At være menneske. {{forumTopicSubject}}
Ved ikke lige hvad jeg skulle kalde emnet.
Jeg er lige startet i 7. klasse.
Jeg har bemærket at der altid skal være det her hierarki over alt. I klassen, i rideklubben overalt.
Men ja, ved ikke helt hvor jeg vil hen med det her, men jeg er simpelthen bare så ufattelig træt af hele tiden og skulle prøve og ''passe ind'' og være en del af det hele.
Jeg har de her to ''veninder'' som jeg går med, og det ene øjeblik er vi bare like best friends, og det andet øjeblik ignorerer de mig totalt.
Drengene er tit en del af det, og hele tiden skal de hen, og få opmærksomhed, spille dumme, grine latterligt og gøre sig bemærkede ved dem. Og jeg er bare så træt af det! Selvfølgelig vil jeg også gerne, have opmærksom fra drengene, men hvorfor skal man blive sådan? Altså hvorfor skal man bare stå der og lade som om man er den dummeste person i hele verden, bare for at få deres opmærksomhed?
De gør mig bare så sure, og indebrændte. Hvorfor skal man gå og lade som om man er en helt anden.
Jeg ved godt at de fleste sikkert siger at ''Jamen du skal bare være dig selv'' og alt det crap, men noglegange er det bare svært. Jeg vil så gerne bare kunne være mig selv i skolen, og stadig få positiv opmærksomhed og alt det der.
Lige for tiden går jeg sammen med dem, og spiller halvt med, og skal hele tiden kæmpe for at være der hvor jeg er nu, men jeg er bare træt af det!
Det eneste der ligesom holder mig igang, er at kunne cykle ud til hesten efter skolen, træde ind i stalden og smide min facade. Bare være mig selv.
Ved ikke hvorfor jeg skriver det her, har vel bare brug for at komme ud med det. Undskyld det blev langt, og ved godt jeg er dårlig til og formulerer mig.
Knus den fortvivlede, følelsesmæssige lille pige.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Jeg gik i 6. kl med 1 veninde som gik 5. kl
I 7 havde jeg 3 veninder
i 8 havde jeg 1 'rigtig' veninde
i 9 havde jeg ingen i min klasse der kunne lide mig.. i 1 helt år blev jeg set som ingenting..
Jeg vil råde dig til at flytte skole..
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Og så et dejligt billede bare fordi jeg kan :i
Og det er efter jeg har gået på efterskole i et år og bare følt mig som en del af noget. Derfor er det ekstra svært for mig
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.135
Nu er jeg bare på det plan, at jeg snakker med alle Og kan med hele overgangen. Prøv med nogen andre veninder? Måske
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Er forresten ked af og høre du har haft det noget lignende
Sabine. Det er jo en fin plan, men tit føler jeg mig også tilpas sammen med dem, og vi har det super sjovt sammen.. Men ja så falder det ligesom tilbage, og jeg bliver jo så dybt ulykkelig. Facebook, insta og alt det der, hjælper heller ikke ligefrem, når der bliver postet en masse dejlige billeder, og tekster, men uden mig.
Anja:
Ville virkelig ønske, at jeg havde selvtilliden og styrken, til bare og være mig selv, men det er desværre kun min hest der giver mig den, og ham kan jeg desværre ikke være sammen med i skolen.
Det er virkelig trist du har haft det sådan, håber du for det bedre.
Har nu selv planer om at tage gym, og mon ikke det bliver bedre der? Så er det ihvertfald en ny start..
jan 2009
Anna, ville ønske jeg havde lige så meget selvrespekt som dig, men nogle gange er det bare svært og lade værre, med og prøve og passe ind.
Føler mig virkelig flov nu, ville sådan ønske jeg modet til og være mig selv.
Celina, Det kunne godt være jeg bare skulle gå ''ranget ned'' og prøve og være sammen med folk som egentlig værdsætter mig.
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.279
Jeg er nået dertil, hvor jeg ikke gør noget fordi det forventes. Jeg gør, hvad jeg føler mig bedst ved. Men det forhindrer stadig ikke altid den følelse, som du beskriver.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
jan 2009
Tror også at Jeg bliver nødt til og acceptere mig selv, før jeg forventer andre gør.
jan 2009
Det er sørgeligt det skal være sådan. Ser ud til at jeg ikke er den eneste.
Nogle gange har man egentlig bare lyst til at jorden skal gå op i flammer, og dommedag kommer.
