1.439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Til jer der har forstand på ATV og lign! Til jer der har forstand på ATV og lign!

Hey everybody!

Jeg har lige et spørgsmål.

Jeg skal snart igang med et knallert kørekort, forventer ikke det bliver det helt store problem da jeg har kørt on/off i omkring 6 år på mine brødres og venners.

Men jeg kan helt klart bedre lide at køre på ATV, måske pga. stabilliteten.

Så mit spørgsmål til jer er, vis jeg nu finder en ATV der kun er 50 CC kan jeg så køre med den lovligt på vejene med knallert kørekort? Så vidt jeg kan læse mig frem til, må jeg have en motorcykel på maks 50 cc, så går ud fra det er det samme med ATV.

Mange sælger nemlig nogle 50 cc ATV med forstørret chassis så det ikke ser så skørt ud at komme fræsene på sådan en bette tingest .. smiley

Er det muligt? Tænker også om jeg evt. kunne få lavet et lille træk på eller lign? Kan man få trailer til sådan en lille en? Tænker det ville være SÅ praktisk at køre frem og tilbage med hø og halm på en trailer beregnet til en atv .. smiley Så kunne jeg undgå en hel del slid og slæb, hvilket jeg skal undgå når jeg har gigt.

Beklager på forhånd min uvidenhed smiley

Knus Louise.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der har forstand på ATV og lign!
  • #1   25. sep 2013 NEJ, ATV´ere er til "sjov", og ikke typegodkendt til brug på vejen.. De eneste der må køres på vej er de modeller, der er typegodkendt til vejbrug, OG som har nummerplader.. Og de må ikke køres på knallertkørekort, men derimod på bilkørekort.

At en ATV kun er på 50 ccm betyder ikke at det er en knallert.. Det betyder bare at motorens slagvolumen er på 50 ccm.. En almindelig knallert har kun ca. 1 HK, hvorimod man ved at tune den jo sagtens kan få mange flere HK ud af en 50 ccm motor, hvilket også er tilfældet på en ATV.. Derudover tror jeg slet ikke det er lovligt at hænge nogen som helst form for anhænger efter en knallert heller.. Ikke engang en cykeltrailer... smiley

• #2   25. sep 2013 hvis du skal køre på vejene med en atv skal du have traktor kørekort;) og motoren skal have en højere ccp!

• #3   25. sep 2013 Michael:
    Med at der skulle trailer på, var på egen grund vis det var smiley Men tak for svar!

Victoria: Og hvordan filan skaffer man sådan et? xD Og hvor højt ccp må den være så?

• #4   25. sep 2013 atv kan registreres som enten traktor eller bil an på model og ombygning. de kan også bruges som handicapmiddel for handicappede hvis man ansøger om det

• #5   25. sep 2013 Ved at du skal have nummerplade på, hvis du vil kører på offentlige veje.

• #6   25. sep 2013 Colakim: Tusind tak for hjælpen, se dét er noget jeg kan bruge!! smiley Ved du hvilken model jeg skal lede efter? Det må gerne være en der køre rimelig langt på literen, og den må meget gerne have automat gear vis det kan lade sig gøre. Den må meget gerne have træk på, så jeg kan sætte mini trailer på og køre hø frem og tilbage på folden smiley

• #7   25. sep 2013 Colakim:
    Med handicappede, gælder det så også for dem med besværligheder mht. bevægelse og løft osv? Har gigt i knæene, anklerne, tæerne & begyndelse på gigt i ryggen, så kan ikke holde til at køre med trille bør. smiley

• #8   25. sep 2013 Er de ikke hammer dyre at indregistrere eller er det bare en røverhistorie jeg har hørt?

• #9   25. sep 2013 Lulu - hvis du tager Dyrepasser uddanelsen skal du tage traktor kørekort under uddanelsen smiley

• #10   26. sep 2013 Majse, jeg kan ikke tage dyrepasser uddannelse, har snakket med hende som stod for det og hun tror kun jeg kan holde til dyrepasser med speciale i forsøgsdyr og det er egnetlig ikke ligefrem det der trækker mest..:(

Kommentér på:
Til jer der har forstand på ATV og lign!

Annonce