1.257 visninger
|
Oprettet:
Muskelopbygning {{forumTopicSubject}}
Hvad er Jeres oplevelse med St. Hippolyt Gold Medal som muskelopbyggeneden produkt.???
Han får i forvejen St. Hippolyt natur müsli 2 kg om dagen og 15 kg hø.Alt det græs som nu er tilbage på folden hvor der også er smidt extra hø ind.
Evt forslag til andet foder som kunne fungere bedre til Gold Medal ??
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Jeg selv bruger denne her http://sallingefoder.dk/til-hest?catalogue_selected=490840_42080#490840
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
mar 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 146
Et produkt som jeg kan anbefale dig er build up fra brogaarden. Det har virket og virke stadig her på flere heste. Jeg sender en i tilridning på lørdag og han får en sæk buil up med så han kan lave nogle fine muskler
Kan da lige nævne at mine heste som jeg har prøvet det på er et par islændere og en fjordhest.
apr 2011
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 13
Stald Højager jeg longere ham 6 dage i ugen. Både med sadel lang og ned. Med pessoa (anbefalet af dyrlægen). Startede i går ( mandag) med at have rytter på ryggen igen hvor det bare var lang og ned i skridt i godt en halv time.. Har lige pt ingen trailer så det med at komme ud i bakke/ terræn det må vente lidt. Vil prøve at kigge på dit forslag.
Vil jo bare gerne hjælpe ham med evt at give noget muskelopbyggende.
apr 2011
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
Når hesten er oppe i sådanne mængder ville jeg hel klart finde noget andet fodder...
Muskler kommer helt af sig selv. Men loncering 6 ugentligt, lyder i mine øre voldsomt og skadeligt i længden.
Husk at for at musklerne kan opbygges er hesten nød til at have "fri" fra arbejde, for når du træner den nedbryder du musklerne, og de skal have tid til at bygge sig selv op
maj 2011
Mandag longe
Tirsdag skridt evt. På hårdt underlag
Onsdag longe
Torsdag fri
Fredag skridt
Lørdag longe
Søndag fri
Efter 14 dage kan du tag noget dressur, skridt og trav, ind 1-2 gange om ugen i stedet for longen. Derefter kan du ligge galop ind også så du efter en mdr har 2 dag dressur, 2 dage skridt, 2 dage fri og 1 dag longe.
apr 2011
Der var rytter på i mandags for første gang og det vil jo selvfølgelig være mere og mere der kommer rytter på ham. De skridtede kun i en halv time. De dage han får rytter på vil han jo ikke blive longeret. Nu har han fri hver tirsdag men vil bestemt sætte mig ned og se på hvordan jeg gør det bedste for ham.
Tusind tak for hjælpen.
maj 2011
apr 2011
Er kun glad for hjælpen
Muskelopbygning