{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.526 visninger | Oprettet:

Oj... Hvor trælst :( - Handel {{forumTopicSubject}}

Min tålmodighed kan ligge på et lille sted lige pt

D 4/9 solgte jeg min plag, til en rigtig sød dame, så langt så godt, hun betalte halvdelen af prisen ved handlen og resten skulle lægges når hun hentede hesten. Vi aftalte at hun henter d 18/9.

Jeg skriver pr sms til hende D 18/9, at de skal komme sidst på eftermiddagen, da jeg er på arbejde, høre intet før kl 17,00, hvor hun ringer med en undskyldning om at hun havde glemt at hun havde en tid til undersøgelse på hospitalet, men at de ville køre her om lidt.og hun ville ringe når de kørte hjemmefra.

kl 18,35 skriver jeg til hende at hvis de ikke er kørt endnu, synes jeg de skal vente til næste dag, da det ville blive meget sent inden de kom ( de har en køretur på 3 timer ned til mig
hun ringer og vi aftaler de kommer næste dag ved 11 tiden.

D 19/9, hun skriver de er godt på vej, og jeg suser hjem fra arbejde, går og venter og venter..... Hvor hivlet bliver hun dog af..

Hun skriver så at de er punkteret, og at hun kommer senere med frederiksens hestetransport, ok fint nok.
Jeg venter og venter igen... hører intet fra hende, senere skriver hun så at de haft... * en masse problemer* og at hun kommer næste dag... Nu begynder det så småt at blive trælst

D 20/9, hun ringer, de er her ved 11 tiden nå godt så ... jeg venter og venter IGEN
ved 12 tiden ringer jeg først og tlf bliver ikke taget, så skriver jeg til hende.... ved kl 14,30 tiden ringer hun endelig og jamen der har været en masse bævl og en hest der var væltet og havde brækket benet, som der først skulle på dyrehospitalet, ikke en af hendes, men en der bare skulle have kørt med noget af vejen. Når vognmanden havde ordnet papir ville de køre og om 3 timer var de her.
Suk suk suk....
3 timer efter går jeg igen og venter på at hun skal dukke op...kl bliver både 18 og 19... og der kommer ikke nogen... jeg skriver til hende spørger hvor langt de er kommet... intet svar

Nu her d 20/9 i skrivende stund har jeg intet hørt fra hende....

Synes det er både trælst og mærkeligt... har aldrig prøvet at tingene er gået sådan før... kunne forstå det hvis hun ikke havde betalt og bare pottede mig løgnhistorier på ærmet...

MEN hun HAR ligsom betalt halvdelen af prisen

føler mig godt og grundig røvrendt lige pt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oj... Hvor trælst :( - Handel
  • #1   21. sep 2013 Ærligt, så synes jeg ikke du har ventet særlig lang tid, det er kun 3 dage, der er blevet rykket, hvor du den ene af gangene, selv beder hende vente til den næste dag - men det er da træls hun ikke svarer, men kunne bedre forstå dig hvis det drejede sig om uger hvor hun havde været svær at kommunikere med. Og hvordan kan du føle dig røvrendt når du allerede har fået nogle af dine penge, og stadig har hesten???

• #2   21. sep 2013 synes det lyder mærkeligt?

• #3   21. sep 2013 Det er da godt nok træls......på godt jysk:-)

Møj irriterende når man regner med, at man har solgt sin hest, men jeg ville ikke kontakte hende mere, hvis jeg var dig. Hvis du ikke hører fra hende igen, så find en anden køber. Du skal selvfølgelig give hende en chance for at hente hesten inden for en rimelig periode, men hører du intet, så er det bare "bad luck" for køber....;-)

• #4   21. sep 2013 CALLA: Røvrendt fordi det allerede har kostet mig i tabt arbejde når jeg skal suse hjem og vente på hende, så de penge hun har betalt for hesten er ved at være vand ved siden af.

og læser jeg hendes beskeder, ja så bliver det mere og mere fantastisk hvad der sker som gør at hun bliver forsinket.
    og hun skriver jo ikke ligefrem kl 11 hvor hun skulle have været dukket op men flere timer efter, hvor jeg har spildt en masse tid på at vente på hende.

og uger siger du ? jeg kan ikke tillade mig at synes det er for groft, før der er gået uger ??

