så længe . FOr hun er tlilredet i det grundlæggende i dressur smiley

• #14   6. jan 2007 Stine: ja er du gal smiley . hihi. han har elsket det lige siden.
    - han havde en skidt teknik til at starte med, han hang meget i benene, og nu er de bare fuldstændig samlet og han river SÅ sjældent ned smiley rigtig skønt.

Altså han er jo solgt nu smiley

Syntes da bare du skal begynde med din :D. Bliver rigtig spændende smiley

• #15   6. jan 2007 Jeg begynder at tilspringe/travspringe mine ungheste når de er 4. Jeg løsspringer dem så småt fra de er 2 år, ganske små spring, så det blir leget ind i dem.

• #16   6. jan 2007 Pernille - Ja så ham til et stævne en gang . Han har du det dejligste ansigt smiley og så også ud til at nyde det smiley

hehe . så håber jeg bare ikke jeg kommer til skade . tager den bare med ro så går det nok , hurra for jeg gemte min gamle springvest smiley

• #17   6. jan 2007 Ja, han er ikke til at stå for, sanver ham også bare SÅ meget!!!!
    Hvor så du ham smiley ? hihi.

Ej sådan noget skal du ikk tænke over, så bliver du nervøs og det mærker hesten med det samme - især når den er ung og uerfaren.
    Hvis du er lidt nervøs for det, så ville jeg stærkt anbefale at få en proff/erfaren springrytter til at springe den til, så den ved hvad den skal når du overtager den smiley
    For det går tit galt hvis det er en ung hest uden erfaring, og rytteren ligeså.

Men du må have rigtig meget held og lykke, tror du kommer til at elske det, også din hest smiley

• #18   6. jan 2007 Pernille - hehe er egentlig ikke nervøs har tilsprunget en ret nervøs hest før . så går nok . var mere bare Fie har sku bar lidt temperament der sir spar 2 smiley haha .

Det var på Fmr. smil . kan jeg godt forstå . Lille nuller han er . ;P

• #19   7. jan 2007 Stine: nååår, jamen så er det da bare at gå igang, og hænge godt fast smiley hihi.

Skal du så også til at starte heste-stævner smiley ??

hihi, nåår smiley ja der har jeg startet mange gange smiley . Yab har altid haft nogle gode ture på FMR smiley

• #20   7. jan 2007 Da jeq fik Tessa som 3-årig i maj sidste år var hun iqanq med tilridninqen oq der løsspranq vi hene så en qanq imellem oq i januar spranq vi liqe så stille(med en underviser) oq nu sprinqer vi jo så stævner osv smiley hvor hun jo er 5 nu .

• #21   7. jan 2007 Min hest som jeg rider nu er 4. bliver 5 sidst i april. Og jeg har ikke sprunget på den endnu. Han blev tilredet som 3 ½ årig og kom først rigtig igang da den blev 4. Har fået afvide jeg skal vente med at lære ham at spring til han er blevet 5. da det er vigtigt den er udvokset så meget som muligt før man starter. Mange heste er dog stadig ikke udvokset nok som 5 årig. Men har fået afvide at før det har deres bygning og knovler ikke så godt af det. Også selvom hesten synes det er sjovt.

Kommentér på:
hvornår "tilsprang" du din??

Annonce