{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

For mange lektier eller bare os? {{forumTopicSubject}}

Well. I min klasse er vi ret meget enige om at vi har alt for mange lektier for lige pt. Sagen er det at det er en meget lille skole, og derfor er vores skole inspektør også vores matematik, fysik, biologi, og idræts lære. Han er taget på lejr tur med en 6 klasse i think, og han har så givet os en del lektier for. I næste uge skal vi alle i praktik, så ja, mange kommer sent hjem, og har bare ikke tid til at lave så mange lektier. Lige nu har vi af den ene lære fået 5 sider matematik, en færdighedsregning (50 stykker), 12 sider Biologi opgaver, 14 sider fysik opgaver, et afsnit i biologi, og et afsnit i fysik, til efter vores praktik uge. Sagen er så lige det, at de fleste i klassen simpelthen ikke kan finde ud af biologi, fysik og matematik opgaverne, eftersom det er noget vi aldrig har gennemgået. Vi har søgt hjælp hos vikarene, men vi mangler en længere forklaring til virkelig at forstå tingene. Udover det, så er det altså ikke det eneste vi har for.. I engelsk skulle vi læse en bog og svare på opgaver, i dansk havde vi to opgaver for (som man nærmest svare til en stil) og en tysk stil til i morgen. VI fik udleveret biologi opgaverne tirsdag, og har kun biologi en gang om ugen, Mandag. Erko har vi ikke haft nogle timer herhenne, så alt er hjemmearbejde. Vi får fri 10 over 3 hverdag, og alle har arbejde eller krævende fritidsinteresser, og derfor har vi svært ved at nå det hele. Min klasse plejer ellers altid at lave alt ting, men lige her, syntes vi det er lige i overkanten. Vores dansklære er enig med, og vi har skrevet til ham over lære intra, og da han ikke havde opdaget det, skrev vi til ham over sms at han skulle tjekke.. Men hvad siger i? Er det bare os? Eller...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For mange lektier eller bare os?
  • #1   19. sep 2013 Jeg synes også, at det lyder lidt vildt. Men vent nu og se, om det ikke hjælper, når der er blevet skrevet til ham.

• #2   19. sep 2013 jeg gætter på du går i folkeskole? I så fald syntes jeg det lyder af lige lovlig meget smiley

• #3   19. sep 2013 Ups ja, hæhæh. Måske jeg lige skal nævne at vi går i 9 klasse. smiley

• #4   19. sep 2013 Jeg syntes det lyder meget rimligt... Jeg kommer fra en privatskole med klar besked om at sætte gennemsnitligt 2 timer af til lektier dagligt. Hvis det der er lektierne i har for til en uge jamen så er der go tid til at lave dem. Jeg har før oplevet dobbelt så mange lektier i løbet af en uge.. Tiden er en prioriteren. Jeg har selv klaret lektier (ca. 2 timer dagligt) samtidig med jeg passede svømningen 5 træninger (tirsdag-lørdag) og ridning om mandagen. Jeg har ALDIG skippet en træning tilfordel for lektierne. Istedet for så at være sammen med venner og veninde så hjem og lav lektierne så de er overstået. Jeg klarede den ved at lave lektier hele lørdag, når jeg kom hjem fra træning eller arbejde. Hvis ikke de var overstået jamen så brugte jeg det af søndag det krævede.. Ikke meget weekendt tilgengæl kom jeg ind i en go rytme som gør jeg nu kan se film og slappe af 3 dage om ugen, bare fordi jeg har lavet lektierne i meget go tid.

• #6   19. sep 2013 Glæd dig til gymnasiet smiley

Men ja, til folkeskoleniveau er det ret meget. Især hvis i er væk til praktik. Kan i ikke gå i strejke?

• #7   19. sep 2013 Lyder af meget, så meget har vi ikke engang i gymnasiet...

• #8   19. sep 2013 Emma, det ville også virke rimeligt, hvis vi faktisk havde lærene til at hjælpe os, med de ting vi ikke kan finde ud af. smiley

Nicoline, hæhæh skal ikke på gymnasiet. smiley

• #9   19. sep 2013 Det lyder som ret meget ja, så meget havde vi heller ikke på nogen måde i gymnasiet.

