{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Gravidmotion - øvelser HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg er svømmeinstruktør og har et godt stykke tid undervist gravid motion sammen med en anden (for lige at blive sat ind i det) nu har jeg her efter ferien fået mit eget hold som det var meningen fra starten... Jeg har en lang række øvelser og måder at variere undervisningen men det er altid godt at få endnu flere øvelser ind.

Jeg har lige pt. en der er meget plaget af plukveer, hvilket jeg jo ikke kan gøre noget ved, men oven i det har hun bækkenløsning så der er meget hun ikke kan være med til pga. dette. I dag var hun den eneste til træning og jeg var rimlig meget på bar bund da jeg INGEN øvelser har der er GODE til netop folk med bækkenløsning, selvfølgelig har jeg øvelser de kan være med til men i en alder af 15 år har jeg altså ingen idé om hvordan det er at være gravid og slet ikke hvordan det er at have bækkenløsning. Jeg har derfor ingen relationer til hvad der er okay og hvad der bare er forfærdeligt.

Er der nogen af jer, meget gerne med børn... der har noget at sige, ting der bare er dybt godnat med bækkenløsning, ting der bare er super lækkert som gravid (de gravide jeg underviser har indtil videre været rigtig glade for alt der inkludere udstrækning og mavemuskler). Nogen der har gået til en eller anden for aqua gymnastik/motion whatever der har forslag til øvelser der kan overføres til vand. ALT kan bruges og det er kun for at inspirere øvelserne, der er normalt ikke noget problem med at fylde de 45 minutter timen er ud men flere øvelser skader aldrig.


Derud over vil jeg ikke høre noget omkring min alder, ved godt der er lidt en underlig situation at jeg som 15 årig har undervist gravid motion i et halv år. Øvelserne er noget der er tjekket igennem af en jordmor. Men jeg er altid åben for at forbedre mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravidmotion - øvelser HJÆLP
  • #1   4. sep 2013 Jeg havde ikke selv bækkenløsning da jeg var gravid, faktisk havde jeg det umanerlig let. Så jeg kan ikke selv hjælpe dig. Men jeg vil kraftigt anbefale dig at oprette dig på nogle af de gratis babysider, som f.eks. Babyklar.dk og min-mave.dk, der når du ud til langt flere mødre og gravide end du gør herinde (:

  • #2   4. sep 2013 Hmm hvid hun har meget plukveer og bækkenløsning burde hun jo ikke rigtig gå til sådan noget.

    For så burde man nemlig slappe af.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #3   4. sep 2013 Har hun bækken løsning burde hun sætte sig i en kæmpe bajle med varmt vand. Det er smertelindrende..

    Bækkenløsning er et tegn fra dit bækken om at det er overbelastet - skal have ro.. smiley


  • #4   4. sep 2013 Camilla, jeg mener faktisk hun har fået det anbefalet, vi tager den så godt som HUN kan, al min træning er på den gravides præmisser hvis hun ikke kan så gør vi det ikke, så laver i noget andet. For mig er det nok hvis hun, som hun har lyst til, svømmer 20 minutter af en træning fordi det er hvad hun kan holde til.

    Astrid: undervisningen forgår i vand, varmt vand, så den der med den store balje vand gør hun allerede smiley


  • #5   4. sep 2013 Jeg synes det er for fedt at du underviser selvom du ikke er ældre! smiley

    Mht bækkenløsning..
    nu ved jeg ikke om i er i varmt vang (det går jeg ud fra..?) men det kan være meget lindrende at få lov at ligge i vandet, godt støttet op af forskellige flyde-ting, og rigtig gerne de der tynde måtter (ofte de røde) og de lange "orme"
    sørg for at støtte godt op om lænden, men at så meget af kroppen er i det varme vand som muligt..

    Derud over så kan rolig gang i vand, altså bare at gå rundt i bassinet hjælpe på at smerterne bliver sat lidt til siden..

    og ellers er det bare vigtigt at hun er med så meget som hun kan til de gængse øvelser og at hun mærker efter på sig selv hvornår det er nok smiley

    - Har ikke selv haft bækkenløsning, men har været svømmer og instruktør i mange år smiley

    - Camilla L: Det kommer da helt an på mængden og graden og hvilket menneske man er..
    din bækkenløsning bliver ikke mindre af at du ligger på sofaen, det er vigtigt at man holder sig igang så godt man kan, specielt fordi at kroppen har brug for bevægelse for at undgå andre "følgesygdomme" ved graviditeten og for at komme så "nemt" som muligt gennem fødslen oog for at komme ovenpå igen efter fødslen.
    netop træning i vand er meget skånsomt samtidig med at det er effektivt, så hvis man vil sig krop det bedste så skal man gøre det man kan smiley


  • #6   4. sep 2013 Bækkenløsning er noget fanden har skabt!

    Jeg havde også bækkenløsning. Det at vride i kroppen var det værste.
    Men øvelser hvor kroppen følges ad som op ned og til siden er godt.
    Men også bare øvelser i vand for det gjorde jeg ikke følte så meget smerte i bækkenet.
    Men spørg hende selv for der er altid forskellige ting der føles godt.


  • #7   4. sep 2013 Bare Tenna: hun er som sagt med så godt hun kan, når jeg har flere gravide end hende er det ikke alle der har bækkenløsning. Jeg kommer gerne med et andet alternativ til en øvelse. Ellers er hun heldigvis rigtig glad for bare at få lov til at svømme baner i sit eget tempo, så ligger hun på maven og får brugt kroppen i et omfang hun kan holde ud.
    Men tusind tak for den kommentar. Jeg har også svømmet i 15 år og været instruktør i 3 år, men det er virkelig noget helt andet når der er en stor gravid mave at tage hensyn til.

    Heidi: vi laver som sagt alle øvelserne i varmt vand, der er +/- 1,20 dybt.Når du skriver, 'følges ad som op og ned og til siden' hvad mener du så?


Kommentér på:
Gravidmotion - øvelser HJÆLP

Annonce