{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

nogle gode måder at slanke sig på? {{forumTopicSubject}}

jeg blev lige inspireret af et andet emne, haha, men jeg er 15 i næste måned og jeg vejer alt for meget, og vil gerne tabe mig, men er der nogen der har gode ideer? jeg er i MEGET dårlig kondi x'D
Jeg er på kur, men det går ikke så godt (taber mig ikke rigtig) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogle gode måder at slanke sig på?
  • #1   26. aug 2013 Læs nu de andre emner herinde.

• #2   26. aug 2013 Spis sundt og dyrk motion giver sig selv

• #3   26. aug 2013 Spis mindre end hvad du forbrænder. smiley Ganske simpelt!
    Dog skal man ikke under 1200 kcal per dag, for så går det ud over ens muskelmasse.

• #4   26. aug 2013 jeg spiser sundt, og motion er svært når jeg er i så dårlig kondi xD

• #5   26. aug 2013 hvis det er fordi du har svært ved at komme i gang eller overskue det så gå til en dieætist og få hjælp. men ja spis sund og mindre end hvad din krop skal bruge og motion. al slags motion virker . lange gåture ridning cykling osv. det vigtige er at du starter blidt op. held og lykke med vægttabet

• #6   26. aug 2013 Hvordan vil du ellers komme i form ? Ved at sidde på sofaen og æde slik?

• #7   26. aug 2013 Så er det jo bare at træne kondien.. smiley Man skal ikke gøre det mere besværligt end hvad det er.
    Kondien kommer jo ikke af sig selv!

• #8   26. aug 2013 drop kure, de er kun midlertidige. der skal en livstils ændring til for et varigt vægttab smiley
    Det er egentligt rimeligt simpelt, f.eks kan mange ting skiftes ud til sundere alternativer som både er mere nærings rige og mætter bedre.
    Og så er det også vigtigt at kende forskel på reel sult og følelsesmæssig sult. Altså ikke spis bare fordi du keder dig eller er trist.
    Når du er så ung som du nu er, så synes jeg du skal holde dig fra alt hvad der hedder kalorietællere, da det hurtigt kan blive "farligt" (det gik galt for mig), og istedet bare huske at moderere dine indtag, for hvis du gør det så vil der også være plads til en lille "treat" en gang i mellem smiley

• #9   26. aug 2013 Drop ris, kartofler, spaghetti og alt sådan noget. Hvidt brød, smør og andre fedtstoffer ud med det os.
    Tá alt det fedtfattige kød i stedet for det med 12% fedt. Så vælg en med 5% smiley
    Kyllinge kød er rigtig godt og bruge smiley
    Drik godt med vand hver dag, og tving dig selv til at gå en tur eller løbe en tur!
    Det kan fx være med hesten, så har man os selskab smiley
    Når i handler så tá det pålæg der er nøglehulsmærket, det er nemlig OK at spise smiley

Men har du svært ved det, så gå til din læge og bed om hjælp os. Specielt her i starten da du ikke må tabe dig så meget at du bliver undervægtig, specielt når du ikke er så gammel endnu smiley

• #10   26. aug 2013 Luk munden - let røven. Simple as that

• #11   26. aug 2013 Google Dukan-kuren..
    Den er nem og overskuelig, man bruger ikke en formue på specielle ting og sager..
    Min datter på 15 har tabt sig 10 kg på 6-7 uger, og der har været plads til en is da hun var på ferie hos Bedsterne.. smiley

• #12   26. aug 2013 Som allerede nævnt, skal du lægge dine spisevaner om. Ikke kun for en periode men for good smiley Jeg kan varmt anbefale "Dukan". Jeg startede for 4½ måned siden, og har tabt 10 ½ kg smiley Noget af det gode ved Dukan er, at du ALDRIG er sulten. Du må spise bestemte ting i de forskellige faser - men du må tilgengæld spise så meget du vil, for det er primært ting med højt protein-indhold smiley

• #13   26. aug 2013 Ha ha Pernille - det postede vi samtidig smiley

• #14   27. aug 2013 Hvor morsomt.. Men så er vi da 2 der anbefaler, overvejer den selv.. smiley

• #15   27. aug 2013 Pernille: Ja smiley Men især os, der ikke er helt unge skal passe på med ikke at tabet går FOR hurtigt - så kan kroppen have svært ved at følge med.