Vi fortjener det.
nov 2010
Lidt efter lidt opdagede min "populære" veninder at de faktisk manglede mig. Og nu snakker jeg som sagt med alle, men enig med dig.. det faktisk sårende når ens tætte veninder poster billeder osv uden en, eller hvis man ikke bliver inviterret med til Aalborg eller ligende..
nov 2010
feb 2012
Det andet bliver bare for meget :i
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 475
Eller en rigtig veninde
feb 2012
Undskyld jeg lige hoppede off-topic :i
jan 2009
Tror helt klart også at de vil bemærke at jeg ''mangler'' og har så sent som i sidste uge, haft en lang snak med den tætteste af de to, over facebook. Men ja, det virkede til weekenden, og nu er vi tilbage.
Det er sorgende, og hver gang ligger jeg mig på min seng, og græder det hele ud, så det gør helt ondt i hjertet. Og det tirre mig så meget, at de kan gøre det ved mig.
Bumle. Ja okay.. Men du er jo stadig ligeså meget værd, som hvis du gik og var helt oppe på tærene hele tiden?
jan 2009
Håber også bare på, at jeg kan kæmpe mig igennem de sidste tre år, og så starte på en ny.
Være mig selv, og så være middelmådig.
feb 2012
Jeg har ikke rigtig nogen at snakke med (jo en enkelt dreng i timerne) og lærerne vil gerne have os til at arbejde i grupper hele tiden.. Det kan jeg bare ikke klare. Jeg begynder at tude næsten hver gang de antyder at vi skal arbejde sammen.
Jeg hader virkelig den skole og ville gøre næsten hvad som helst for at komme væk fra den.
feb 2012
Hvad klasse går du i?
jan 2009
Synes virkelig det er sørgeligt, at det skal være sådan gå i skole, det er jo trods alt mange år af ens liv.
Men ihvertfald mange tak, har læst det hele, så undskyld hvis jeg ikke har svaret præcist på hver enkel, men jeg har kunne prøve det hele!
Tror ikke at tingene kommer til og ændre sig vildt meget, men i har givet mig styrke til og kæmpe videre, lidt endnu.
HG kan altså være et dejligt sted, indimellem!:')
feb 2012
nov 2010
jan 2009
Det skal ihvertfald ikke være sådan her. Gider ikke fælle en eneste tåre mere, fordi de sorger mig. Det slut
nov 2010
- og jeg er begyndt at komme mere ind i " fir kløveren" igen. Er hvert faldt begyndt at få ting som sker afvide igen, føle mig som den tætte veninde igen, og være mere sammen med dem. Det skønt. Men igen, snakker nu med alle, og det har virkelig hjulpet mig. Nu kan jeg bare smutte hvis jeg ikke magter det, eller hellere ville snakke med et par fornuftige piger
jan 2009
Jeg tror bare ikke at jeg tør, komme ind i kløveren igen, for så tror de at alt er okay, og så begynder det forfra igen. De har mistet min tillid, og er bare bange for at blive sorget igen
nov 2010
Mine veninder kunne selv se hvad der foregik. Men hvis det er sådan nogen "populære" typer (som mine er ) har de bare tildens til at være sådan
Mine ændrede sig lidt, men har stadig lidt
Var selv træt af at være 2' valg, så valgte at smutte. Men som sagt er det blevet bedre
Mit råd er, find nogen andre veninder. Nogen som sætter pris på dit selskab
Nogen som er "lige" rang med dig. De er tit mere "ordenlige". De respekterede mig hvert fald bedre.
+ min bedsteveninde var i blandt dem Hun kunne bare ikke accepteres af de "populære" lige som mig. Og de er jo fantastiske at være sammen med, indtil de ikke kan bruge dig;)
jan 2009
De 2 som jeg går med.
1 som er direkte ondskabsfuld overfor mig.
2 stille typer, som går sammen.
1 som jeg faktisk er meget gode venner med, og har det sjovt med, men hun er sommetider sammen med snobberne fra den gamle klasse.
Ved at mine to veninder vil opdage det rimelig hurtigt, og efter noget tid snakke med mig, for jeg ved de ikke gør det med vilje.. Men ja. Måske er det bare mig som er alt for følsom?
feb 2012
jan 2009
nov 2010
Hmm ..
jan 2009
Jeg ved at der bla er en hestepige på årgangen, hvor to af dem har jeg gået rigtig meget med, men den sidste er så lidt af en snob, hvor de andre ligesom følger trop efter hende..
Men tror jeg vil prøve og komme ind der igen
At være menneske.