{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

Linka Bukker {{forumTopicSubject}}

Hej

Linka's passer er lidt utryg ved at ride på hende, fordi hun pludselig er begyndt at bugge sådan. Vi har tjekket udstyret. HUn blev redet tirsdag og torsdag uden problemer, men i går var hun meget urolig og Emma kun ikke engang stige op. I dag bukkede hun rigtig mange gange og trak hende næsten om kuld på vej ind i stalden. Hvordan får jeg hende til at holde op?

I morgen prøver jeg hende selv uden sadel på. Men bukker hun, er hun temlig svær at blive på.. Så hvordan får jeg hende til at holde røven nede.

Heidi (har aldrig haft en "Bukke" hest før ;0))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Linka Bukker
  • #2   6. jan 2007 Den har for meget energi?
    Den har det sjovt?
    Den har ondt i bagparten? Det løsner jo når den bukker..

• #3   6. jan 2007 Måske noget med ryggen ? prøve at "tryk" hende i ryggen og hun hun bliver sur sparker ud eller lignene kan det jo være hun har dårlig ryg ?

• #4   6. jan 2007 Hun ser ikke ud til overhovedet at have ondt. Det ligner mere nykker... Hun er kun 4 og nytilredet.

Heidi

• #5   6. jan 2007 Jeg trykkede hende godt på ryggen i dag, hun gør ingen tegn på ubehag. Jeg prøver hende uden sadel i morgen, for er det den der er dum at have på, så bør hun ikke gøre noget når jeg rider uden, men er det nykker - så drætter jeg af..

Heidi

• #6   6. jan 2007 Laura bukket os meget en gang , hvor hun havde fundet ud af hmm hende kan jeg nemt klare haha,.. og så bukket hun og jeg røg af ,.. men så når hun gjorde det sparket jeg til hende og stoppet hende og red videre igen så hun fandt ud af at jeg bestemte ...

• #7   7. jan 2007 Hejsa
    Jeg har også haft en bukker, og man kan godt vende dem af med det, men det kræver røv i bukserne. Min bukkede rigtig meget, så hver gang han bukkede gik jeg bare til ham, om han så begyndte at galopere så skulle han bare frem. Mange heste bukker fordi de har mulighed for at nå og tænke over tingene, og holder du den igang hele tiden vil den ikke kunne nå og lave for meget ballade. Ungheste som din, har heller ikke for meget balance, og kommer den op i tempo vil den automatisk tænke mere på at holde balancen end og bukke. Kæmper du med den og fortæller den når det er forkert det den gør, så stopper det på et tidspunkt, det gjorde det med min, han var nemlig også kun 4.
    Held og lykke med den.

Kommentér på:
Linka Bukker

Annonce