• #16   27. aug 2013 Lige nøjagtigt, det gælder også unge.. Min datter rider normalt men nu er hun også startet i fitness for at være sikker på at holde sig smidig og komme i form over hele kroppen..
    Det er ikke kosten alene der gør udslaget..

• #17   27. aug 2013 ingen stivelse, massere a brockoli UKOGT, steaks

(ingen sovs ingen lyst brød, ingen kartofler, ingen pasta (en gang i ugen grov pasta) en gang i ugen grove (brune) ris
    du skal indtage lidt stivelse

OG ABSOLUT INGEN SALT....
    hvidløg, og sunde ting
    og ja op a sofaen og gå nogle gode lange ture
    husk 3 liter vand, mini mælk, lidt youghurt og så masser a kylling og steak

• #18   27. aug 2013 Gode lange gåture er også motion. Jeg tror da min kondi har forbedret sig bare af at jeg går mere med hundene.

Kunne nok godt tabe mig hvis jeg gad. Men forheeeelvede hvor er det rart at se ned af sig selv og tænke "Hej bryster, hvor har i været hele mit liv??" Og så er mavedellen jo i virkeligheden bare noget jeg bilder mig selv ind.. :o)

Jeg så sådan her ud da jeg var 14:
    http://hest2.webgallerier.dk/galleri/700/628/471/3496674-anden-saerlig-race-joey

Og nu er jeg god tog vel 20 kg større og 3 cm højere, og 40 gange mere sexet.

Forstår ikke konceptet med unge mennesker der mener de skal tabe sig, for 9/10 gange er det sku bare en fisk idé der udspringer af dårligt selvværd eller andre psykiske problemer..
    DESUDEN tager man i gennemsnit 4-5 kg RENT FEDT på under puberteten. Det er naturligt, det er sund, og det er sexet. Og det er for at du en dag kan føde børn, for den kvindelige krop skal bruge noget at tærre på - selv den dag i dag er det jo hårdt ved kroppen at blive mor.

Men hvis du insisterer på at tabe dig, så gå lige så stille frem. Der e rintet ved at kaste sig over en radikal ændring som du ikke kan overholde, så set ugentlige- to ugentlige mål for dig selv. F.eks. vil du så i denne uge begynde at gå en tur på en time 3 gange om ugen. Og det vil du overholde, for så sej er du! Og så i næste uge, jammen så skal du altså også lige lave 5 armbøjninger hver morgen. Og du må ikke drikke sodavand, men slik er tilladt fredag.
    Der er intet ved en kur hvor man intet må. Engang i mellem må man gerne være sød ved sig selv, give sig selv en vingummi og et klap på skulderen og sige "hoooold nu ferie hvor er du sej!" For ellers går gejsten bare af det!

Hvis jeg skulle på kur ville jeg sku ikke cutte min sukker i morgenkaffen ud af det - det er obligatorisk og jeg bliver træt, sur og umulig uden min kaffe, som har behov for sukker lige netop om morgenen.
    Til gengæld kunne jeg nok godt lade være med at spise slik om eftermiddagen fordi jeg er træt, der kunne jeg jo tage en ekstra kop kaffe eller noget frugt.

Kan du følge konceptet? Lidt mere motion, lidt mindre slik, men aldrig 100% forbud, for så falder du bare tilbage. smiley
    Undskylder hvis det er rodet. Er kun lige blevet færdig med morgenkaffen smiley

• #19   27. aug 2013 Jeg begynder til håndbold i dag smiley

er også i virkelig dårlig form, og vil gerne tabe mig lidt.

så derfor begynder jeg til håndbold, og har ridning ved siden af smiley

• #20   27. aug 2013 Hvorfor intet salt? Salt får da bare en til at tage på i væske og væske kan jo smides igen, det er ikke permanent?:)

• #21   27. aug 2013 Dukan Kuren! smiley Bare google den. Den er kanon! Også let måsen ven!

