1.165 visninger
|
Oprettet:
Nogle gode citater? :) {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg ville bare høre om der var nogen der har nogle gode heste citater eller hvad det nu end hedder?? Feks. Ridning er ikke BARE en sportsgren, det er en livsstil!:)
maj 2013
Følger: 11 Følgere: 2 Emner: 44 Svar: 237
Jeg finder lige nogle flere
aug 2006
Følger: 72 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 122 Svar: 642
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
- Chris LeDoux
"When you're younger you ride with 90 % physical and 10 % mental.
But if you could learn how to use 90 % mental and 10 % physical you'd be better off."
- Buck Brannaman
maj 2013
Følger: 11 Følgere: 2 Emner: 44 Svar: 237
Winston Churchill
Det er ikke nok at vide hvadan man rider man skal også vide hvad Dan man falder
Mexicansk ordsprog
Intet minut i livet er spild som er brugt i sadlen
Winston Churchill
En hest er billedet på menneskets eget billede af sig selv stærk kraftfuld smuk og så har den evnen til at føre os væk fra det grimme
Pam Brown
Når vi rider låner vi friheden
Helen thomson
En hest kan låne sin rytter sin styrke og kraft men en klog man ved at det kun er et lån
Pam Brown
Håber det er nok
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 6 Emner: 230 Svar: 1.807
Horse leson #039
No hour of life spent in the saddle is wasted
When people say - it's just a horse... they just don't understand
Behind every legend, lies an impossible dream
Life is like a dressage test, if you are to bussy thinking about your last move, the next one wont be any good either..
Det var lige hurtigt dem jeg kunne
dec 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 10 Emner: 40 Svar: 626
”Hvis du virkeligt værdsætter glæden ved at have hest, så vil ridning altid kun være en bonus”.
”Det tager os år at lære hestens krops sprog at kende, men heste kan tyde os på få sekunder... Alligevel kalder vi os den kloge race?”
”Hvad der gør alle gode hestetrænere gode, er at vi er trygge ved ikke altid at vide hvad vi laver”.
”Hvis du går til en hest som om du har ti minutter så vil det tage hele dagen, men hvis du går til en hest som om du har hele dage, så vil det tage ti minutter”.
”Hvis man kun kan stole 95% på en hest, hvor mange procent kan hesten på stole på sine mennesker?”
”Hemmeligheden bag at have et godt forhold til hesten er at du holder op med at være et væsen der kan tillade sig at bringe andre sorg, at tilføre andre smerte og at tage andres liv”.
”En hest uden rytter er stadig en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske”.
”Det du leger ind i hesten vil den frivilligt gøre igen. Det du tvinger ind i hesten, skal du tvinge den til at gøre igen”.
”En dygtig hestetræner kan få hesten til at gøre hvad han eller hun beder den om, men en fantastisk hestetræner kan få hesten til at ønske at gøre det”.
”Det er okay at sige til sin hest hvad du ønsker han skal gøre for dig. Det der ikke er okay, er at tvinge sin hest til at gøre det”.
”Din hest er dit spejl, som uforfalsket vil gengive dine gode såvel som dårlige sider”.
”Se din hest i øjnene, og lad dig ikke skræmme af sandheden”.
”Det er svært at indse at det man hele tiden selv har gjort er forkert, så er det langt nemmere at antage at de andre blot er dumme”.
”Ridekunst burde bygge på filosofien om at ridning er til for hesten, og ikke for rytteren”.
”Uden min hest ville mit hus være rent, min pengepung ville være fyldt, men mit liv ville være tomt”.
”Man kan købe en hest og derved tvinge den til at være sammen med en. Men man kan ikke tvinge sin hest til at elske en. For kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjeneste at have denne tålmodighed for at opnå den kærlighed der vil gavne jer begge”.
”En fremragende træner kan høre sin hest hvisker, en god træner kan høre sin hest tale og en dårlig hestetræner lukker ørerne selvom hesten råber”.
”Når en voldelig handling tager fat, så stopper kunsten lige så brat”.
”Hvis hesten ikke gør som du ønsker, så har du enten stilt det forkerte spørgsmål eller stilt spørgsmålet forkert”.
”Hesten er den samme fra den dag den bliver født til den dag den dør, det er blot vores behandling af dem der bestemmer hvordan de mellemliggende år skal være”.
”Hvis du giver din hest frihed og tålmodighed, vil han komme løbende tilbage til dig og altid være omkring dig, hvis du tvinger din hest til at være omkring dig, vil du få en robot der ikke tør andet end følge...”
mar 2013
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 45 Svar: 233
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
feb 2012
Følger: 18 Følgere: 26 Heste: 5 Emner: 192 Svar: 1.195
Nogle gode citater? :)