{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

tung på bidet {{forumTopicSubject}}

hej alle kloge dressur ryttere
jeg rider en hest for en anden hver torsdag og han er egentlig rigtig fin og meget sjov at ride.
Han har bare et problem, han ligger meget tungt på bidet, og jeg prøver virkelig at undgå at hænge i den anden ende.
han går fint til bidet med mig, men har tendens til at løbe og stopper kun hvis man giver efter. han går med et ganske alm tre delt bid og er super smidig til begge sider.

findes der et bid eller en tøjle teknik der kan få hesten til at holde hovedet selv for hvis jeg slipper tøjlerne helt så falder han på næsen
det skal lige siges at hende der ejer hesten har meget svært ved at ride ham til bidet og jeg arbejder på at lave en lettere hest til hende. og det er langt hen af vejen også lykkedes nu kan hun ride i alle tre gangarter uden at være bange for ham men han udnytter hendes nervøsitet til at løbe sin vej og det kunne jo være rart hvis det var lidt nemmere at stoppe ham igen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tung på bidet
  • #1   4. nov 2013 Den skal rides ind under sig selv så den slipper og bær sig selv - ganske enkelt. Hvis den hænger i tøjlen er det fordi den ikke bærer, du skal presse lidt på med udvendige ben, støtte godt op på udvendige, klemme let støtte med indvendige ben rundt på en volte - det hårdt men tilsidst vil den bærer sig selv og den vil slippe fuldstændig i dine arme så du bare skal "sidde der" smiley
    Ved ikke om det giver mening, men sådan træner vi ihvertfald med min spring hest som også har stor tildens til at blive tung og stærk på bidet smiley
    Får du undervisning?

• #2   4. nov 2013 Tænker også lyder til den blir eller er blevet redet meget i munden og på forparten, frem for at være i bæring. Undervisning da vi ikke herinde kan og vurdere hvor fejlene ligger. Men i min verden lyder det til helt at droppe næsen og bid og fokusere på bagpart ind og bære. Så løber hesten måske, hvordan gør man så? Jo man hopper af og starter fra jorden smiley ind med bagbenet og bære hesten vælger tit at løbe fordi den er forvirret eller i tvivl om hvad der bedes om. Så løber den, stop op tænkt hvor tabte jeg hesten og start forfra igen. God træning

• #3   4. nov 2013 tusind tak det skal jeg helt klart bruge til noget det giver god mening at han ikke bærer sig selv bagpå
    men det bliver også hårdt arbejde men der skal knokles for det for han er en skøn hest der kan blive rigtig fin hvis han bliver redet rigtigt

Kommentér på:
tung på bidet

Annonce