9. jun 2010 Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Værste hesteulykke? {{forumTopicSubject}}
Lidt inspireret af et andet forum...
Hvad er din værste hesteulykke? Måske ikke den der gav flest skader, men den du fandt mest traumatisk:-)
Jeg var i går ude og ride tur. Vi var næsten hjemme, da der kommer en traktor op ad vejen, jeg kan mærke at min pony, Dominique, bliver bange, så jeg stiger af og trækker, så plejer ha nat falde ned. Denne gang gjorde han ikke. Da traktoren er lige ved siden af os begynde ha nat stejle, han river sig løs, får mig væltet og når at træde på min maven, inden han løber væk. Alt sammen på et kort øjeblik. Jeg kom heldigvis ikke noget til, men jeg blev godt nok forskrækket! På torsdag skal der trænes med en traktor! håber det kommer til at gå godt.
Jeg blev også engang smidt af i skoven, han løb og stoppede pludseligt, så jeg røg af, men i flere år var jeg nervøs for at ride tur.
Hvad er jeres?:-)
-Margrete:-)
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
jun 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 27
det regnede virkelig meget den dag, og vores springbane er udendørs. jeg red fejlfrit indtil jeg nåede til det sidste spring, hvor der stor nogle fra banepersonalet med paraplyer. vi refusere første og anden gang, ( Intet af banepersonalet flyttede sig) så da vi skulle ride til springet for tredje gang, flippede hesten pludselig helt ud og smed mig af, jeg nåede ikke at få min ene fod ud af stigebøjlen, så det resulterede i at jeg blev trukket efter hesten, indtil jeg fik min fod viklet fri.
det resulterede også til en beskadiget menisk og hjernerystelse.
Er dog ikke bange for at springe, og har sprunget mange gange siden da
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Det er lige gået op for mig at det et meget grusomt emne jeg har lavet...
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Den her tur - gav mig en revne i bæknet og ingen ridning i 3 måneder... Sad dog på hesten 4 dage efter.
nov 2010
Følger: 65 Følgere: 77 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 782
jun 2010
Lindgren: Det er nogengange værre at se noget end at opleve det selv. Min veninde faldt af her for to uger siden, jeg troede hun brækkede ryggen! Jeg spurgte en anden veninde om det ikke så meget værre ud end et styrt jeg havde haft ugen inden og hun kiggede bare chokkeret på mig, og sagde nej, det var helt omvendt...
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Men har været ude for et par ulykker igennem årenes løb
dec 2011
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 133 Svar: 1.550
Vi var på vej hjem fra der hvor de kig på marke (800 Meter Ca) Filia plejede at gå efter min far og så løb han. Det skal lige siges vi havde ikke sadle eller Hovdetøj på og hun var lige blevet tilredet for ca 6 måneder inden styrtet skete. Men så løb min far foran Filia og så gik han tilbage til min mor og det opdagede Filia så hvilket resulteret i hun vælter og et eller andet(Kan ikke huske hvad det var) og Lavede en klodbøtte over mig og jeg turede ikke sætte mig op igen de sidste meter hjem da jeg var blevet bange for hende. Da hun kom inde i boksen og jeg så hun havde sår blev jeg meget mere ked af det og hvis jeg skulle ride skulle der gå en ved siden af min i skridt og trav det tog mig 8 Uger (2 måneder) at ride på hende selv i gallop Igen. Og siden da har jeg været bange for at ride tur på hende og min nye hest selvom det er ca 2-3 år siden. Da jeg kom af med hende var jeg ikke bange for det mere ;D
BILLEDE
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
jul 2005
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Jeg kan ikke huske noget, bare vi red fra stalden og så stod min ridelære bøjet over mig et par kilometer derfra og jeg lå på en mark. Virkelig klam oplevelse som stadig sidder lidt i mig.
jun 2010
jun 2009
Følger: 63 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 72
maj 2011
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 126
men slap heldigvis billigt fordi jeg var røgen direkte med hovedet ned først i jorden, så fik kun en slem hjernerystelse og hold i nakken og et par blå mærker.
men det var aligevel den værste ride ulykke for mig, for efter det blev jeg tvunget til at sælge ham, fordi han smed alle andre af efter det, og min mor ville ikke have jeg skulle ride ham.
så det er min størreste fejtagelse i hele mit liv
jan 2011
Følger: 115 Følgere: 120 Heste: 1 Emner: 60 Svar: 1.004
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.319
Det vævreste der er sket for mig, var nok engang hvor min hest løb afsted med udover en mark, hvor jeg faldt af og trykkede nogle ribben... /:
jul 2010
Følger: 62 Følgere: 51 Heste: 7 Emner: 139 Svar: 980
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 439
jul 2010
maj 2008
Følger: 43 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 959
Første var på min første hest. Vi galopperede på marken, da min hest vendte 180 grader og jeg fulgte ikke med. Jeg landet på maven og kunne ikke trække vejret i fem minutter, hvor jeg bare lå og skreg. Jeg rejste mig op og løb efter min pony, som var løbet ud på vejen, hvor hun var væltet og havde fået hudafskrabninger på benene.
