534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ny træningsvideo (ris/ros!) Ny træningsvideo (ris/ros!)

Jeg har idag lavet en ny video af Chanel, fra dagens træning.
Hvis i har lyst, må i meget gerne komme med Konstruktiv ris og ros af træningen smiley

-Lige nu træner jeg på at hun skal acceptere tryk på bidet, altså at jeg har kontakt til hende hele tiden smiley -lige nu tror hun stadig engang imellem, at hun skal trække håndbremsen når jeg har kontakt til hende smiley hehe.
Men ja prøver så vidt muligt, at få hende ned og frem, men idag var hun meget vågen, og der var mange farlige ting i hallen (regn og blæst)
Det er kun 3 gang hun bliver travet på, og ca 10. gang med rytter smiley

Videoen er lidt lang, og hvis i ikke vil se det hele, men stadig gerne vil kommentere, må i meget gerne spole lidt frem, hvor hun begynder at slappe mere af..

Tak ! smiley

http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/326749-chanel_03_11_2013

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny træningsvideo (ris/ros!)
  • #1   3. nov 2013 Synes det ser meget fint ud. Sprang lidt i videoen :P. Men hvis jeg var dig, ville jeg sørger for at have jævn kontakt til tøjlen ( Den bliver meget løs nogle gange= uro) og så lidt mere frem. Men keep the good work smiley Men fremdrift, så kommer hovedet af sig selv

• #2   3. nov 2013 Marie Louise
    Tak :-)! Det netop det vi ''kæmper med'' lige nu, at hun går lidt ustabilt (højde) med hovedet, så det derfor er svært at have jævn kontakt smiley

• #3   3. nov 2013
    Havde nok valgt og give mere plads for til :o)
    Især med en ny tilredet hest, så hesten kan få nogle muskler og lære at strække sig frem og ned. Som den går nu, har den ikke muskler til at samle sig med den tøjlelængden der der nu.

Lige nu er der modstand på biddet, den har ikke plads til at strække sig og derfor er mit gæt at det også er derfor hesten går oven ud - kombineret med at den ikke har musklerne.

• #4   3. nov 2013 Krikken
    Jeg var nødt til at have en eller anden form for kontakt med hende. Jeg prøver virkelig at få hende ned og frem, men hun er nødt til selv at ville søge derned, hvilket hun også gør til sidst smiley
    Jeg har meget løst i tøjlerne (hvilket man desværre ikke kan se) så hvis hun vil, kan hun sagtens komme længere ned. Er jo nødt til at lære hende, at hun skal søge til biddet, altså at det er okay at ''hænge'' i det smiley
    Håber du forstår? Men tak for respons smiley

• #6   3. nov 2013
    Efter min mening og erfaring, så opfordre så korte tøjler og måske lidt for højt tempo ikke til at søge ned. Det gør plads, løse tøjler og let kontakt.
    Hesten får ikke lyst til at strække halsen, af korte tøjler.

Vil ikke kalde det løst i tøjlerne, heller ikke fordi der af hvad jeg kan se bliver taget og givet i dem.

Hænge bør en hest heller ikke - det man kan mærke fortil er det man mangler bag til :o)

• #7   3. nov 2013 Krikken
    Tror også jeg fik udtrykt mig forkert, men kunne ikke lige finde andet ord en hænge smiley hehe.. Mener self. ikke hesten skal hænge i tøjlen, men altså at der må være vægt deri, altså. ja smiley
    Men som jeg siger, så kan jeg jo ikke bare smide tøjlerne, så vil hun alligevel gå og kigge højt, og bare øge tempoet smiley Hun var meget vågen idag, så var jo nødt til at have lidt fat, hvis hun skulle springe til siden.
    Det ærger mig lidt, at du ikke kan se jeg har lidt kontakt, jeg prøver at have lidt kontakt og så slække lidt, for at hun skal ''følge med''.
    Men ja, der er stor forskel i hvad man føler når man sidder der, og hvad man ser smiley

Men tror egentlig vi er ret enige i hvordan hesten bør gå, .. smiley

• #8   3. nov 2013 Efter min mening og erfaring så skal hesten have en konstant kontakt til bidet og det kan den ikke hvad hvis den forsvinder periodevis, for at få hesten frem og ned skal den ledes af biddet/tøjlen så først skal den frem på biddet og når den er på biddet kan man gradvist forlænge tøjlerne og sørge for at hesten vil søge frem med tøjlen..

Jeg ville holde en del pauser undervejs, hestnes muskler kan hurtigt syre til så det er vigtigt at give dem pauser..

Husk at kigge op så du ikke falder på næsen smiley

Rigtig dejlig hest smiley

• #9   3. nov 2013
    Det er der du og jeg har forskellige tilgange til træningen ;o).

I min verden SKAL en unghest, især en unghest eller hvilken som anden hest kunne strække sig frem og ned for løse tøjler. Det er der det hele starter, man starter i en lav hals holdning med at bygge muskler op.I min verden er det hesten der skal strække sig ned og søge kontakten, strække halsen, møde tøjlen - ikke mig der bare skal tage den.

En hest der kan trave afslappet rundt for løse tøjler, er i min ridning det vigtigste og starten, fundamentet for ridningen :o)

Kender godt en vågen hest, har sådan en selv der kan være lidt nervøs - men der rider jeg stadig med en god bue på tøjlen men så med mulighed for at

Løse tøjler, men stadig samlet op;
    http://hest.webgallerier.dk/album/1793/628/471/8963568-dressur-d_-128

Hest der spænder, kigger stjerner og presser underhalsen frem men har en løs kontakt så hesten har mulighed for at strække sig og jeg hurtigt kan lade tøjlerne glide gennem fingrene og følge med hvis hesten slapper af og strækker sig.
    Ligeledes er længden fin til stadig at kunne korrigere skulder og hvis hesten hopper.
    http://hest.webgallerier.dk/album/1793/628/471/8963556-dressur-d_-128

• #10   3. nov 2013 Vognkjærgaard
    Hun får pauser mellem hver klip smiley
    Og tak for respons smiley

• #11   3. nov 2013 Krikken
    Ja der er vi ikke helt enige. smiley
    Jeg mener de skal have en kontakt til tøjlen hele tiden, men ja.
    Der er jo en million måder at gøre tingene på, smiley
    -Og tak for din holdning smiley

• #12   4. nov 2013 Okay smiley

Ja og der er lige så mange måder som vi er ryttere smiley
    Jeg mener bestemt ikke at hesten skal knækkes ind og lukkes helt inde men stadig skal den have kontakt for at kunne følge med ud efter kontakten..

Det var så lidt Katt smiley håber det kunne bruges til lidt smiley
    Held og lykke med hende smiley

Kommentér på:
Ny træningsvideo (ris/ros!)

Annonce