Armen det er da for langt ude.

• #5   21. sep 2013 ville droppe hende og give hende pengene tilbage, og finde en ny køber

• #7   21. sep 2013 Måske burde du finde en ny køber, men vent lidt tålmodighed er en dyd...
    Dog tager man jo ikke køberen særligt seriøst når der konstant kommer noget i vejen og sælger skal bruge 3 dage på at få hesten afhentet smiley

Ja det er for langt ude!

//Stephanie N M Poulsen

• #8   21. sep 2013 Så kunne du evt. i stedet for at kører hjem sige hun skulle ringe når hun er x sted i forhold til hvor du bor, så venter du ikke lang tid derhjemme på ingenting, og mister ikke arbejdsfortjeneste hvis hun ikke ringer...

Eller også kunne du foreslå hende du selv aflevere hesten? eller give hende en deadline og se hvad der sker, men tre dage, hvor du selv er skyld i at den ikke blev afhentet den ene dag - så to dage hvor afhentningen er glippet, synes jeg ikke er meget...
    Og når jeg siger uger, mener jeg hvis det gik i vasken den ene weekend og hun ville rykke den til den næste weekend og så evt. rykke det en weekend igen - så forstod jeg du blev irriteret.

• #10   21. sep 2013 Jeg tror det Calla mener med "selv skyld i" er at TS skrev at hvis de ikke var kørt endnu, så skulle de lade være med at køre, fordi det blev for sent

• #11   21. sep 2013 Calla : på det tidspunkt havde hun skrevet at de var der om ca 15-20 min. derfor kørte jeg hjem smiley

og ja hvis de ikke er kørt kl 19 om aften ville de ikke have været her før kl 22 - 22.30 om aften

der er hestene for længst gået til ro.

• #12   21. sep 2013 jeg ville skrive til hende og sige at his ikke hun kan overholde den næste aftale i laver (lav en aftale) så beholder du pengene og sælger hesten til anden side.

selvfølgelig med mindre det strider mod noget i den kontrakt i har lavet?

• #13   21. sep 2013 Synes godt hun lyder som en meget useriøs køber med en masse undskyldninger og kan godt forstå du sagde de skulle hente den næste dag istedet for kl. lort om aftenen, så ville hun jo være hjemme med hesten et helt nyt sted midt om natten..
    Det er da også rigtig surt og svært at blive ved at lave en aftale om afhentning som hun brænder af, for dig tænker jeg, det er ikk nemt at skulle sige farvel til sin hest
    Tror du skal kigge dig om efter en ny køber.. held og lykke med salget

• #14   21. sep 2013 Hvis det var min hest, ville jeg nok ikke have lyst til at sende den hjem til en, der virker så upålidelig..

• #16   21. sep 2013 Lyder meget mistænkeligt, har hun været og se din plag før, så du har et personligt indtryk? Det lyder meget fantastisk, at der på 3 dage sker så meget i ens liv.... Jeg ville personligt annullere handlen, men jeg er også den type, som har samme Hest i 20 år, fordi jeg mener, ingen kan passe den lige så godt som mig. smiley

• #17   22. sep 2013 Jeg har fundet ud af at flere kender den dame jeg solgte til, klart jeg blev narret til at tro hun var god ved dyr, hun er en mester i manipulere andre.

fik en sms fra hendes søn igår med en endnu mere fantastisk historie end dem hun selv har leveret, samtidig har jeg fået en masse pb`er i et andet forum om hvilken type svindler hun er.
    så når sønnen ringer i dag, vil jeg bede om et konto nr, så hun kan få tilbagebetalt de penge hun har givet for (halvdelen) af hesten.
    og så må jeg desværre ud i at sælge hende igen smiley

• #18   22. sep 2013 Jeg var stået af den handel..
    Så ja - få kontonummer og betal pengene tilbage.. I min verden skal hun bare ikke have den hest..

