{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lægge billeder på nettet?
  • #1   31. aug 2013 Jah fotografen har jo ret til de billeder de har taget.. billederne tilhøre jo dem af den grund og du skal faktisk spørger dem om lov til og låne billederne eller betale selvfølgelig for at få dem

• #2   31. aug 2013 Men alt efter hvad jeg har læst og hørt skal man også spørger personen ad om at det er iorden at hele verden kan se billeder af en? Nu mindre hvis man aftaler noget andet?

Jeg spørger kun fordi jeg ikke ved det nemlig smiley

• #3   31. aug 2013 Den som har taget billederne har ALTID ret til billederne. Medmindre andet er aftalt. Normalt så stå der også hvis det er proffe fotografer (amatør også)på deres hjemmeside at de har ret til alle billeder de tager og vise dem på deres hjemmeside eller på anden måde til reklame..

• #4   31. aug 2013 Men hvis man ikke har lavet nogen aftale som sådan?

Burde man endelig ikke lave en kontrakt eller noget lign? for endelig måtte det være vildt irriternde at fotografen lægger billeder ud hvor man bare ser rigtig dum ud?

Hvis selve fotografen ikke har skrevet noget om at lægge det ud på nettet, hvad så?

Jeg kan selvfølgelig godt forstå når det er en proff. fotograf som er ude der ved man at de lægger billederne ind på deres hjemme side og når man har betalt penge for det og sådan noget, kan jeg godt forstå det hele smiley

• #5   31. aug 2013 Simone..

Det jo en del af fotografens job og e bliver jo nød til og vise billeder af deres arbejde..
    Men fotografen har ret til billeder. sådan er det altså.
    Som sagt fotograften har altid ret til billederne i sådanne tilfælde.. Du har kun ret til billederne hvis du køber dem eller få dem..

og ikke prof fotograf har også ret.. Som sagt de tager billederne= de har retten til billederne.

• #6   31. aug 2013 når ja undskyld jeg spørg....

• #7   31. aug 2013 Du behøver da ikke undskylde.. Jeg fortæller dig bare hvordan det fungere..
    Til offenlige ting så har en fotograf også ret til alle billeder som bliver taget af de forskellige ting (spring stæven fek.) og rytterne må ikke bruge billeder af dem selv uden tilladelse.. Og for det meste vil fotografen have deres reklame på billederne..

• #8   31. aug 2013 Simone
    Sjovt du skal spørge her inde når jeg har svaret dig på FB

Men som jeg har skrevet så har jeg fuld ret til at bruge billederne :0)

• #9   31. aug 2013 Hvis en fotograf tager billeder et offentligt sted (eks. Strøget i KBH) og billedet blot viser mylderet på gaden eller lign., så er det fotografens billede og det må offentliggøres hvorhen han vil. Tager fotografen et portrætfoto af en person på offentlige steder, så bør fotografen få personen til at skrive under på, at dette billede må offentliggøres!

http://www.thephotographer.dk/Teknik/Andet/Lovgivningen.htm

• #10   31. aug 2013 Fotografen har altid alle rettigheder over billedet, men de må jo ikke bare offentliggøre portrætbilleder af folk uden at have deres samtykke (helst på skrift!). Tager man portrætter af folk og viser dem til hele verden, så kan det virke stødende og overtræde 'privatlivets fred'!

På stævnepladser osv. kan der dog være nogle regler m.m., der gør at fotografen har lov at offentliggøre billederne.

• #11   31. aug 2013 Jeg var i praktik hos en fotograf på et tidspunkt. til hver fotografering skulle hun have en underskrift på at hun måtte offentliggøre billederne på facebook eller lign. så man skal nok have tilladelse til det smiley

• #12   31. aug 2013 Anna..

der er også forskel på portræts..

Kommentér på:
Lægge billeder på nettet?

Annonce