390 visninger
|
Oprettet:
Linka Bukker {{forumTopicSubject}}
Hej
Linka's passer er lidt utryg ved at ride på hende, fordi hun pludselig er begyndt at bugge sådan. Vi har tjekket udstyret. HUn blev redet tirsdag og torsdag uden problemer, men i går var hun meget urolig og Emma kun ikke engang stige op. I dag bukkede hun rigtig mange gange og trak hende næsten om kuld på vej ind i stalden. Hvordan får jeg hende til at holde op?
I morgen prøver jeg hende selv uden sadel på. Men bukker hun, er hun temlig svær at blive på.. Så hvordan får jeg hende til at holde røven nede.
Heidi (har aldrig haft en "Bukke" hest før ;0))
jan 2004
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 165 Svar: 2.466
Den har det sjovt?
Den har ondt i bagparten? Det løsner jo når den bukker..
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 130 Svar: 439
Heidi
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 130 Svar: 439
Heidi
dec 2004
Følger: 49 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 187 Svar: 1.170
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 70 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 232
Jeg har også haft en bukker, og man kan godt vende dem af med det, men det kræver røv i bukserne. Min bukkede rigtig meget, så hver gang han bukkede gik jeg bare til ham, om han så begyndte at galopere så skulle han bare frem. Mange heste bukker fordi de har mulighed for at nå og tænke over tingene, og holder du den igang hele tiden vil den ikke kunne nå og lave for meget ballade. Ungheste som din, har heller ikke for meget balance, og kommer den op i tempo vil den automatisk tænke mere på at holde balancen end og bukke. Kæmper du med den og fortæller den når det er forkert det den gør, så stopper det på et tidspunkt, det gjorde det med min, han var nemlig også kun 4.
Held og lykke med den.
Linka Bukker