• #22   27. aug 2013 Ingen kure... Heller ikke Dukan kuren... Livsstils ændring er vejen frem.. Maden udgør 90% af et vægttab og motion 10%. De fleste der går på kur taber sig hurtigt men de lærer ikke spise rigtigt og tager derfor på igen

• #23   27. aug 2013 STOP KUREN! Det nytter ikke noget at du går på kur og taber kiloene for derefter at vende tilbage til tidligere livsstil. Begynd på at ændre din livsstil og spis sundt og varieret i stedet for, herunder inkludere en cheat-day, hvor du må spise alt hvad du vil .Mange går død i det , hvis de hele tiden tænker på hvad de ikke må spise, derfor cheat-day, hvor du har én dag om ugen hvor du godt må snyde lidt. Men ellers find lækre sunde opskrifter på nettet. Begynd at styrketræne (nej, du bliver ikke en body builder!) , Her laver du nemlig dine muskler større hvilket er med til at forøge din forbrænding og sikre dig et vægttab. Lav også intervaltræning fx 20 hvor du skifter mellem at give alt hvad du er i dig i 30 sek og gå i 30 sek (det gør nas, men er fantastisk til fedtforbrænding. smiley .

• #24   27. aug 2013 Helen: Salt binder sig til fedt og dermed bliver fedtlagerne i kroppen større hvis du indtager meget salt, fordi der bliver bundet mere fedt inde i kroppen . smiley

• #25   27. aug 2013 Paleo hjælper mig meget! Find paleo dk gruppen på facebook, der bliver lagt utrolig mange lækre opskrifter ind på alle måltider.
    Paleo er en livstilsændring, så det skal du være indstillet på!
    Og vil du tabe dig, nytter det virkelig ikke at du ikke gider at aktivere dig selv, fordi formen er dårlig! Let røven! Vi starter alle et sted, jeg er begyndt at løbe 1,7 km løb/gang. Hårdt er det sgu ikke, og kondien kommer hurtigere end du regner med!

• #26   27. aug 2013 Hm nedern smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #27   27. aug 2013 Duksn kuren er noget lort, ligesom alle andre kurer..

Op og i fitness med dig, min. 3 gange om ugen, få puæsen op og sved. Måske er du i dårlig form, men du kommer ikke i bedre form af at sidde på din numse hele dagen.

Der er ingen undskyldning for at slippe for motion - og slet ikke at det er fordi at du er i dårlig form...

Brug din fornuft, og spis fornuftigt og dyrk motion.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#28   27. aug 2013 Stinne: hvis du lever efter de der paleo principper koster det omkring 6000kr i måneden at spise - mon ikke der er nemmere og billigere alternativer smiley

• #29   27. aug 2013 Hvis du er i rigtig dårlig kondi, så kan du jo starte med at gå ture. Så sætter du bare farten lidt op hver dag. Du kan jo sagtens gå to ture om dagen, hvis du synes fx 5 km er for langt at gå ad gangen. Når du så kommer i bedre form, kan du begynde at løbe, starte i fitness, eller træne hjemme. Mht. kosten skal du kun spiste grovt brød, pasta og ris, men ikke særlig meget af det (drop det gerne helt hvis du kan). Du skal så i stedet have en masse grove grøntsager og kød ind. Det er selvfølgelig vigtigt at du dropper alt sukker. Det er hårdt, men resultatet bliver super (Y)

• #30   27. aug 2013 Tro mig, nej, det koster bestemt ikke så meget! smiley

• #31   27. aug 2013 At starte på en kur et godt i starten, men når du når lidt længere i forløbet, så går det galt.
    En livstilsændring er meget bedre, for det er noget du skal leve på resten af dit liv smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#32   27. aug 2013 Stinne: hvis du skal følge den 100% så jo..

Ved di hvilke priser div. Kerner har??

• #33   27. aug 2013 Tina A og Astrid: Dukan "kuren" er ikke som sådan en kur - det er en kostomlægning i flere faser - og sidste fase skal følges resten af livet smiley

• #34   27. aug 2013 min søster er på dukan kuren,og den virker, men jeg kan bare ikke det med at jeg KUN må spise kød de første x-antal dage, da jeg ikke så godt kan lide kød, altså jo til aftensmad kan jeg da godt tage en kotelet eller hvad der er, men kan ikke klare at spise det hele tiden xD
    Jeg har lige været inde en periode hvor jeg gik med hunden 3 gange dagligt, men så blev han givet væk (er kommet tilbage igen) men nu er lysten der ikke mere smiley
    Jeg vejer 20 kg for meget, så jo jeg skal tabe mig, det er ikke indbildning x'D
    men efter dukan kuren, skal jeg være på den i næsten 300 dage før jeg har tabt mig de 20 kg

