{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Det der med at bakke hesten. {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg har ofte fået at vide, at jeg skal bakke min hest, når den gør noget uønsket.. Primært gå ind i mig/skubbe mig.
Det gjorde jeg så, men efter et stykke tid, begyndte hun bare selv at bakke, hver gang hun gjorde noget "forbudt", og så udeblev effekten jo en smule smiley

Så jeg tænkte egentlig på, hvad andre gør?
Gør jeres heste som min og bakker af sig selv og hvordan tackler i det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med at bakke hesten.
  • #1   15. nov 2013
    Mig og kræet har også en fin dans vi kan smiley
    Folk giver rådet " bak hesten hvis den er urolig på staldgangen ". Men hvis jeg begynder og bakke Fleur når hun er urolig så bakker hun lige så fint når jeg bakker hende men følger pænt med frem når jeg går. Også kan vi så bakke frem og tilbage i en bette dans, behøves ikke rigtigt ligge pres e.l

    Så jeg finder mig i hun er lidt urolig, det irritere mig ikke grænseløst.

    Har du prøvet at lave en pludselig bevægelse? Altså fx. vifte stort med armene? Trampe i gulvet? Det virker dog kun hvis hesten er lidt følsom


  • #3   15. nov 2013 Det har jeg forsøgt, men da hun tidligere har haft en hård opdragelse, så reagerer hun egentlig meget voldsommere på det end ønsket smiley Jeg tror, jeg prøver at få hende til at træde over i stedet for at bakke smiley

  • #4   15. nov 2013 Kan min part ikke koncenter sig når jeg er på jorden, vil hun ikke stå stille ved skamlen til jeg kommer op eller ligende generelt hvis hun bliver utoldmodig går jeg rundt, stopper, bakker, står, går, bakker og ligende. Dernæst prøver vi igen enten at komme op eller hvad vi nu engang laver. Ofte er det nok med at jeg hopper af skamlen en enkelt gang men ellers skal der ikke meget mere end 2 gange til før den er der. Mest bare for lige at sige 'HEY du det er altås mig der bestemmer' og det funger. Så roser jeg selvfølgelig når hun gør hvad jeg ber om.

    Hvis din går tilbage ville jeg gøre modsat og drive frem, stoppe og så bakke. Så DU tager kontrolden over hvad der sker


  • #5   15. nov 2013 Jeg bruger det at bakke min til at få hans opmærksomhed. Det virker godt i situationer som f.eks. gåture eller hvis han går ind i mit personlige rum, men jeg ville ikke bruge det på staldgangen, undtagen i forbindelse med at lære dem at stå stille (de må i min verden godt stå lidt uroligt, hvis der med det menes - som min f.eks. gør - svinger hovedet fra side til side for at snuse til dækken på den ene side, og striglekasse på den anden smiley ).
    På tur bakker han ofte af sig selv når han kommer for tæt på, og det synes jeg egentlig er en god reaktion, da jeg ikke har et behov for at bakke ham for at bakke ham, men for at flytte ham væk fra mit rum.
    Gav det mening? For andre end mig smiley


  • #6   19. nov 2013 Altså hvis den begynder at bakke af sig selv, så find en lyd, den skal reagere på, når den går noget forkert. Den lyd jeg bruger til min hest er TSH!, kort og konkret, det er meget effektivt, for din hest kan ikke reagere på noget, den ikke har hørt, hvor i mod at den godt ved at den skal bakke, når den gør noget den godt ved den ikke må smiley

Kommentér på:
Det der med at bakke hesten.

Annonce