729 visninger
|
Oprettet:
Det der med at bakke hesten. {{forumTopicSubject}}
Hej HG..
Jeg har ofte fået at vide, at jeg skal bakke min hest, når den gør noget uønsket.. Primært gå ind i mig/skubbe mig.
Det gjorde jeg så, men efter et stykke tid, begyndte hun bare selv at bakke, hver gang hun gjorde noget "forbudt", og så udeblev effekten jo en smule
Så jeg tænkte egentlig på, hvad andre gør?
Gør jeres heste som min og bakker af sig selv og hvordan tackler i det?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Mig og kræet har også en fin dans vi kan
Folk giver rådet " bak hesten hvis den er urolig på staldgangen ". Men hvis jeg begynder og bakke Fleur når hun er urolig så bakker hun lige så fint når jeg bakker hende men følger pænt med frem når jeg går. Også kan vi så bakke frem og tilbage i en bette dans, behøves ikke rigtigt ligge pres e.l
Så jeg finder mig i hun er lidt urolig, det irritere mig ikke grænseløst.
Har du prøvet at lave en pludselig bevægelse? Altså fx. vifte stort med armene? Trampe i gulvet? Det virker dog kun hvis hesten er lidt følsom
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Hvis din går tilbage ville jeg gøre modsat og drive frem, stoppe og så bakke. Så DU tager kontrolden over hvad der sker
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
På tur bakker han ofte af sig selv når han kommer for tæt på, og det synes jeg egentlig er en god reaktion, da jeg ikke har et behov for at bakke ham for at bakke ham, men for at flytte ham væk fra mit rum.
Gav det mening? For andre end mig
apr 2009
Følger: 58 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 244
Det der med at bakke hesten.