• #35   27. aug 2013 Astrid: nu kan du jo helt selv bestemme hvad du vil spise, så længe det er inden for reglerne, så det er helt op til dig selv, hvor meget det skal koste smiley

• #36   27. aug 2013 jessica: Det er jo ikke sådan, at du KUN skal spise kød i angrebsfasen. Jeg tror ikke, der er nogen, der kunne tænke sig at spise kød til morgenmad smiley Du skal have proteiner. I angrebsfasen spiste jeg: morgenmad: Skyr blandet med A38 og havreklid. Middag: Æg og tun. Aftensmad: Kød.

• #37   28. aug 2013 I den første fase, er det meningen at man kun skal spise kød, jo smiley

• #38   28. aug 2013 jessica: Prøv at gå ind på Dukan´s hjemmeside (evt. Facebook-gruppen), så vil du opdage, at det ikke er rigtigt, man kun skal have kød i angrebsfasen smiley - Skulle man det, tror jeg ikke, der var mange, der ville starte på Dukan smiley

• #39   29. aug 2013 jeg syntes Dukan kuren er det værre ævl... så er jeg meget mere til DDV (de danske vægtkonsulenter) fordi der lærer du at du må spise alt med måde... (veje af ovs. indtil du kender størrelsen) også sørger den for du får det væske,proteiner, mineraler og vitaminer samt fedtstof som du skal have...

du taber dig 1 kg om ugen via dem (nogle mere men som min. 1 kg) og det bedste er man behøver ikke dyrke motion for at tabe sig

• #40   29. aug 2013 Tina A: hvis du havde sat dig grundigt nok ind i Dukan´s faser, ville du vide, at i sidste fase (som man fortsætter med resten af livet), der ender man ud i at måtte spise alt -med måde smiley

• #41   29. aug 2013 i princippet gælder det bare om at spise mindre end du forbrænder..
    ( eller forbrænde mere end man spiser, alt efter hvordan man ser på det)

også ellers spiser noget det mættet længe (fx. fuldkorn)
    og undgå tomme kalorier, alt muligt hokus pokus kommer man ingen vegne med smiley

• #42   29. aug 2013 Ja men alle de der faser er sq ikke noget værd. Man kan lige så godt lære det fra starten og tror der er flere der har succes med ddv hvis du vidste hvor mange der går eller har gået der.

• #43   29. aug 2013 Tina: Du kan ikke bare sige, at "alle de der faser er sq ikke noget værd". Jo, de er netop meget værd, og giver god mening, når man sætter sig ind i, hvordan det er bygget op. Jeg er sikker på, der er lige så mange, der er glade for Dukan, som der er for DDV smiley

• #44   29. aug 2013 Veganisme, så rasler kiloene bare af - Hvis der altså er for mange af dem smiley

Se mere her:
    www.vegetarkontakt.dk
    www.plantemad.dk
    www.anima.dk

• #45   29. aug 2013 Kan fortælle at jeg for 3 - 4 år siden vejede lidt over 70 kg. Men med en ændring af kosten ikke nogen kure men ændring af min kost og ved at undgå hvidt brød, og andre usunde ting og erstatte det med salat, groft brød, og at det er små portioner har jeg tabt mig til 58 kg. + jeg cykler en halv time næsten hver dag for frem og tilbage sammenlagt ud til hesten og så kommer ridningen oven i, går rigtig meget og starter i motioncenter her til d. 1 5 gange i ugen så jeg har simpelthen lagt min kostvaner om og ikke nogen kure men med kostomlægning har jeg kunne holde mig på de 58 kg. smiley

Indrømmer gerne jeg en sjældent gang imellem tager lidt slik en fredag aften fordi at det ellers simpelthen går hen og bliver for træls for mig men ellers tit er det et stk frugt eller frugtsalat. smiley

• #46   29. aug 2013 Og hvis det er fordi du har svært ved og komme igang så bare tænk på at du bagefter bliver glad for at du gjorde det. smiley

Kommentér på:
nogle gode måder at slanke sig på?

Annonce