{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Øv øv..Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg var nede hos en af naboerne nedad vejen for at høre om ridehus kort og hvornår hun holdt undervisning så jeg ikke planlagte longering de tidspunkter hun selv bruger det.. Da fik jeg at vide at jeg ikke måtte longere i ridehuset... smiley Jeg har jo startet longeringen af min hest for at styrke hans ryg frem til tilridningen til August 14. Og har gjort dette to gange ugentlig siden sidst i Juli.. Ridebanen hos os har hverken lys og er rigtig plørede så derfor ville jeg købe ridehus kort hos hende så jeg ubesværet kunne fortsætte træningen til trods for pløre, sne og is... Dette røg så i vasken... Hvordan tænker I jeg kan løse problemet så træningen ikke går i stå og flere måneders arbejde går i vasken..?

Kh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv..Hvad ville I gøre?
  • #1   16. nov 2013 Evt. finder et andet sted? smiley

• #2   16. nov 2013 Hvordan forhindrer pløre dig i at longere ? smiley Eller for den sags skyld sne ? Begge giver lidt ekstra modstand - lige som hvis du løbetræner i sand eller vand .. det styrker musklerne ekstra meget, hesten skal løfte benene lidt mere, så det er kun en bundfrossen ridebane der måske kan nedsætte longeringen lidt, men så kunne du måske longere på græsmarken ? Bare tag hensyn til hest og den frosne bund og ikke lave noget der risikerer liv og lemmer, så skal det nok gå fint.

• #3   16. nov 2013 Jeg er bare bange for at han skal glide, samt at han er sværere at få til at have hovedet nede når det er glat da han jo naturligvis gerne vil bruge halsen som en balancebom samt at det er svært uden lys smiley
    Cilla - Havde det været andre i nærheden med et ridehus så havde jeg jo ikke havet det problem vel? smiley

• #4   16. nov 2013 Det er kun et spørgsmål om at lade ham prøve, han lærer at balancere også når det er lidt glat og smattet,- og så søger han efterhånden ned. Han får en bedre balance .. Du skal bare tage hensyn.. Og mon ikke du kan finde 2 gange om ugen hvor du kan longere mens det er lyst ? smiley

• #5   16. nov 2013 I de 5½ år jeg har haft hest, har jeg hverken haft ridehus eller ridebane. Året rundt har jeg redet og longeret på et stykke indhegnet fold eller på de åbne marker. Det har altid fungeret fint smiley

• #6   16. nov 2013 Udfordringen er bare den at når tiden er der så har der blevet mørkt, det er jo næsten mørkt når man kommer hjem... Har familie som der også skal tages hensyn til...

• #7   16. nov 2013 det skal ikke opfattes næsvist selvom det nok lyder lidt sådan... hvis det er for at styrke din unghest frem til tilridning i august 2014 så vil jeg godt nok sige at longering to gange i ugen er en del og lang tid i forvejen... jeg ville nok kun arbejde lidt for hyggens skyld i vinterhalvåret mens banen var smattet og så tage longeringen op til foråret... en unghest har slet ikke godt af at blive longeret så ofte og det giver bare en god kondition, som kan give problemer i tilridningen...

men det er jo bare min holdning... hvis du absolut vil longere hele vinteren så kan du sagtens gøre det med omtanke på en smattet bane eller en mark...

• #8   16. nov 2013 Pia - At opbygge hestens rygmuskler er noget der faktisk tager lang tid hvis det skal gøres rigtig, man skal ikke gå for hurtig frem ... Man longerer jo ikke en hest for andet end at styrke hestens muskler så den er klar til rytter.. eller at vedligeholde de eksisterende.. Og at lære hesten at gå rigtig i longen er ikke bare noget der er gjort på 1,2,3. Vi er li begyndt på traven.. smiley

• #10   16. nov 2013 Dreamcatcher - Vil ikke koste på noget til ridebanen da den ikke er min.. Har desværre ikke penge til det... Og ejer vil ikke da de ikke bruger den til noget når det er mørkt...

• #12   16. nov 2013 Havde det bare været så vel... smiley

• #13   16. nov 2013 Har du evt mulighed for at trække nogle ture, gerne i bakket terræn, i stedet for at longere?

Og så som en skriver tage longeringen op igen til foråret?

I øvrigt er det da lidt pudsigt at du ik må longere i ridehuset - var der en særlig grund til det?

• #14   17. nov 2013 Mathilde - Ja jeg ville ødelægge bunden ved at lave spor... smiley Og ja det bliver nok en del ture.. Ved dog om en ridebane hvor der er lys.. Skal kontakte de om jeg må få lov at bruge den.. smiley

Kommentér på:
Øv øv..Hvad ville I gøre?

Annonce