{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Canon EOS 1100D {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Nu har jeg endelig fået mit kamera hjem!
Jeg er meget begynder med dette kamera, og har problemer med at få skarpe billeder.
Nogle siger det skyldes en dårlig objektiv, det er en 18-55mm, men jeg synes det er mærkelig at man så overhovedet sælger dem, hvis de ikke virker ordenlig.
Er der nogle der evt ved hvad det kan skyldes?
Hvis i skulle spørge, så står den indstillet på AF

Tak på forhånd. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Canon EOS 1100D
  • #1   16. sep 2013 Har det også, og døjer med det samme. Så følger lige med smiley

• #2   16. sep 2013 Helt i orden smiley

• #3   16. sep 2013
    Det skyldes nok at du indstiller kameraet forkert, det er ikke kameraet der skal tage gode billeder, det er fotografen.

Indstillingerne skal for forskellige alt efter om det er overskyet, solskin osv.

AF er ikke som sådan nogen indstilling, når du indstiller noget så indstiller du ISO, lukkertid mm. og hvordan man skal indstille det kan ikke forklares over tekst særligt let.

• #4   16. sep 2013 Ok, jeg har en veninde der gerne vil vise mig hvordan den virker, så det er nok lige noget jeg vil drøfte med hende!
    Regnede nu heller ikke det er kameraet, for så er det da en dyr hobby at have smiley
    Ok troede AF var en instilling
    Hvad er det der ISO lukkertid? Hvis du kan forklare det?

• #5   16. sep 2013 Jeg kigger også lige med, jeg ønsker mit penge til et spejlrefleks kamera i fødselsdags gave og havde enlig regnet med at købe sådan et.

• #6   16. sep 2013
    http://www.macbay.dk/821802

" Du skal primært kende 3 værdier, som er dem du justerer for at få et velbelyst billede.

ISO

Blænde

Lukkertid

--

ISO er hvor følsom sensoren er. Du skal helst have ISO på 100. Men hvis du ikke har nok lys, og ikke kan tilføre lys i form at flash eller lamper, så kan du skrue ISO op. Den negative effekt er, at billedet får "støj" nogle af pixelsne bliver forskellige farver. De fleste kameraer kan tage ISO 200 eller 400 uden at støjen er specielt synlig. Men kommer man op over 800 eller 1600 så bliver det ret tydeligt.

Blænde er "pupillen" i kameraet. Denne kan du skrue ned for, hvis der er for meget lys (blænde måles omvendt. et højt tal f.eks. f/22 beskrives som en "lav blænde" hvor et lavt tal. f.eks. f/2.0 beskrives som en stor blænde). Når du har en stor blænde så er dybdeskarpheden lav. Det betyder at der er et meget lille område som er skarpt, og baggrunden bliver meget sløret. Når du har en lav blænde, så bliver dybdeskarpheden stor. Det vil sige at et større område i billedet fremstår tydeligere. Meget lav blænde gør dog billedet uskarpt.

Lukkertid siger sig selv, det er hvor længe lukker-lamellerne holdes åbne. Her skal du minimum have en lukkertid på 2 gange objektivets brændvidde i mm når du fotograferer håndholdt. Dvs. hvis du fotograferer ved 18mm vidvinkel, så skal du have minimum en lukkertid på 1/36 sekund. Hvis du derimod har et teleobjektiv på f.eks. 300mm, ja så skal du have en lukkertid på minimum 1/600 sekund. Hvis du tager på stativ så kan du selvfølgelig eksponere så længe du vil. "

Her er der også lidt læsestof:
    http://www.fotostart.dk/index.php?p=300

• #7   16. sep 2013 tak, det skal jeg lige fordybe mig i smiley

• #8   16. sep 2013 hvis du kigger på min profil med chanell , er stort set alle billeder taget med et canon eos 1100d , jeg syntes ikke der er nogen forskel på 18-55 mm i forhold til den vi også har på 18-200 i forhold til skarphed , men den på 18-55 mm giver hurtigere fokus og så er den bedst nærbilleder

profilbillede
  • #9   16. sep 2013 disse billeder jeg lige har lagt op er taget med et canon eos 1100d

profilbillede
  • #10   16. sep 2013 også taget med dette kamera og der er ikke redigeret i billederne...

profilbillede
  • #11   16. sep 2013 Jeps, det her er lidt pinlig!
    Jeg fandt så ud af at min objektiv ikke var drejet ordenlig på, den havde ikke sagt "klik" Så nu tager den jo meget bedre billeder smiley

• #12   16. sep 2013 Jeg kan se du allerede har fået en gennemgang af både iso, blænde, og lukke tid. super.

Ja det er da noget af en fejl ikke at have det ordentlig skruet på hehe smiley Så giver det jo mening, du skal bare øve dig, brug noget tid på at lære hvordan du indstiller dit kamera, efter f.eks. forskellige typer vejr, baggrunde, motiver mm. Klik løs smiley

Sandie L

Du ved godt på dit sidste billede du har lagt ind her, så er hunden slet ikke i fokus, det er hækken som er det, for overeksponeret, ja ikke lige et billede jeg kan lide desværre.
    Solnedgangen og hesten er meget bedre.
    dog ville jeg have ønsket en beskæring på heste billedet, sådan bare lidt efter gyldent snit.
    Kun ment som at jeg gerne vil hjælpe smiley

• #13   16. sep 2013 også taget med canon eos 1100d dette billede er taget med 18-55 mm

profilbillede
  • #14   17. sep 2013 puuh tror også lige jeg skal igang med at læse lidt på det smiley

• #15   17. sep 2013 Optikkens størrelse har ikke noget med skrabheden at gøre smiley
    Tror også det er indstilling, det tager mange halv dårlige billeder af opnå den helt korrekte indstilling.

• #16   17. sep 2013 Men ellers kan jeg ikke hjælpe, jeg er nemlig Nikon tilhænger, så Canon er ikke et kamera jeg har sat mig ind i smiley

• #17   17. sep 2013 Nu lykkedes det rigtig godt! jeg fandt jo ud af at objektivet ikke var sat ordenlig på smiley

• #18   17. sep 2013 Bare et eksempel fra mig
    Ved godt billedet 0 værdi har men alligevel

profilbillede
Kommentér på:
Canon EOS 1100D

Annonce