tung på bidet {{forumTopicSubject}}
hej alle kloge dressur ryttere
jeg rider en hest for en anden hver torsdag og han er egentlig rigtig fin og meget sjov at ride.
Han har bare et problem, han ligger meget tungt på bidet, og jeg prøver virkelig at undgå at hænge i den anden ende.
han går fint til bidet med mig, men har tendens til at løbe og stopper kun hvis man giver efter. han går med et ganske alm tre delt bid og er super smidig til begge sider.
findes der et bid eller en tøjle teknik der kan få hesten til at holde hovedet selv for hvis jeg slipper tøjlerne helt så falder han på næsen
det skal lige siges at hende der ejer hesten har meget svært ved at ride ham til bidet og jeg arbejder på at lave en lettere hest til hende. og det er langt hen af vejen også lykkedes nu kan hun ride i alle tre gangarter uden at være bange for ham men han udnytter hendes nervøsitet til at løbe sin vej og det kunne jo være rart hvis det var lidt nemmere at stoppe ham igen
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
Ved ikke om det giver mening, men sådan træner vi ihvertfald med min spring hest som også har stor tildens til at blive tung og stærk på bidet
Får du undervisning?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 32
men det bliver også hårdt arbejde men der skal knokles for det for han er en skøn hest der kan blive rigtig fin hvis han bliver redet rigtigt
tung på bidet