Ikke nok med det, så faldt jeg også af dagen inden, hvor vi skulle på tur, og jeg red hen til min far, for at få ham med, men ponyen ville ind i stalden og der var ikke plads til mig på ryggen, så jeg skrabede mit ansigt op af loftet og væltede ned i et gammelt skab, hvor der lå to løse plader, der landte oven på mig.
Den anden gang var for et halvt år siden, hvor jeg red tur på min part, med en veninde. Vi skal ned omkring søen, og bessa bliver forskrækket over et eller andet og vender 180 grader. Jeg følger ikke med og lander på den nederste del af ryggen. Det gjorde ikke specielt ondt, men den dag i dag, har jeg stadig store smerter i lænden.
Den sidste var til et springstævne, hvor min træner ville have mig til at springe højere end jeg var vant til. Jeg var ikke specielt god til at springe(klassen var kryds, jeg sprang 60 i over på banen). Jeg havde ikke balance over springet, og faldte ned foran bessa. Jeg landte først på siden af kroppen og hamrede derefter hovedet ned i jorden og var 1 cm fra at få en hov i ansigtet. Mine briller gik også i stykker. Men jeg red runden, med tårer i hele ansigtet og klarede mig af røv til!:-)
jul 2005
Her skulle jeg træne en unghest, som så går i panik og springer igennem et hegn, løber ned af en bakke og drejer skarpt så jeg falder af, ned i et stødhegn og hesten træder på mig.. var sygemeldt en uge fordi jeg ikke kunne støtte på benet.
jul 2005
jul 2010
jan 2009
Følger: 89 Følgere: 179 Heste: 13 Svar: 128
Faldet af 4 gange på en ride time og slog mig over alt (intet alvorligt)
er faldet af en gang på tur tror det var på asfalt (lang tid siden kan ikke helt huske det)
og så er jeg faldet af over et spring hvor jeg red til højre og hesten til venstre
og så har min mor sagt at dengang hvor vi havde en lille shetter red jeg på den inde i en lille indhegning og så løb den under snoren og jeg blev hængende på den
Faldet af til spring stævne så min hjelm knækkede (den der sidder foran på hjelmen)
og faldet af til dressur stævne (min pony gad ikke at ride dressur)
det var nogle af mine heste ulykker
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 66
1. gang:
Der red jeg på en hest (Nevada) og var ved at skridte varm. Han blev så bange for en lyd og lavede en skarp vending og sætter så i fuld galop ned igennem ridehuset. Jeg mister balancen og sidder desværre fast i bøjlen og bliver slæbt rundt i ridehuset til at han endelig stoppede. Der skete ikke rigtig så meget ud over forskrækkelsen.
2.gang:
Da red jeg på en hest (Queeny) hvor at jeg fik privat undervisning. Der er så en af de andre, der rider rundt samtidig med, der vælger at ride forbi os og rider så tæt på at Queeny følte sig presset og begynder at bakke, stejle og derefter kyle mig af ind i barriaren. - Dette førte til at jeg var sygemeldt i 5 uger på grund af at jeg ikke kunne gå, stå eller overhoved lave noget andet bare at ligge i min seng og spise en masse smertestillende.
3. Gang:
Var jeg ude og springe på en hest og det gik helt fint lige indtil efter det sidste spring hvor at jeg klapper ham og han på samme tid laver et bukspring, så jeg ryger ud på halsen af ham, alt i mens han stadigvæk galopere og jeg ryger så af og lander helt fladt med hoved, nakke, ryg og haleben.
Det resulterede i et langt besøg på skadestuen.
Jeg var i hvert fald glad for at jeg havde både hjelm og sikkerhedsvest på, da jeg ellers nok havde brækket enten nakken, ryggen eller haft kraniebrud. - Min ridehjelm var helt knækket efter styrtet.
Jeg ende med en forstuvet lillefinger og et forstuvet/brækket haleben. Og det værste er, at selvom at det er snart 4 måneder siden, så gør halebenet stadigvæk ondt når jeg rider. Øv øv
jun 2010
jun 2010
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 126
vi havde springundervisning, og min ridelærer sagde jeg skulle jorde hen til springet, dum som jeg var gjorde jeg det jo, og falder så over springet uden pny, men han kommer så bagefter, og lander med en hov i mit hoved og en hov på ryggen. jeg kom ikke til skade, men min hjelm gik i stykker. jeg var ikke til læge, for eftersom min mor ikke så det troede hun ikke det var voldsomt
jun 2010
Værste hesteulykke?