2.089 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

låser i nakken / bid? låser i nakken / bid?

Heey HG smiley

Søger lige et godt råd, har en hest som til tider har tendens til at låse i nakken. Pt rider jeg ham på et alm bid/D-bid med messing rulle kugler på. Han er meget følsom, men har samtidig tendens til at blive noget stærk fortil. Grundridningen er på plads, osv .. så ville egentlig bare høre om der var nogle der kunne anbefale et andet bid, som han ikke vil låse sig på, men samtidig måske gerne være lidt 'stærkere' end et alm bid ? smiley
Har overvejet at prøve en Gags? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  låser i nakken / bid?
  • #1   17. okt 2013 Låser i nakken??? Hvad mener du?

Hvis den er stærk fortil og lægger sig frem på biddet, så har du desværre ikke grundridningen i orden. Et andet og evt skarpere bid er ikke løsningen.

• #3   17. okt 2013 Hvis han låser i nakken så kan biddet være forkert,biddet har en stor effekt på vores heste større end vi tror, hvis biddet ikke passer i størrelsen eller på anden vis ikke passer til hestens mund og hesten begynder at trække tungen op så trækker tungebenet helt oppe i nakken fordi det er forbundet med hinanden..

Så jeg ville prøve at tjekke om biddet i første omgang passer korrekt for det kunne måske være det?

• #4   17. okt 2013 Ved ikke om dit problem er det samme som mit, men jeg følte en gang min hest var stiv i nakken eller nærmere - jeg havde svært ved at lukke hende sammen i ganagen fordi det virkede som om hun var stiv.
    Jeg skiftede til et Myler bid MB02 som jeg varmt kan anbefale (eller et andet bid med lidt mere tungefrihed, afhængig af din hest uddanelse). Det bid løste bare alle vores problemer og pludselig fik hun en fin runding på halsen og jeg kun komme til at lukke hende i ganagen et par dage efter, hvor hendes spændt hed i nakken var gået væk.
    Min hest var hest var generet at bidet,fordi hun ikke kun fiksere det, det betød faktisk at hun slet ikke kunne gå på hverken 2- eller 3 delte bid -

• #5   17. okt 2013 Er tænderne tjekket?

• #6   17. okt 2013 Tænker et baucher bid kunne være en løsning?

• #7   18. okt 2013 Tak til jer der har skrevet, vil jeg prøve! Og for god ordens skyld så er den tjekket overalt! Og værken ham eller tænderne fejler det mindste smiley

• idafossa
    idafossa Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 59
    #8   19. okt 2013 Når du rider, så brug rigtig god tid på at bøje den overdrevet, så dens muskler bliver løst op smiley Har selv lige haft det samme problem, og det er helt væk nu efter nogle uger. Bare bøj den godt igennem til begge sider i alle gangarter. Har du prøvet at trykke den hen ad ryggen med en gnubber? Hvis den giver meget efter, altså "krummer sig", så er den højst sandsynligt spændt i ryggen. Kør gnubberen hårdt, men blidt, hen ad ryggen, ved siden ad rygraden, og ikke vær bange for at trykke til smiley Det kan godt se ud som om at det gør ondt på den når du gør det, men det har nok muskelsmerter alligevel, så... Bare gør det hver dag, så skulle det gerne være løst efter et par uger smiley

Det var det i hvert fald med min smiley

• #9   20. okt 2013 Løsner du den op i ryggen inden ridning? Har du overvejet Equine Touch behandling?

• #10   21. okt 2013 Sørger altid for mine heste er bøjet godt af, er smidige og løsgjorte og bliver hver dag tjekket om de har ondt smiley
    Har de sidste dage skiftet til en gags som giver et træk i nakken, hvilket virklig fundgere godt på ham! smiley

KNL: Hva mener du med om jeg løsner ham op i ryggen? smiley

• #11   21. okt 2013 Kender du de her øvelser, hvor man først får hesten til at løfte ryggen, så krumme og så trykke ryggen ned igen? Der er også hvor du løsner den op i lysken/siden, så den fungerer bedre i sidebevægelser?

• #12   21. okt 2013 Altså bruger meget tid i min ridning på at få ham smidigjort og bøjet af, bruger bom træning osv. Men det er ikke noget jeg træner fra jorden af særlig tit smiley

• #13   21. okt 2013 Det er en kanon stor hjælp og det tager ingen tid. Det kræver en smule tilvænning, men til gengæld kan du som hesten har ondt i ryggen + løsgøre den (:

• #14   22. okt 2013 Knoglemæssigt har en hest ikke godt af at blive overbøjet oppe i nakken da der er en lille knogle som rammer sammen med en halsvirvl... derfor man kun skal "stille" hesten i nakken......

Til forfatter af oplægget. Passer dit bid 100% i længden? Hvordan er dens mundadfærd når den har bidet i. Rider du med alt for stramme næseremme, rider du for hurtigt så hesten mister balancen?? Der er mange ting der spiller ind. Prøv at få en til at filme og så se det igennem mange gange. Sidder du korrekt? Falder hestens brystben ned? Osv osv.. smiley og så prøv at forklar hvad du ser på videoen. Jeg vil ikke foreslå at at overbøje i hals og nakke.

• #15   22. okt 2013 Den hest jeg rider har også en tendens til at låse fortil og gå i mod. Det er udelukkende fordi jeg har fået en grim vane med min håndstilling, for ligeså snart jeg er meget opmærksom på mine hænder, så løsner han helt op og går rigtigt.
    Så jeg ville også være opmærksom på hænderne. Bid kan løse meget, men ikke rytterfejl.

Kommentér på:
låser i nakken / bid?

Annonce