• #10   19. sep 2013 Det er heller ikke noget vi normalt får for, derfor kom det også som et chok for mange af os at vi pludselig skulle have så meget..

• #12   19. sep 2013 Lav det i kan, spørg jeres forældre. GOOGLE!!!! forstår i ikke fx. en biologi opgave så smid den igennem googel. Det kan være det omformulrere det. Igen jeg har siddet med opgaver til fag vi kun har haft fx. mandag.. Opgaverne har måske været til næste mandag, altså ikke mulighed for hjælp. Nu er jeg gået over til at undervise i svømning i stedet for. Det jeg siger mest til ungerne er at jeg ikke forventet andet end at de gør det så godt de kan og at de PRØVER. Så er der ikke mere at forlange.

Mon ikke jeres lære er okay med at i kun har lavet noget af det i har kunnet finde ud af og har kunnet få hjælp til hjemme

• #13   19. sep 2013 Holy shit! Jeg går også i 9. klasse i folkeskole, og vi har da ikke engang 1/10 af, hvad I har for. Med egen hest, fodbold og arbejde ville jeg gå ned med stress, hvis jeg havde så meget for.

• #14   19. sep 2013 Emma: Nu er det jo sådan, at man som elev også skal have fritid.

• #16   19. sep 2013 Okay, nu har vi så lige fået 3 sider engelsk for også.. det har vi heldigvis tid til at lave i dag, men hvis vi ikke bliver færdige er det også hjemme arbejde.. well.

• #17   19. sep 2013 Sandra: jeg havde masser af fritid.. Jeg havde tid nok til at slappe af hver aften når jeg kom hjem fra træning. Min svømning var min fritid, min hoppy og mit liv. Jeg havde ALLE mine venner i svømmehallen så et weekend stævne var en fest. Det er vel det samme som dem der er ved hesten hver dag og rider stævner hver anden weekend.
    Det er som sagt noget jeg har valgt at sætte højest. Før alt andet, jeg stoppede med at ride for at kunne svømme mere. Det er et valg men jeg kunne sagtens tage en tur i biografen med en veninde, netop fordi jeg lavede lektierne på dagen vi fik dem for, selvom det først var til ugen efter. På den måde får man mere fri, jeg var foran med alt. Det har været mit liv de sidste 3 år. Også selvom jeg efterfølgende er stoppet med at svømme så meget (pga. slem knæskade) og er begyndt at ride igen

• #18   19. sep 2013 Sandra, man har da også rimelig meget fritid, hvis man kan slappe af og se film 3 dage om ugen!

• #19   19. sep 2013 En ting af mængden af lektier. Det der undrer mig mest er at I får lektier for, som skal laves mens I skal i praktik. Det hænger ikke sammen i mit hoved.

Ud over det, så synes jeg også at det lyder voldsomt.

• #21   19. sep 2013 Oh shit :0

• #23   19. sep 2013 åhh det kan da ikke være så slemt når du har tid til at skrive dit indlæg i skoletiden smiley
    Nå spøg til side smiley

Jeg syntes faktisk heller ikke det er så slemt, i bund og grund er det jo op til en selv at modtage den læring man får stillet til rådighed og jeg syntes faktisk ofte at mange folkeskoleelever har den indstilling at det må være lærens ansvar at de består eksamen og ikke deres eget ansvar...
    Kunne naturligvis aldrig drømme om at sige (eller hentyde) at denne beskrivelse passer på dig eller nogen i din klasse - bare så der er styr på den sag.

Men nej, fat om pennen og i gang med arbejdet. Så må fritidsinteresserne ligge på lavblus i en uges tid, det bliver nok ikke sidste gang i livet at det kommer til at ske. smiley

• #24   19. sep 2013 Det er ingen ting i forhold til hvor meget vi har:-)

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #25   19. sep 2013 Så må du jo prioritere skolen over fritidsinteresser i lige den uge. smiley I folkeskolen var der nogle uger, hvor vi nærmest intet havde for og andre, hvor vi havde rigtig mange opgaver for. Sådan er det jo bare.

• #26   22. sep 2013 Jeg går i 7. Har nok i løbet af en uge det dobbelte!! smiley smiley

Kommentér på:
For mange lektier eller bare os?

Annonce