• #19   22. sep 2013 helt enig, pt er køber blev bedt derom, og naddi skal have en anden ejer.
    det er 100 % sikkert smiley

Takker de meget troværdige venner der kunne oplyse mig om dette, så hun ikke endte hos en der mishandler sine dyr smiley

• #20   22. sep 2013 MAP:

Jeg mente præcis det som Tascha skriver, at hun selv vælger at bede køber om ikke at komme. Og det er da fair nok hun synes det er for sent, det er det også, men køber havde stadig tilbudt at hente hesten der, og sælger havde sagt nej til det - så den er hun jo selv skyld i.

• #21   22. sep 2013 Og godt du fandt ud af, at hun er en svindler, så kan du jo bare glæde dig over alle de fantastiske historie der forhindrede hende i at have din hest nu smiley

• #22   22. sep 2013 Calla : jeg er nu mest af alt chokeret smiley

• #23   22. sep 2013 Jeg forstår simpelthen ikke...hvordan kan man "narre" andre, når man jo HAR givet dem penge? Eller måske rettere sagt, HVAD for "køber" dog UD af det?? Hun har jo givet halvdelen af pengene, ud af hendes lomme...? Yderst besynderligt... smiley

• #24   23. sep 2013 Åh jamen det er efterhånden en længere historie...
    smiley
    eks da hun skulle komme kl 11, havde hun faktisk en aftale om at se på hest et andet sted på netop den dato og tidspunkt, og torsdag da hun påstod at trailer var punkteret, var hun til demostration over hunden cato ved politigården.

Hun driver folk ud i hjørnet og ender med at købe overtage folks dyr for ingen penge.

Der er meget mere i det end jeg kan fortælle her smiley

• #25   23. sep 2013 Lyder godt nok langt ude må man nok sige. Det kan være hun slet ikke har de sidste penge og derfor komme med 120 forskellige forklaringer.

• #26   23. sep 2013 Fik du så annulleret handlen med hende smiley ??

• #27   23. sep 2013 Jeg har fundet en video på aviserne fra demostration for cato i torsdags d 19/9 hvor der bla er et interviev med Linse, og i den video står der 3 personer og synger kim larsens : om lidt er vi borte* og der står hun mindsanten lige i midten og synger, selv om hun har skrevet en sms til mig om at hun står på motorvejen med en punkteret trailer og venter på falck.

jeg mener hun har brudt kontrakten og løjet enormt for mig, hun mener at det har hun ikke, og at det er hendes hest, som hun altså ikke har betalt det fulde beløb for.
    hun nægter at give mig et konto nr så hun kan få sine penge igen.

• #28   23. sep 2013 Jamen så skriver du bare til hende du har bevis på hun har løget overfor dig og kontrakten er hermed anulleret. Og vil hun ikke give sit konto nr så få hun ingen penge retur.

Har i ikke også en dag hvor hesten senest kan hentes i jeres kontrakt?

• #29   23. sep 2013 En god ide ved sådanne handler hvor hesten ikke bliver betalt på engang er og skrive at det beløb hun har lagt til og starte med er et reservations beløb og ved kontrakt brud eller fortrydelse bliver disse penge ikke betalt tilbage så det havde dækket nogle af dine udgifter på og vente på hende.

• #30   25. sep 2013 Hvordan er det gået?? Hun kan jo ikke sige det er hendes hest medmindre at I har underskrevet ejerbeviset med ændring af ejer, og det gør man jo ikke før man har fået pengene. Så det vil stadig være din hest. smiley

• #31   25. sep 2013 Hun har fået sine penge igen, men tilgengæld sviner hun mig til på hendes side på FB. udspreder løgne om at mine heste har det dårligt og at de ikke får ordnet hove, osv påstår hun har meldt mig til DB, og de skal være noget så velkomne her alt det de vil smiley

Men hvad kan man forvente af en der lever af at lyve smiley

• #32   28. sep 2013 Det er 'sjovt' at sådanne typer altid skal råbe højt, ved ikke om det er fordi de virkelig selv tror på alt de digter, eller om de råber højt, for så tror de ikke at folk opdager bedrageriet. Hmm... Det er højst sandsynligt løst krudt Hun skyder med, hvis du ignorere hende så ebber det nok ud. smiley

Kommentér på:
Oj... Hvor trælst :( - Handel

Annonce