749 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Wow.. WTF?!?.. Gammelt indlæg!? Wow.. WTF?!?.. Gammelt indlæg!?

Fandt dette indlæg og undrede mig seriøst meget!!

http://www.hestegalleri.dk/grupper/__alt_mellem_himmel_og_jord/593822-vallakens_pik

Har aldrig nogensinde hørt at man kan vaske hesten's penis?

Har altid kun vasket "pungen" når min lille pons skulle vaskes.

Nu kommer mit spørgsmål så: Kqn man det og er det sådn set nødvendigt? (ret klamt egentlig)
For min ponse har faktisk meget skidt/nakkeost (når han slapper af self xD Kigger ikke på den med vilje, ahahahaha xD)

Er det noget man kan gøre ved?

Ja... ved det... ret klamt indlæg (sys jeg selv)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wow.. WTF?!?.. Gammelt indlæg!?
  • #1   17. sep 2013 Ja de er faktisk ret normalt. Jeg kan så ikke ved mindre mine er bedøvet.

• #3   17. sep 2013 Jep, vi rensede det på min gamle part. Han skaftede af og til mens man striglede ham og så kunne man pille skidtet af, som nogen gange sad i flager. Det er ikke alle heste der er helt glade for det dog smiley ham her var forholdsvis sød til at stå stille smiley
    Men der er en god chance for at undgå betændelse og diverse ved at rense lidt der! smiley

• #4   17. sep 2013 okay rart og vide!! smiley

• #5   17. sep 2013 Fik afvide af min dyrlæge, at det var vigtigt den blev renset mindst 1 gang om året, da de ellers kan få problemer med at tisse? smiley

• #6   17. sep 2013 Godt at jeg kun har part, så kan ejerene få lov til at gøre dette... smiley

• #7   17. sep 2013 Jep det kan man -vores får vasket regelmæssigt. Hingsten fordi han er en værre gris og altid er "snasket tol" dernede, så det i allerhøjeste grad er nødvendigt.
    Vallakken har ikke haft behov for det de første mange år af sit liv, men her på hans gamle dage, er det altså blevet nødvendigt

Hoppen vi har, vaskes mellem patterne mindst en gang om ugen -de kan nemlig osse samle temmeligt meget skidt deroppe. Martha har præsteret at gemme noget så klamt som en død regnorm mellem patterne smiley

• #8   17. sep 2013 Og ja, hvis der samler sig meget skidt (nogen har store flager på den) kan det fktisk gøre ondt på hesten at rulle den ind og ud, og derfor være ubehageligt for den når den skal tisse -men det er altså ikke noget ALLE hingste/vallakker døjer med, så hvis ens hest ikke er en af dem, er der ingen grund til at vaske i tide og utide.

• #9   18. sep 2013 død regnorm mellem patterne? smiley
    Ja dét kan da kun ske for Martha.

• #10   18. sep 2013 Jeps -det er ikke for ingenting at vi herhjemme meget ofte bruger sætningen "jamen det er jo bare Martha" smiley
    -hun har osse holdt edderkop i øret (den kravlede i hvert fald ud derfra) -jeg ser det som bevis på HVOR tomt der faktisk er derinde hvor hjernen skulle have været smiley

• #11   18. sep 2013 Jamen så tror jeg, jeg skal igang med vaskeriet smiley Min mors vallak "trækker" den nemlig ikke ud når han tisser (Max. 10 cm) og han er 21 år gammel så tror godt han kunne trænge til en vask. Min pony skal vidst også pga. skidt smiley

Men det er skide rart og få lidt viden smiley Det er det gode ved HG! smiley

• #12   18. sep 2013 Hov har lige et spørgsmål mere.. Som det gamle emne jeg har linket oppe i beskrivelsen: Hvis hesten så ikke trækker den ud, skal man så have hånden ind i "pungen"?? smiley

• #13   18. sep 2013 Ja, det skal du smiley mange heste nyder det faktisk, hvilket gør arbejdet lidt mere fornøjeligt smiley

• #14   18. sep 2013 Signe- Ahahahaha misforstod det lidt smiley Men tak for viden.. Ja at have dyr er nogle
    gange er surt job.. men det er jo derfor vi elsker dem ikke smiley

• #15   18. sep 2013 Det er da helt normalt? smiley

• #16   18. sep 2013 hmm min nyder det bestemt ikke og min erfaring er at når man vil have fat i kalorius så trækker de den bare helt ind....men som med alt andet kan det trænes og læres. blide strøg uden det kilder på pungen får min til at slappe af så den kommer så langt ud at jeg kan få fat bag hovedet og holde den..... vask med lunkent vand, og en blød klud eller svamp bare for at det ikke er mere ubehageligt end højst nødvendigt.

og nej der er ikke noget klamt i at gøre det, tænk på alt det lort du børster ud af pelsen det er sku også klamt hvis vi skal tale om det.

og der er bestemt heller ikke noget underligt i at holde øje og kigge på den tissetrold, og skeden på hopper, hvordan kan du ellers kontrollere at alt er som det bør være.... det er ganske almindelig omgang med dyr at man også kan tage sig af deres kønsorganer og numser....

god fornøjelse og god træning

• #17   18. sep 2013 Haha smiley det er også lidt grænseoverskridende smiley

• #18   18. sep 2013 Jeg var ude og bade med min hest 2 gange og så var den helt rent smiley

• #19   18. sep 2013 Øøøhm jer der siger det ikke er klamt? Det er mig der skal gøre det og hvis jeg synes det er klamt så må det jo være det smiley måske ikke klamt for jer men det er det for mig (den minder om en kæmpe pølse og jeg kan bestemt ikke lide pølser :p)

• #20   18. sep 2013 jeg har nu aldrig mødt en hest der nød det fra første færd. Vores har skullet lære det først. Axel bryder sig ikke om det men affinder sig med det,

• #21   18. sep 2013 Jeg har aldrig vasket mines, og vil heller ikke gøre det medmindre de er meget ulækre. Eller hvis jeg pludselig får en som ikke scoller den ordenligt ud når den tisser.

Kommentér på:
Wow.. WTF?!?.. Gammelt indlæg!?

Annonce