{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.232 visninger | Oprettet:

Kvalme og opkast efter løb. {{forumTopicSubject}}

Hej! Håber nogle af jer har en ide til, hvad jeg gør galt ved løb. !
Jeg har det problem, at jeg har været til to løb, (1 halvmarathon og idag 13,5 km) indenfor den sidste måned. Begge gange har jeg desværre oplevet, at jeg efter løbet har fået meget kvalme. Ved forrige løb troede jeg dog det var fordi, at jeg drak for meget vand lige efter jeg kom i mål, og derfor lå i fosterstilling uden mad eller væske de næste 4 timer.
Men idag, da jeg kom i mål drak jeg kun få tåre vand, samt spiste en halv banan, og få stykker æble. Desværre kom kvalmen igen snigende, og denne gang kastede jeg op to gange. (en gang i bilen på vej hjem, og en gang da jeg kom hjem) Efter ca 3 timer var jeg nogenlunde frisk igen, og nu kan jeg intet mærke..
Jeg er sikker på, at jeg ikke har presset mig selv får hårdt, da min puls på intet tidspunkt var været alarmerende.
Til morgen har jeg begge gange spise en bolle, noget banen og til halvlmarathon nogle dadler. (kører paleo 80/20)
Jeg har altid haft lidt jern mangel, kan det evt. skyldes det, eller gør jeg andet helt galt?
Tak for hjælpen!:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvalme og opkast efter løb.
  • #2   6. okt 2013 Man kaster kun op på den måde, hvis man har overanstrengt sig. Så enten måler din pulsmåler forkert, eller også har du ikke kontrolleret, hvad din optimale træningspuls skal ligge på....pas på din krop, den fortæller dig noget.
    Ville tale med en læge om det for at være på den sikre side.

• #3   6. okt 2013 Janni Nielsen
    Det virker bare mærkedeligt, for føler ikke jeg er overbelastet, har hverken ondt i benene eller andet.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   6. okt 2013 Spis noget ordentlig mad.

Og lad hver med at pres dig selv.

Det kunne godt tyde på at en blanding af "forkert" mad og det pres du udsætter din krop for ved at løbe længere distancer giver dig kvalme..

• #5   6. okt 2013 Christina A
    Har desværre ikke brugt pulsur, mærker bare efter hvordan jeg trækker vejret smiley
    Og på turen idag, har jeg slet ikke haft rigtig høj puls, eller sidestik.

Syntes bare det er mærkeligt, for presser mig selv mere til træning, uden der sker noget smiley

Men tak for jeres bud!

• #6   6. okt 2013 Når du motionere på den måde, synes jeg at du skal rådføre dig med din læge, når din krop reagere sådan.

• #7   6. okt 2013 Der er ihvertfald noget i din krop der bliver overbelastet, jeg ville tjekke at min pulsmåler virkede, og derudover vil jeg anbefale dig at få tjekket dit hjerte. Det kan være et tegn på overbelastning af din hjertemuskulatur når du ikke selv føler dig overbelastet på andre måder.

• #8   6. okt 2013 Må nok hellere få ringet til lægen imorgen så :-)'
    Havde overvejet det lidt, men syntes det lød lidt pylleret at tage til længe, bare pga det smiley

• #9   6. okt 2013 Ja, gør det - få en snak med lægen, og få så købt et pulsur, så du kan ligge i de rigtige intervaller, når du træner smiley Pøj pøj....

• #10   6. okt 2013 Det lyder som en reaktion på syreophobning. Enten skal du målrette din træning til at blive mere tolerant overfor lavere pH i kroppen eller også skal du prøve om du kan ændre dit løbemønster, så du nedsætter intensiteten og derved syreophobningen.
    At du kaster op er din krops måde at fortælle dig at du har presset den maksimalt. Der er sket en for stor ubalance i syre/base forhold og ved at fremtvinge opkastning kommer kroppen af med en del syre. Dog er det mavesyre og ikke mælkesyre men det hjælper stadig på pH balancen i kroppen.

• #11   6. okt 2013 tine b
    Ja jeg læste godt nok noget lignende på nettet, har bare så svært ved at tro på, at jeg er overbelastet, da jeg på ingen måde føler at jeg har presset mig selv maksimalt smiley

• #13   7. okt 2013 Man kan godt overbelaste sig uden, at man selv synes man overbelaster sin krop smiley

• #14   7. okt 2013 Du presser dig selv, også skal du vist anskaffe dig et pulsur. Det der med 'jeg mærker selv efter" fungere sjældent i konkurrence, netop fordi man er opsat på at gennemføre.

Kommentér på:
Kvalme og opkast efter løb.

Annonce